browsers wat vind je er van

Hallo Michel,

Heb juist eens vergeleken met mijn plug-ins :

in /library/internet plug-ins : alles op hoofdniveau zoals jij hebt (java applet plugin enabler + map java applet.plugin + shockwave flash NP-PPC) + extra heb ik op dat niveau nog 'flash player.xpt' + nsIQTScriptablePlugin.xpt + Quicktime pluginmap (niet echt een map want als je erop klikt krijg opent verbazingwekkend genoeg 'mozilla'-browser)

verder : zelfde verdeling in /library/internet plug-ins/java applet.plugin/ :
Contents : identiek
Resources/ = 12 talen meer (bij installatie jaguar)
Resources/java Applet.rsrc : deze staat dus in map resources en niet in map English.lproj  (bij mij staat in English.lproj ook een localised.rsrc net zoals in de map Dutch.lproj)

Bij de user/library/internet plug-ins/ staan alle plugins zoals hierboven in de root/library.

Misschien moet ik het eens proberen met de map english aan te passen.

Bedankt in ieder geval voor je tijd
davedive

DaveDive,

Explorer 5.2.2, airport, powerbook g4, met shift ingedrukt (duurde even voor ik dat doorhad) a of z, geen enkele probleem. Heb als backup Netscape voor het geval er secure betaling moeten plaatsvinden, daar gaat explorer nog wel eens de fout in. Verder geen klagen over dit microsoft product (tja, da's kut dus).

Overigens ook weinig crashes met IE, ben eigenlijk wel tevreden en daarrbij bouw ik sites en dan is explorer bijna de 'maat', daar moet het op werken… helaas maar waar.

Zeg, jongens

Ik heb net Chimera Navigator 0.5 gedownload maar die pop-up blocker vind ik niet. Of komt die er maar bij vanaf 0.6 ?

Anders ziet het er een zalige browser uit!
Power to Aqua !!!!

Viva la mac

Robin

[quote:post_uid0="Murfel"]Zeg, jongens

Ik heb net Chimera Navigator 0.5 gedownload maar die pop-up blocker vind ik niet. Of komt die er maar bij vanaf 0.6 ?

Anders ziet het er een zalige browser uit!
Power to Aqua !!!!

Viva la mac

Robin[/quote:post_uid0]
Ik heb maar heel kort met versie 0.5 gewerkt, maar pas bij de eerste pop-up die je tegenkomt krijg je van Chimera een vraag of je in de toekomst deze pop.ups wilt blokkeren. Zeg je Ja, zie je er nooit meer 1.

Chimera 0.6 vind je [url=http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=14326&kind=1&db=macosx]hier[/url]

[quote:post_uid7="Joost"]DaveDive,

Explorer 5.2.2, airport, powerbook g4, met shift ingedrukt (duurde even voor ik dat doorhad) a of z, geen enkele probleem. … Overigens ook weinig crashes met IE, ben eigenlijk wel tevreden en daarrbij bouw ik sites en dan is explorer bijna de 'maat', daar moet het op werken… helaas maar waar.[/quote:post_uid7]
Hoe dit allemaal kan??

Ik heb het allemaal geprobeerd (shift ingedrukt houden…) , maar niks helpt. Ik geraak er gewoonweg niet uit.

Het enige waar ik nog aan denk is mijn provider : Telenet. Zou dit er iets te maken kunnen mee hebben??

Aan alle telenetters aller landen (eh… vlaanderen :D) deze oproep, test hiervoorvermelde link eens uit en laat me jullie resultaten eens weten (of zou ik beter een nieuw forumonderwerp lanceren?)

Voor de rest : IE ben ik eigenlijk ook heel tevreden, ware het niet dat snelheid minder is dan chimera, en ik verdorie die achterbaks meeloerende, big brother toestanden haat als de pest. Wat mij betreft is een ict-wereld met 3 gelijkwaardige spelers (buiten apple en windows ???) een veel betere situatie dan wat ze nu is (90% windows, 5% apple, …). Trouwens laat me er niet aan denken wat de situatie zou zijn bij 90% apple en 5% windows. Verdelen die handel zeg ik.

Punt.
Uitgeraasd ben ik
davedive

There can be only one!!! Chimera 0.6 is het voor mij! :)

[quote="jonnie"]There can be only one!!! Chimera 0.6 is het voor mij! :)[/quote]

probeer dan ook is de icoontjes voor in de toolbar op www.jasperhauser.nl/mac/chimera.
Er staat ook een programmatje (lees: een applescript) op de site om chimera instellingen te backuppen en restoren…
werkt echt heel erg goed!!

groeten HS-L

:D Thanx zal er naar kijken.

Groeten

Gebruik al tijden Explorer en ben nog steeds een tevreden surfer (alleen dat Microsoft logo...). Heb wel als reserve Netscape/Mozilla voor m'n bankierzaken, want daar laat Expl wel wat steken vallen.

[quote:3c185fd0da="Bert"][quote:3c185fd0da="MacEs"]Op mn werk heb ik trouwens een popupstopper geïnstalleerd. Dit heeft het aantal crashes wel aanzienlijk verminderd (en de irritaties :) ) maar die heb ik (nog) niet voor mac gevonden.[/quote:3c185fd0da] Wat doet een popupstopper precies en in welke situaties?[/quote:3c185fd0da]

Een popupstropper stopt de ongevraagde popups, heerlijk stukje software. Het leuke van Chimera is dat hij bij een ongevraagde popup vraagt: “Wilt u deze popup zien, negeren, of altijd negeren?” - iets in die richting. Erg handig weer dus! :slight_smile:

Adriaan

Chimera is snel, overzichtelijk en niet zo ontzettend uitgebreid. Het is precies het browsertje wat ik zoek. Het past goed in de Mac OS X omgeving en is mooi vormgegeven. Chimera Rules! :D

dan heb ik dus denk ik een keertje never pop up geklikt.. want ik krijg gelukkig [keep it this way] pop ups.. gebruik ook chimera... 1 woord.. superdeluxe

Ah, neem me niet kwalijk. Heb deze post ff over het hoofd gezien en bij Web ontwikkeling ook een vraag gesteld over hoe de diverse Browsers bevallen. Nou ja, daar is een poll aan gekoppeld dus het kan naast elkaar bestaan. Van de browsers die ik ken vind ik IE, ondanks minpunten, toch nog steeds favoriet. Het meest door ontwikkeld en dat merk je bijvoorbeeld aan het uit de pagina kunnen slepen van foto's om op te bergen en de lay-out die ik fraai, doordacht en overzichtelijk vind. IE voor de Mac spreekt me visueel overigens meer aan dan de versie voor Windows (vanzelfsprekend ;)). Netscape is te zwaar en alleen Engelstalig. Chimera is er eén om in de gaten te houden en speciaal voor de Mac ontwikkeld dus dat belooft nog wat. Vooralsnog staat het nog in de steigers. Wel vaak alvast sneller dan IE en het loopt ook minder snel vast (of erger). iCab geeft de pagina's onvolledig weer en doet nogal provisorisch aan. Hooguit sympathiek. Met de overige Browsers heb ik weinig of geen ervaring.

1-Chimera (zeer snel en simpel!) 2-Internet Exploder

Sinds het ontdekken van de “nachtelijke bouwsels” geen crash meer gehad! java is nog niet ideaal en ook is het jammer dat je plaatjes kunt “pakken” en naar je desktop kunt “droppen”. Bij Chimera DL nu alleen de url.

Ja, ook hier weer het verhaal wat al ondertussen zo'n 20 keer gezegd is: Chimera RULES! :twisted: Chimera is echt supersnel, niet al te veel opties, pop-ups.....nooit last van gehad met chimera :)

Voor de rest van het internetten Java etc…
IE… het moet maar…
Internet explorer ziet er gewoon eigenlijk niet uit…het is verreweg de lelijkste browser die ooit op aard is losgelaten (uitzonderingen daargelaten) maar hij doet wel alles.

[quote:9e30caba81="RemiroQuai"] Internet explorer ziet er gewoon eigenlijk niet uit...het is verreweg de lelijkste browser die ooit op aard is losgelaten (uitzonderingen daargelaten) maar hij doet wel alles.[/quote:9e30caba81]

:shock:

netscape is toch vele malen lelijker, dunkt me.

Bij netscape kan je je eigen skins toepassen, heb ik nog niemand zien doen overigens, maar het kan wel. 8)

Dat klopt Sage. Je kan bij Netscape en Mozilla andere skins downloaden en gebruiken. Zitten erg mooie tussen.

Ik zou als ik jou was Omniweb maar eens gaan proberen, ik draai 'm zelf ook en heb al verschillende browsers geprobeerd.

Omniweb is nl een van de weinigen die

• qua design er heel strak uit ziet
  • overzichtelijk is
  • bepaalde webpagina’s die qua html nogal eens problemen geven in andere browsers goed afbeeld.
  • een goeie standaard startpagina heeft (met links naar zo’n beetje alle bekende search engines)

Ik denk dat Safari nog iets beter is en die ga ik dan waarschijnlijk ook draaien (met voordelen als een pop-up blocker en je kunt automatisch unzippen) , maar ik draai nog OS X 10.1.5 dus dat kan ik niet voor je beoordelen. Als 10.3 er binnenkort opstaat zal ik het eens ff proberen.

Internet Explorer is naar mijn mening wel een van de zwakkere browsers voor OS X, hij staat bepaald niet gelijk aan de PC versie die stukken sneller en nauwkeuriger is. Microsoft maakt wel leuke dingen voor de Mac maar ik krijg wel de indruk dat ze het allemaal niet zo serieus nemen.

Neem voor de aardigheid maar eens een kijkje op www.microsoft.com/mac en vergelijk het eens met hun standaard layout.