Budget iPhone?

Er zijn de laatste tijden veel geruchten over een goedkopere iPhone. Maar kan het niet ook zo zijn en er gewoon een ander soort iPhone uitkomt die niet perse goedkoper is. Bijvoorbeeld hij krijgt verschillende kleuren of hij krijgt een doorzichtige achterkant of een breder scherm.

En al zou er een goedkopere iPhone of een nieuw soort iPhone uitkomen wat moet hij dan volgens jullie hebben?

Voila hier is de “budget iPhone”

http://store.apple.com/nl/buy/home/shop_iphone/family/iphone4?product=IPHONE4

Je kan hem zo nieuw bestellen.

Die bullshit over een “Goedkopere (nieuwe) iPhone” NAAST een reguliere (nieuwe) iPhone is bullshit. Elk jaar wordt deze onzin opnieuw in stand gehouden door zogenaamde analystenclowns en elk jaar zegt Apple zelf dat een ouder model als “budget” toestel dient van Apple op de mobiele telecommarkt.

Drie topics naar beneden op de voorpagina en je komt hier uit:
http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-lite/

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande reactie.
Niet dat ik een iPhone met meerdere kleuren (a la de iPod touch) niet leuk zou vinden…

@INCTRL,

Waar rook is is meestal ook …. ?

Denk je werkelijk dat die geruchten op vandaag gewoon verzonnen worden door s’werelds meest invloedrijke kranten, wie zou deze berichten dan nog lezen na 3 jaar als ze er keer op keer niet waar zouden zijn. We leven in een wereld waar Apple bovenaan de pikorde staat.
In een wereld waar als het aankomt op nieuwe producten (gadgets) dat we eerst allemaal naar Apple kijken en dan pas naar hoe andere hierop gaan reageren, niet meer in een wereld waar Apple dat korreltje rijst is waar alleen de grafische en-/ video industrie know how van heeft. De ‘normale’ burgers in Europa niet eens weten dat het merk naast de iPod ook computers verkoopt waar geen virusscanner voor nodig is. Dat was jaren geleden zo, toen had je groepjes bloggers die traffic wilde genereren op basis van ‘valse geruchten’ over nieuwe Apple producten - traffic voor een zeer doelgerichte doelgroep namelijk Mac gebruikers. Tijden waar je naar een Keynote van Apple keek en je vooraf niet wist wat er zou gaan komen. – Jammer die tijden zijn helaas voorbij en ik zou maar al te graag terugwillen naar die tijd.

De Get a Mac reclames waar altijd zoveel waarheid in zat en waar Apple zichzelf bewust positioneerde als dat kleine bedrijfje opkijkende richting het veel grotere en machtigere Microsoft maar wel wist hoe het moest en wat mensen echt nodig hadden omdat ze vanuit die visie gingen ontwikkelen…

Apple anno 2013 schreeuwt van de daken dat alleen ZIJ producten als een iPhone en iPad kunnen maken en dat andere bedrijven geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. ZIJ hebben immers 500.000 speciale Apps ontwikkeld voor de iPad - Alleen op hun tablets worden serieuze dingen gedaan (stats - keynote) en allemaal dat soort onzin dat Tim Cook niet kan brengen met een knipoog zoals Steve Jobs dat kon. Als Steve dat soort uitspraken had gedaan dan zat er altijd een grappig tintje aan maar Tim brengt dat echt als concurrentie. Het is Apple tegen de rest. Niet het bedrijf waar ik fan van ben geworden jaren geleden.

Maar goed om even terug te komen op het onderwerp…

Dat die telefoon er zal komen is wel zeker , zoals er ook ooit een TV, horloge en weet ik veel wat nog meer gaat komen de vraag is alleen wanneer en voor wie wordt die telefoon gemaakt.

• Een goedkopere telefoon voor bepaalde markten die het niet zo breed hebben en waar een iPhone in de vorm zoals Apple die nu maakt niet mogelijk is omdat de aanschafprijs dan veel te hoog ligt.
    Elk nieuw product moet geld opbrengen om uit de kosten te komen en met patentoorlogen en rechtszaken wordt dat er allemaal niet goedkoper op.

• Of wordt het een telefoon voor de landen waar de mensen al alles hebben en waar mensen zich druk kunnen maken over een wieltje dat aanloopt op hun golfkarretje. Dan zou Apple miss. hun ‘oudere’ modellen op die markt ( iPhone 4 + 4s ) kunnen verplaatsen naar de armere landen. Deze telefoons zijn immers al geproduceerd of lopen in de laatste productieprocessen en hebben hun totale investeringen al opgebracht door ons ‘gekken’ die het kunnen opbrengen om die dingen te kopen. Op die manier kunnen ze in armere landen toch genieten van het beste van het beste in kwaliteit en hebben anderen bedrijven in die landen juist veel meer moeite om vergelijkbare telefoons te maken aangezien deze bedrijven wel nog moeten investeren in de ontwikkeling van hun telefoons die weer moeten concurreren met Apple’s ‘ouden’ telefoons.

• Apple heeft al heel erg veel feedback over die iPhone 4 dus weet bijna 100% zeker dat hun project niet zal falen en mensen in die landen zitten te wachten op een iPhone 4, daar waar de andere bedrijven eerst nog een telefoon moeten gaan ontwikkelen en miss. in een fase zitten ( Nokia en BB ) waar ze zich geen misstappen meer kunnen veroorloven om nog eens 2 a 300 miljoen af te schrijven op iets dat niet gelukt is.

Volgens mij riepen wij (incl. mijzelf) ook jaren geleden dat er nooit een kleinere iPad zou komen omdat Steve dat niet zou willen en het niet fijn is om nog kleiner te werken , quote van ‘All Things D’ en toch heeft Apple eraan moeten geloven al is het maar om hun iOS -/iPad positie te behouden -/verdedigen.

Die nieuwe budget iPhone komt er zeker aan.

De gsm-markt is stilaan meer dan verzadigd en een smartphone is een dagdagelijks gebruiksvoorwerp geworden. Apple haalt 50% van haar totale winst uit de verkoop van de iPhone. Ondertussen nemen de voorraden toe i.p.v. af te nemen. Samsung en talloze andere merken knabbelen steeds meer van de iPhone markt af. Apple kán gewoon niet anders dan zelf goedkopere modellen met iOS7 uitbrengen om haar winst op peil te houden. Apple is een doodgewoon bedrijf geworden. De magie die het vroeger had is samen met Steve Jobs verdwenen.

[quote=bartvdv url=http://www.onemorething.nl/community/topic/budget-iphone/#post-2576916 time=1374247814]Die nieuwe budget iPhone komt er zeker aan.

De gsm-markt is stilaan meer dan verzadigd en een smartphone is een dagdagelijks gebruiksvoorwerp geworden. Apple haalt 50% van haar totale winst uit de verkoop van de iPhone. Ondertussen nemen de voorraden toe i.p.v. af te nemen. Samsung en talloze andere merken knabbelen steeds meer van de iPhone markt af. Apple kán gewoon niet anders dan zelf goedkopere modellen met iOS7 uitbrengen om haar winst op peil te houden. Apple is een doodgewoon bedrijf geworden. De magie die het vroeger had is samen met Steve Jobs verdwenen.[/quote]

Apple haalt 50% van haar totale winst uit de verkoop van de iPhone. Ondertussen nemen de voorraden toe i.p.v. af te nemen.

Vandaar dat de ‘budget iPhone’…ehhh sorry iPhone 4 nog een grote winstmaker is voor Apple op de balans.

Precies, Apple heeft al sinds 2010 een ‘budget’ iPhone in de line-up zitten, in de vorm van het voorgaande model (ten tijde van de iPhone 4 was het de 3GS, daarna hadden ze zelfs twee ‘budget’ keuzes!)

[quote=Shmoo url=http://www.onemorething.nl/community/topic/budget-iphone/#post-2576915 time=1374247812]@INCTRL,

[/quote]

Als we deze logica op alle Apple geruchten gingen toepassen dan kon je met de huidige iPhone; naar een andere tijd vliegen, 3d films maken op hoge kwaliteit, beeld op je muur via je iPhone projecteren, kon je het toestel buigen en zat er ook geen homeknop meer op etc etc etc (x oneindig)

Apple heeft al lang een budget iPhone klaar. Het zal afhangen van hoe de markt reageert vooraleer deze effectief in de strijd geworpen wordt. De iPhone is al jaren qua uitzicht zo goed als onveranderd gebleven, terwijl concurrenten allerlei nieuwe modellen op de markt brengen. Hoe lang kan je dat volhouden, denk je ? Wie koopt een iPhone 4 ? Zij die zich geen iPhone 5 kunnen veroorloven; omdat die toch zo goed als identiek is, op ‘snelheid’ na.
Het is zoals een bmw 520 kopen omdat je je geen 525 kan veroorloven en er het label 525 opkleven. Geen kat die het ziet, tenzij je op de twee uitlaatpijpen let.

Inderdaad en dit heeft Apple ook zelf verteld (ALARM!! Geen GERUCHT dus!) aan de aandeelhouders en alle journalisten, maar voor sommigen schijnt dit allemaal “hogere wiskunde” te zijn om te kunnen bevatten. :?

Vodafone maakte bijvoorbeeld afgelopen maand nog reclame voor de iPhone 4… Een toestel die al bijna 3 jaar oud is. Gaat er nu nog geen belletje rinkelen? Nee want er zijn zulke mooie renders te vinden op het internet van de zgn. 'Budget iPhone"

Zucht.

En jij gelooft alles wat Apple zegt ?

We zulllen het eens omdraaien: jij gelooft dus alles wat “analysten” elk jaar opnieuw voorspellen?

Enne newsflash: liegen tegen je aandeelhouders staat een flinke straf op en dan kan je heel je bedrijf wel opdoeken.

Maar slaap jij maar heerlijk verder op je gemak, misschien wordt die plaat voor je hoofd ooit nog eens verwijderd.

Wat voor voordelen heeft het voor Apple om een iPhone uit te brengen rond de prijspunt van € 200,- retail (dus simlockvrij, zonder abonnement)…?

Opsomminkje:

• Waarom R&D kosten steken in een apparaat wat je wil inzetten op een bepaald prijspunt, als je reeds een succesvol apparaat hebt op dat prijspunt?
  • Apple wil geen versplintering in specs zoals Android (i.v.m. App ontwikkeling), wat al een groot verschil in specificaties tussen de apparaten uitsluit.
  • Een écht budget apparaat ( rond de € 150,- ) zou alleen maar merknaam-vervuiling opleveren, aangezien Apple synoniem is voor hoge kwaliteit apparaten (in elk geval in naam / design).
  • Een apparaat van € 150,- kan nooit dezelfde processor hebben al een apparaat van € 600,- wat weer verwijst naar het tweede punt.

Ik sluit niet uit dat ze alsnog de boel opschonen, en in oktober met een iPhone 5S of 6 uitkomen (retail vanaf € 600,- voor een 32 GB model), en een iPhone mini voor € 400,- (retail, alleen een 16 GB model), in plaats van de inmiddels gebruikelijke hantering van iPhone 5 als topmodel en de 4S en 4 als budgetopties. Maar ik zie er het nut niet van in.

[quote=Shmoo url=http://www.onemorething.nl/community/topic/budget-iphone/#post-2576915 time=1374247812]@INCTRL,

Denk je werkelijk dat die geruchten op vandaag gewoon verzonnen worden door s’werelds meest invloedrijke kranten, wie zou deze berichten dan nog lezen na 3 jaar als ze er keer op keer niet waar zouden zijn.

[/quote]
Kranten nemen berichten over van diezelfde analisten die er keer op keer op keer op keer naast zitten. En natuurlijk worden sommige geruchten wel eens werkelijkheid maar als APPEL ZELF GERUCHTEN TEGENSPREEKT EN DIT RELATIVEERT dan kan je wel door blijven drammen totdat je een ons weegt maar dit verandert helemaal niets in deze.

Waar is die zogenaamde 3d camera die in de iPhone 4 zou komen? Gerenommeerde analytici “dicht bij het vuur” voorspelden dit en er waren zelfs al “hoesjes” uitgekomen voor deze telefoon met 2 gaten erin voor de zogenaamde 3d camera van de iPhone 4. Zelfs kwaliteitskrant The Washington Times schreef destijds een artikel erover.

Zucht.

[quote=Nikita url=http://www.onemorething.nl/community/topic/budget-iphone/#post-2576935 time=1374249625]Wat voor voordelen heeft het voor Apple om een iPhone uit te brengen rond de prijspunt van € 200,- retail (dus simlockvrij, zonder abonnement)…?

Opsomminkje:

• Waarom R&D kosten steken in een apparaat wat je wil inzetten op een bepaald prijspunt, als je reeds een succesvol apparaat hebt op dat prijspunt?
  • Apple wil geen versplintering in specs zoals Android (i.v.m. App ontwikkeling), wat al een groot verschil in specificaties tussen de apparaten uitsluit.
  • Een écht budget apparaat ( rond de € 150,- ) zou alleen maar merknaam-vervuiling opleveren, aangezien Apple synoniem is voor hoge kwaliteit apparaten (in elk geval in naam / design).
  • Een apparaat van € 150,- kan nooit dezelfde processor hebben al een apparaat van € 600,- wat weer verwijst naar het tweede punt.

Ik sluit niet uit dat ze alsnog de boel opschonen, en in oktober met een iPhone 5S of 6 uitkomen (retail vanaf € 600,- voor een 32 GB model), en een iPhone mini voor € 400,- (retail, alleen een 16 GB model), in plaats van de inmiddels gebruikelijke hantering van iPhone 5 als topmodel en de 4S en 4 als budgetopties. Maar ik zie er het nut niet van in. [/quote]

Precies! Het enige voordeel van een zogenaamde “BUDGET iPhone” zou voor Apple zijn dat ze dan een bredere markt kunnen bedienen omdat de prijsklasse voor deze telefoon flink wat lager is dan de high end iPhone (de recente).

Apple heeft zelf gezegd dat zij geen “goedkope producten” op de markt gaan brengen en inboeten op de kwaliteit omdat deze zonodig goedkoper moet zijn…en daar ratatatata zijn nu juist dezelfde hoogwaardige iPhones voor, van een ouder model. Zelfde high end kwaliteit maar met iets verouderde specificaties.

1+1 = 2… maar nee we moeten minstens 1x in de maand weer een artikel vullen over een zogenaamd nieuw ‘budget’ iphone model. Het begint een beetje lachwekkend te worden ondertussen.

Whats next? Een “budget Imac”? Dit klinkt misschien grappig maar hier zou dan nog meer logica inzitten omdat Apple na de release van een nieuwe iMac een oud model niet meer verkoopt, daar zij dit met iPhones wel doen.

Ik heb het over hoe de markt evolueert. Ik speculeer niet over opties en kleuren.

Apple móet de bredere markt gaan bedienen omdat ze marktaandeel verliezen (ruim 5%, in West-Europa, ten opzichte van vorig jaar). Apple heeft hoog ingezet op de iPhone. Voor Apple is het een cash-koe die ondertussen minder en minder begint op te brengen.

En de R&D, die is allang gebeurd. Het is een spin-off van de gewone iPhone, maar goedkoper verpakt; en goedkoper staat niet synoniem voor slechter. Er is geen “versplintering in specs (?)”. Hoezo versplintering zoals bij Android?

Wat ik zo vreemd vind is wel de hardnekkigheid waarmee je deze geruchten wil ontkrachten, terwijl de marktindicatoren er gewoon zijn. In India (1,2 miljard inwoners) staat Apple zelfs niet meer in de top 5 en domineert Android met een marktaandeel van 90%. Denk jij echt dat Apple die markt gaat laten liggen? Neen hoor, ‘ratatatata’ de goedkopere iPhone komt er, en het zal niet eens een verouderd type zijn. Dat er nog altijd vraag is naar oudere types is gewoon omdat ze geen alternatieven hebben. Er is in wezen maar 1 model iPhone. Mochten ze de oudere types niet meer verkopen, dan zouden de iPhone markt en de inkomsten veel kleiner zijn.

Maar verder zal het mij worst wezen of Apple het doet of niet.

Apple móet de bredere markt gaan bedienen omdat ze marktaandeel verliezen (
Allemachtig jij begrijpt het nu nog steeds niet?

APPLE bediend REEDS een “bredere” markt want je kan op 19-07-2013 nog steeds een iPhone bestellen in drie verschillende prijsklassen.

Jij stelt dat Apple iets moet gaan doen terwijl zij dit allang doen. Maar na herhaling, na herhaling, na herhaling, na herhaling schijnt dit nog steeds erg moeilijk om te begrijpen. En dan krijg je het nog met droge ogen voor elkaar om MIJ notabene “hardnekkig” te noemen? Het wordt steeds lachwekkender.

Mag ik jou even terugnemen naar augustus 2011?

http://www.onemorething.nl/2011/08/gerucht-icloud-basis-voor-lowbudget-iphone/

En zo is er elk jaar weer opnieuw en opnieuw en opnieuw het gerucht over een 'budget iPhone".

Allemachtig, jij wil het echt niet snappen, een iPhone 4 of 4S is een ‘oude’ telefoon, een ‘oud’ model. Dat is geen budget-iPhone, omdat Tim Cook het heeft gezegd? En nog een keer, ik kijk naar de markt, naar de roep van de aandeelhouders van Apple naar meer geld, niet naar geruchten, noch naar opties.

Punt blijft dat Apple op een product van rond de € 400,- een grotere winstmarge heeft zitten dan op een product van € 200,- (niet alleen absoluut, maar ook procentueel). Zelfs meer dan op een product van € 600,- of hoger.

Met dat in gedachten zouden ze inderdaad best een ander of nieuw model kunnen introduceren op dat prijspunt. De vraag is alleen, heeft dat zin? De iPhone 4 die op dit moment dat prijspunt ‘bezet’, heeft voor de prijs redelijke specs. Natuurlijk zijn er Android telefoons voor hetzelfde geld die op papier beter zijn (Galaxy S3), maar Android heeft naar verluidt weer een wat zwaarder systeem nodig dan iOS (zelfde verhaal als Windows versus OS X, denk ik).

Uiteraard heb ik geen daadwerkelijke cijfers om het te ondersteunen, maar ik vermoed zelf dat Apple op de iPhone 4 een vies hoge winstmarge heeft zitten. En hij verkoopt ook nog als een tiet, dus waarom vervangen? Vervangen om het vervangen heeft niet zoveel toegevoegde waarde, ook niet voor aandeelhouders en zéker niet als die aandeelhouders meer geld willen zien (dan moeten ze het juist zo houden!).

Aan de andere kant zou ik een iPod touch waarmee je kan bellen op zich wel leuk vinden, en ik vermoed dat die verschillende kleuren absoluut een andere doelgroep zou aanspreken, wat wellicht weer toegevoegde waarde zou bieden.

Je kan met de iPod touch ook bellen, hoor, maar alleen als er internet in de buurt is:P;)!