Buitenlandse IPhone 4 unlocken ?!!

Hey dames en heren,

Pas geleden vroeg mijn neefje (12 jaar) of ik de nieuwe software via iTunes op z’n iPhone 4 kon zetten.
Hij heeft de iPhone eigenlijk altijd zonder simkaart gebruikt (vraag me niet hoe, maar de iPhone deed het gewoon), hij zat dus altijd op wifi.

De software updaten/herstellen ging goed, iTunes zei dat de software erop stond, dus haalde het kabeltje uit de pc.
Toen viel de iPhone uit en startte zich zelf opnieuw op. Toen moest de taal (Nederlands) instellen, maar ook het land (Nederland) en wifi. Dat heb ik allemaal gedaan, op het scherm stond ‘Het kan enkele minuten duren om uw iPhone te activeren.’, daarna stond er ‘Please try again later!’.
Op dat moment zat er geen sim-kaart in, ik weet dat je een sim-kaart nodig hebt om de iPhone te activeren, dus ik heb een sim-kaart van T-mobile gehaald (de iPhone was van Orange, maar die is overgenomen door T-mobile) en in de iPhone gedaan, opnieuw ingesteld, toen kreeg ik weer op het scherm te zien ‘Het kan enkele minuten duren om uw iPhone te activeren.’, daarna stond er ‘Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de sim-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart.’Ook vraagt de IPhone of ik er een simkaart in kan doen zonder een pincode…
Boven in het scherm van de iPhone staat Geen service, als het goed is betekent dat dat de IPhone niet simlockvrij is, toch?

Later ben ik erachter gekomen dat de IPhone van Orange France is, ben naar een paar winkeltjes gegaan en daar vroegen ze of ik bereid was om €180,00 te betalen om de IPhone te unlocken, ik vind dat een beetje heel duur… Hebben jullie toevallig een goede tip voor me?!

Check even welk model (version, build, baseband).
Kijk eens op de volgende site: iPhonewiki
Kun je zelf een kijken of het allemaal mogelijk is: jailbreaken, unlocken etc

iPhone hard unlock is idd duur, en dit is ook varierend per prijs afhankelijk van de provider waar de iPhone aan hangt…
Je kan altijd nog proberen desnoods T-Mobile te bellen en te vragen of ze hem voor je willen unlocken.
Orange is nu desnoods van T-Mobile, en T-Mobile unlock gratis iPhones als ze ouder dan 24 maanden zijn dacht ik…
Je kan het altijd proberen !!

@FloorvN Ja klopt, Orange is nu van T-mobile, maar de iphone is van Orange France, dus helaas kan de Nederlandse T-mobile niks voor me doen…

@Indomarco Terima kasih, ik ga meteen even de site doorlezen.

je iPhone unlocken dmv een jailbreak methode gaat lastig indien hoger dan 4.0.1 op een iPhone 4 ! denk ik :stuck_out_tongue:
en die zijn erg schaars gewoorden tegenwoordig…

Zit je nog vast op het activeringsscherm als ik het goed heb ?
je kan hem dan eenvoudig met een jailbreak tool Sn0wbreeze (enkel voor Windows) hacktivaten. Dus activeren zeg maar…
En indien gewenst kan je er een tethered jailbreak bij gooien…

mogelijk dat redsn0w het ook weer gewoon kan hacktiveren, echter weet ik niet meer hoe dat nu met de laatste versie is…
Deze is ook beschikbaar voor Mac OSX.

@FloorvN Ja ik denk dat ik nog op het activeringsscherm zit, is dat waar je de taal/land/wifi moet instellen?
Ik heb gewoon een windows laptop zegmaar dus dat zo ideaal zijn, waar kan ik die jaillbreak vinden, en staat er ook uitgelegd hoe het allemaal werkt?

@FloorvN Ik heb even een beetje rond gekeken op internet, vond de volgende site http://www.iphonemania.nl/2013/04/jailbreak-ios-6-1-3-sn0wbreeze-guide/ is dat een beetje goed, denk je?

Het zal een beetje speuren op ebay zijn, ik had een at&t iphone unlocked voor ong €2 (daarna gewoon updaten in itunes en simlock vrij)
verkoper van dit linkje doet ook misschien orange

http://www.ebay.co.uk/itm/AT-T-USA-IPHONE-3G-3GS-4-4S-5-OFFICIAL-FACTORY-UNLOCK-/321061961184?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

klopt,

dat is idd de tool die je nodig hebt !
daarmee kan je hem als het goed is gewoon hacktivaten…

is het inmiddels nog gelukt ??

@FloorvN Hey Hey, nou de dag dat ik het door kreeg van die site zegmaar, ging ik op vakantie… Kwam een beetje slecht uit, dinsdag kom ik thuis, en dan ga ik het meteen proberen. Laat je dan meteen meer info weten…

@Sanjeev Wat houdt die at&t precies in dan? Krijg je dan iets binnen, of hoe gaat dat precies in z’n werking?

@FloovN Nou ik heb het geprobeerd, met de info van http://www.iphonemania.nl/2013/04/jailbreak-ios-6-1-3-sn0wbreeze-guide/ .
Toen ik bij stap 11 (: Start nu iTunes op. iTunes zal uw iOS-apparaat in herstelmodus aantreffen. Houdt SHIFT knop op uw toetsenbord ingedrukt en klik op Herstellen/Restore. Selecteer nu de custom/aangepaste iPSW bestand dat door Sn0wbreeze is aangemaakt. iTunes zal nu uw iPhone of iPod touch zal herstellen, alleen deze keer ziet u een sneeuwvlok icon op uw scherm.) kwam, het ging allemaal goed, alleen kwam er een Apple teken inplaats van een sneeuwvlok… Daarna zei de iphone weer dat ‘Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de sim-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart.’
Heb ik iets fout gedaan?! Heb je misschien nog een tip?!

hacktivatie is een optionele keuze dacht ik !
Bij stap 7 kies daar eens voor expert mode, als het goed is heb je dan denk ik !

Je moet dan wel even alles opnieuw doen !
Je hebt dan als alles klaar is een jailbreak en hacktivatie !

Indien gewenst hoef je de sneeuwvlokjes niet te kiezen hoor voor bootscreen etc.