Bug Photoshop ?

Ik heb zelf Photoshop 7.0. Bij het traceren van een storing aan een scanner kwam ik er achter dat een afbeelding in Photoshop nooit groter kan zijn dan 30.000x30.000 pixels. Is dit in Photoshop CS ook zo, en wil iemand dat ff uitproberen?

Volgens mij zit de storing niet in de scanner, maar komt omdat Photoshop geen grotere afbeeldingen kan verwerken.

[img:0778595bd8]http://temp.fokjou.nl/photoshop.jpg[/img:0778595bd8] ( http://temp.fokjou.nl/photoshop.jpg )

Lukt mij inderdaad ook niet, niet in pixels, wel in cm PS CS, OS X 10.3.4

Geen enkel probleem in CS. Je krijgt alleen die waarschuwing dat het niet compatible is in oudere PS versies.

Zora:

Ik heb net een file gemaakt in CS, 50,000 x 50,000 pixles. Kreeg een melding dat dit formaat niet wordt ondersteund door oudere Photoshop versies. Heb het bestand niet echt kunnen zien, het was 6,84GB en zoveel ruimte heb ik niet meer.

Hoop dat dit je helpt.

Dan heb ik de oplossing, denk ik. Omdat scansoftware vaak gekoppeld is aan Photoshop, zal de scanner niet groter kunnen scannen omdat Photoshop dit niet ondersteund. Dan wordt het dus uitzoeken of de scansoftware met Photoshop CS wil werken. Maar dat is simpel uit te zoeken.

Ook in Photoshop CS zit dacht ik een bepaalde max aan een bestand. Die is wel groter dan in oudere Photoshop versies. Je kunt er dan ook een ander soort bestand van maken. Ik ben dat type ff vergeten en weet ook niet uit m'n hoofd hoe groot dat bestand dan wel kan zijn. Heb hier thuis geen PS CS dus kan t niet opzoeken. Wellicht iemand anders, anders kijk ik morgen op de studio wel even.

Yes! Teruggevonden!! Liep ooit eens een draadje over de max size van een Photoshop bestand: 'Photoshop laadt geen PSD's meer in van 637 Mb'. Zie: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19227&postdays=0&postorder=asc&start=0 En dan zo'n beetje op de 3e pagina: [quote:d638f24b33="angorawol"][quote:d638f24b33="FreekMac"]Volgens mij heeft Photoshop CS een aparte instelling cq bestandsformaat voor grote bestanden (kan t nu niet checken. Zit thuis - nog geen CS alhier). Is in de Voorkeuren van Photoshop in te stellen. Wellicht kan iemand daar ff naar kijken.[/quote:d638f24b33] Je bedoeld de instelling Ask Before Saving Layered Tiff (wat mijn vorige stelling helemaal wegmaaid, zo leer ik nog wat) Enable Large Document Format (.psb) (en opnieuw leer ik bij) @Freekmac thanx voor de tip Spijtig genoeg heeft de vraagsteller enkel Photoshop 7 tot zijn beschikking.[/quote:d638f24b33]

Eea zal ook met jouw probleem te maken hebben. Was ik nog benieuwd hoe groot zo’n file dan wel kan zijn in CS… En ook daar is een antwoord van Torz te vinden in hetzelfde draadje:

[quote:d638f24b33=“Torz”]Photoshop kan tot 2 GB aan file opslaan en dus openen. Wil je groter :Tiff kan tot 4 Gig.
En in PSB (Photoshop Big?) zijn veel grotere files mogelijk, maar die kun je alleen in PS openen.
Ik heb al files van 1 gig bewerkt. (gaat alles wel langzaam :x )[/quote:d638f24b33]

Mooi forum hè dat MacOSx.nl :smiley: !

Inderdaad: in CS heb je een optie: voorkeuren > File Handling > enable large document format (.psb)

Ah, ik heb zonet te snel gelezen: de foutmelding geeft aan dat een document van groter dan 30000pix niet door een lagere versie van PS gelezen kan worden; hetzelfde geldt voor het grotere document formaat.

Conclusie: PS CS kan wél met grotere documenten overweg, maar dan kan een lagere PS versie daar weer niets mee.

Hey

heb vorige week een bestand gemaakt van 70.000 x ± 60.000 = dik 13gig

Het duurt ff maar het werkt wel, grappig photoshop zet de grootte op 1%
appeltje + appeltje + appletje + etc :stuck_out_tongue:

greetzz

Hey ateazz,

postzegeltje aan t ontwerpen? :wink: :wink: :wink:

Moet het gras van de ArenA opnieuw geprint??

Het is hier al eens eerder aan de orde geweest, maar wat moet je met een scan van 6 of 13 GB?

Ik kan me nog wel herinneren dat ik zwaar onder de indruk was van een Mac die bestanden van 80Mb in een keer kon laden omdat er wel 160 Mb geheugen in zat. Waar zijn die tijden gebleven?

hey

ik schrok er zelf ook van 800% van de originele grootte en nog steeds 300dpi, pfffffff.

het is voor een poster die vanaf mars te zien is, hehhe

greetzz

Yep, aankondiging concert van Bowie. Hij hoopt dat de marsmannetjes ook komen kijken. Hij is r druk mee, laste er zelfs Werchter voor af.

∴ NA-NIL-IN ∴

hey

ik moet teogeven dat dit de eerste keer is dat ik met zulke grote tiffs en epsen gewerkt heb.

ik had een xtra FW disk aangesloten als scratch disk en de dual 1,8 opgepompt met wat xtra geheugen, hehehe

greetzz

Ateazz, k ben toch benieuwd. Kun je m niet ff kleinslaan en laten zien :D

Of gewoon even hier posten. Hoe veel was het ook alweer???

13,5 gig ben al aan het uppen, hehehe Oh het is een sportman/vrouw

greetzz

:lol: 'wat is internet weer traag vandaag' :lol: