BT NAT instellingen?

Kon het antwoord zo gauw niet vinden in de Search, ik blijf namelijk NAT problemen hebben met mijn Bittorrent client (Azureus). Nu vraag ik mij af hoe ik nou precies die NAT poorten open zet. Moet dat via mijn router? Of zit dat in OS X? En moet ik het naar de IP die ik krijg als ik bijvoorbeeld naar www.whatismyip.com ga, of moet ik de IP gebruiken die mijn router me geeft? (Hoe kom ik er trouwens achter welke dat is?)

Je moet de TCP poorten 6881 t/m 6999 in je router laten forwarden naar het interne IP adres van je Mac. Gewoon ff de handleiding van je router raadplegen hoe je dat in jouw router moet doen..

Hou ff rekening mee dat veel BT trackers de poorten 6889 tot pak em beet 7000 hebben geblacklist...

Ikzelf heb ergens in de 15000 willekeurige poortjes genomen.
Werkt als een trein :stuck_out_tongue:

Heeeeeeey, groene smileys. Om een of andere rare reden had ik eerder UDP ipv TCP gedaan. :|. Maakt het trouwens uit hoeveel ports je open zet?

En nog iets, waar in Azureus kan ik in godsnaam kiezen welke ports ik gebruik? En wat houd die ‘luisterpoort’ in? :slight_smile: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb Azureus even niet zo voor handen, maar het is raadzaam om de reeks poorten die Azureus nodig heeft open te zetten. Gebruik zelf ook bittorent in de vorm van ABC en ShareAza, en heb slechts 2 poorten open staan.

Bij het gebruik van één client zou het genoeg moeten zijn. Wil je meedere clients tegelijk aan hebben, zou ik toch meer poorten open zetten.

Wat betreft welke poorten Azureus gebruikt, met je denk ik even onder de preferences kijken. Daar zal het vast wel ergens staan.

De luisterpoort is de poort waar naar hij luister op inkomende requests (als ik me niet vergis). Bij het gebruik van Bittorent upload je namelijk ook! Wat je download, stel je gelijk ter beschikken ter upload!

Had veel plezier van mijn groene smileys, maar een dag later of zo werden de smileys ineens weer geel. Heb nu de poorten op 14881 en 14999 open gezet, maar heb in Azureus zelf alleen de luisterpoort veranderd naar 14881, kan namelijk in de prefs nergens vinden waar ik de reeks poorten in moet stellen. De smileys werden wel weer groen, maar na een tijdje opnieuw weer geel. Toen heb ik vervolgens de luisterpoorten ook open gezet in mijn NAT istellingen (TCP en UDP) en toen werd een van de 2 smileys weer groen. Maar nu zijn ze allebei geel en blijven geel. Snap er geen hol van, ligt het aan de torrent of kan het zijn dat mijn veranderende IP problemen geeft? Die veranderd namelijk wel is tussen 192.168.1.10, .11, .12, 13. Ik geloof alleen die 4, maar daar heb ik wel alle pooorten voor open gezet, dus snap er niets van.

Iemand een idee?

Zet de luisterpoort op 53000 en nu werkt ie weer. Zal denk ik gewoon zo nu en dan de luisterpoort moeten aanpassen.

Verandert je Interne IP adres telkens of niet? In dat geval kan de router (Belkin, als jehet mij vraagt, gezien het IP adres) niet de poorten naar je computer open zetten. Probleem is namelijk dat je poorten door zet naar een intern IP adres. Als deze telkens verandert, dan heb je het probleem dat het de poort naar een IP open gezet wordt, dat niet je PC/Mac is.

Wel, ik zit nu op OCC. En ik ben mij er in aan het opjagen dat ik geen macsoftware kan downen. Ik heb Azureus, ik weet waar ik de packets moet halen. Maar de instellingen zijn mij een compleet raadsel, waardoor ik dus geen software kan downen. Kan iemand aub helpen ?

Info:
IP: 10.7.84.1
Subnet: 255.0.0.0
DNS: 10.3.42.11 en 10.3.42.12
Router: 10.3.42.1
Wins: 10.3.42.12
Proxy: proxy.occ.be
Poort: 8080
IRC: irc.occ.be