Buffer underrun in Jaguar

Ik heb een G4 400 met een Yamaha SCSI-CD-writer (extern).

Sinds ik met Jaguar (10.2) werk krijg ik bij het branden van een audio CD voortdurend een buffer underrun. Niet na een tijdje, maar gelijk na 1 seconde. Dat had ik nooit onder 10.1. Toen kon ik gelijk een audio CD kopieren, zonder tussenkomst van de harde schijf.

Als ik met Toast een snelheidstest doe, dan is de doorvoersnelheid ruim voldoende. Ik heb de laatste versie van Toast (5.2), en de laatste firmware van Yamaha en Orange Micro (SCSI-kaart).

Wat kan er aan de hand zijn,

Frans.

Bij mij gebeurde iets soortgelijks(ongeveer zelfde hardware),maar na 3 minuten.Daarna heb ik op een lagere snelheid gebrand en ging het goed. Mijn Cd brander heeft geen beveiliging tegen bufferunderrun. En ik denk dat hij alleen problemen heeft met bepaalde files.Andere CDs gaan wel goed, zou ook aan de CD zelf kunnen liggen.

Je kunt in Toast de buffer zelf aanpassen. Zet in de Preferences de RAM cache bijvoorbeeld op 2xspeed of op het maximum. Goede kans dat het dan wel goed gaat.

Ik ben erachter.

Toast 5.2 kent de mogelijkheid van CD-Text (titels van nummers mee laten schrijven). Dat had ik aangevinkt.
Bij afvinken geen enkel probleem meer !

Dank voor de reacties.
Frans