bug in Mail?

Plots kan ik niets meer met Mail (1.2.5, op iBoek 800 combo, 640 Mb, OS X 10.2.6). Zodra ik Mail start, krijg ik een venster met iets van:

the mailbox “~/library/mai enz…” is currenty locked by " …vage tekens…". Dit venster bevat drie knoppen, welke alledrie niets ‘doen’.
(ik kan een pdfje laten zien, maar weet niet hoe ik die mee kan sturen… dom ben ik, he)

Ik kan het programma dus niet openen, en daarmee mijn oude mail niet lezen, en nieuwe niet binnenhalen (weliswaar wel direct online, maar das toch onhandig)

Recentelijk heb ik middels Psync een en ander van mail (waaronder natuulijk die mailboxes) laten bekuppen, inmiddels gebruik ik dit niet meer. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Ook als ik alle privileges vrij geef van de mailboxes, blijven ze ‘gelocked’.
Kent iemand dit probleem, of heeft iemand tips om mijn probleem op te lossen? Bij voorbaat dank!

Kijk even of het bestand "jouw-gebruikers-naam/Library/Keychains/jouw-gebruikers-naam" <-- dit bstand niet op slot staat. Je kan het bestand unlocken door Command (apple) - i in te drukken als je het bestand hebt geselecteerd. (gewoon info opvragen). Als je de 3 knoppen weer krijgt moet je op Altijd drukken. Hopelijk werkt het... suc6

Dennis

Dankje, Dennis, maar mn keychain stond [b:34a0ed4854]niet[/b:34a0ed4854] op slot, en de knoppen geven de opties: "[i:34a0ed4854]open read only, quit, open anyway[/i:34a0ed4854]" welke alledrie gewoonweg niet reageren. 't Enige wat ik kan doen is force quitten.

Heb je de privileges al wel een keer gerepareerd met Schijfhulpprogramma of een ander programma?

Ook de privileges veranderen hielp niet. Inmiddels kan ik Mail wel weer gebruiken, maar ben een paar mailtjes kwijt, en heb ook nog geen idee waar t probleem vanfaan kwam. Maja, mailen gaat weer...

[quote:ed9e006eee="sybian"]Ook de privileges veranderen hielp niet.[/quote:ed9e006eee]

Veranderen of herstellen? Handmatig veranderen of herstellen met schijfhulpprogramma of een ander programma, zoals Onyx, Cocktail, etc.?

Handmatig geprobeerd, zodra er zich weer problemen voordoen, zal ik dat eens software-matig proberen...