Buitenlandse tekst

Ik ben op zoek naar een "Vertaalburo" wat buitenlandse teksten kan aanleveren in Illustrator Formaat. Voorheen besteed ik dat uit bij Pecasse, echer deze bestaat niet meer. Wie weet/kent een bedrijf die dit verzorgt. Het gaat in dit specifieke geval om arabisch.

hey

in amstelveen zit nog een vertaalburo (ben ff de naam kwijt)
Het in AI aanleveren maakt niet uit, neem ik aan, kan je zelf ook.

greetzz

De naam is AVB (Amstelveens Vertaal Bureau)

Ouderkerkerlaan 50
AMSTELVEEN
1185 AD
Nederland

Tel: +31 20-6456610

of www.snelvertaler.nl

Helaas, maar toch bedankt. ABV doet zoals ze zelf zeggen "geen DTP-achtige dingen". m.a.w. je kunt hier alleen laten vertalen. Ik ben dus op zoek naar een bedrijf wat een aangeleverde tekst in Illustrator formaat kan aanleveren. Niemand?

je kan het zelf toch wel in Ai zetten?

greetzz

[quote:1cdc1ef452="ateazz"]je kan het zelf toch wel in Ai zetten?[/quote:1cdc1ef452] Ondanks het feit dat ik 12 x in Egypte ben geweest, ben ik nog geen egyptenaar! m.a.w. ik ga me er niet aan wagen om zelf Arabische teksten te zetten. Ieder zijn vak (en verantwoordelijkheid), denk aan eventuele claims wanneer er ineens wat anders staat dan opgegeven. Oraal innemen is ietsjes anders dan anaal innemen, kan toch verstrekkende gevolgen hebben! zie mijn later postje

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22724

hey

Ik ben het helemaal met je eens, ook met je eerdere postje.
Maar als je de vertaling van de txt met het juiste lettertype in een tekstverwerker zet, dan kun je die txt toch gewoon in AI copieren, mits je dat lettertype ook hebt.
Of zit ik er nu faliekant naast, :sealed:

greetzz

ik denk dat ik je kan helpen, mensen die bij pecasse werken zijn een eigen bedrijfje begonnen. Ik heb vorige week nog kazachstanse teksten bij hun laten omzetten, maat dan voor Quarck, en het werkt redelijk... (blijft af en toe lastig, vooral in Indesign de alineastijlen maken met dit font...) Dus in Illustrator moeten hun het ook nog steeds kunnen, zijn tenslotte dezelfde mensen. Alleen heb ik de naam van het bedrijf op mijn werk, niet hier, dus ik zal morgen nog even reageren!! dit geeft hoop...

klopt, het enige voordeel wat ik zie is dat je een tekst in Ai kan omzetten naar lettercontouren...... maar dan kun je er niet meer mee werken. Ik vind het ook erg linke soep. Maar ik ga er vanuit dat vertaalbureau's hier ervaring mee hebben. Hoe leveren zij normaal teksten in bv Arabisch aan?

Laat het lettertype erbij leveren (licenties?) in het juiste formaat zou ik zeggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het een lastig probleem blijft. Ik krijg gewoonlijk buitenlandse teksten aangeloverd in Word, maar als ik die inporteer in Quarck of Indesign en ik geef er het juiste lettertype aan, krijg je echt niet wat ik hoor te krijgen!!. Ik stuur mijn teksten naar dat buro, die zetten het voor mij om en sturen het terug in Quarck MET het juiste lettertype. Per taal heb je bijna een lettertype nodig, voor kazachstaans kan je weer niet altijd het Russische lettertype gebruiken enz... enz... Als iemand voor mij ook een makkelijkere oplossing weet graag!! om het in Illustrator te gaan gebruiken lijkt mij niet makkelijk, tuurlijk kan je er lettercontouren van maken, maar de brochure waar ik nu mee bezig ben (32 pagina's) is toch iets makkelijker in Indesign..

Ik heb vaker met Pecasse gewerkt. Ik gaf dan de breedt/hoogte aan waarbinnen de tekst moet komen. In de layout waarin deze verwerkt moesten was de grootte van het font minder van belang dan de tekst op zich. Vaak kreeg ik van te voren een fax-voorbeeld met fonts waaruit ik kon kiezen, hiermee kon ik dan in ieder geval het gewicht en de algehele uitstraling van het font zelf bepalen. Omdat ik zelf de breedte/hoogte opgaf, konden zij dit netjes in Illustrator contouren aanleveren, hierdoor heb ik dus ook geen licentie nodig van het font. Aangezien 99,9% van de layouts die wij verwerken in illustrator worden gemaakt is dit dus de beste oplossing. @Mieke, bij voorbaat vast mijn onuitsprekelijke dank.

Hier dan de verlossing:

Bonte Graphics
Wim Bonte
korteweg 30
6431 GA Hoensbroek
t: 045-528 43 99
f: 045-528 43 26
wim@bontegraphics.nl

en succes hé!!

groetjes

Mieke, bedankt ik heb hem gelijk genoteerd.