bug in iPod mini firmware

ik weet niet of het echt een bug is maar toch is het vreemd. voor mensen met een ipod doe dit: 1) ga naar instellingen en zet shuffle op nummers. 2) doe shuffle nummers. 3) zet shuffle onder instellingen weer af

en wat zie je?
je ziet dat shuffle nummers gewoon alle nummers achtereen afspeelt en niet meer shufflet tot je het weer opzet onder instellingen…

bug of geen bug?

? welja het werkt zoals het moet!

Lijkt me niets vreemds aan toch? Het menu-item "Shuffle nummers" is niets anders dan een snelkoppeling naar je complete library, waarbij de shuffle stand tijdelijk aan wordt gezet, ook al verandert er in je instellingen niets. Zet je in de instellingen de shuffle stand tijdens het afspelen uit dan gehoorzaamt je iPod weer netjes, en gaat verder met het in volgorde afspelen van je complete Library.

maar het is toch normaal dat shuffle nummers niet de nummers achtereen speelt maar ze shufflet

Ik vind hier niets vreemds aan. Zoals jij beschrijft dat het nu werkt is niet meer dan logisch. Wat had jij dan verwacht?

Volgens mij heb je gelijk, dat lijkt mij een bug. Voor die genen die het niet doorhebben: De snelkoppeling 'shuffle nummers' vanuit het hoofdmenu, moet de muziek altijd door elkaar gooien, ook als shuffle uitgezet is in de instellingen. Als ie dat niet doet lijkt me dat inderdaad een bug, of zoals we dat in Apple land noemen, een 'feature'. :P

Hij doet het door elkaar gooien dus wel. Alleen kan je het daarna ook weer uitzetten. Een feature dus inderdaad. En een handige ook nog. Als je tijdens het shuffelen een mooi nummer hoort, en je wilt eigenlijk de rest van het album gaan luisteren in plaats van iets willekeurigs, dan kan dat dus ook op deze manier. Als je dan nogmaals voor shuffle songs kiest gaat hij natuurlijk gewoon weer verder met shuffelen. Geen bug, geen probleem.

hmmmm, ook een goedp unt. Maar ja, dan moet je je bibliotheek wel op album (of artiest) gerangschikt hebben om er wat aan t hebben