bureaublad pictogram

was een beetje aan het klooien om mn bureaublad en finder wat overzichtelijker te maken. in de thuismap stond dus oa "bureaublad" terwijl die ook in de navigatiekolom staat. ik denk die gooi ik wel even weg dan. maargoed, nu is dus in de navigatiekolom het pictogram verdwenen en staat er een pictogram van een normale map. vind t niet tof, en krijg t niet meer zoals t was. uit de prullenbak kan ik het icoontje ook niet krijgen.

wat nu

zoekfunctie of [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=48523]klik[/url] :wink:

waar kun je op de computer zelf de originele plaatjes vinden dan?

Die zou je denk ik even moeten zoeken op internet op diverse icon-sites zoals in bovengenoemde link staat.

ik zou me eerder zorgen maken over de Desktop folder zelf. vergeet die iconen maar even voor nu...

als je die hele map hebt weggegooid, dan ben je de volgende keer dat je de trash leegt alles op je buroblad kwijt.
als je de trash nog niet hebt geleegd zou ik zo snel mogelijk je buro-blad folder weer uit de trash halen en terug zetten in de plaats de nieuwe folder (zonder icoon), dus in je ‘home’ (heet dat ‘thuis’ ?) folder. eventueel spullen die inmiddels in die nieuwe folder zitten in je ‘echte’ buroblad folder gooien…

en over het algemeen is het beter om mappen die NIET zelf hebt aangemaakt NIET weg te gooien… tenzij je weet wat je doet

die folders in de navigatie balk zijn trouwens ‘proxies’ - een soort link naar de werkelijke folder

veel iconen (ook desktop icoon) zijn overigens hier te vinden:

/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/…

“CoreTypes.bundle” is een bundle, dus ziet eruit als een bestand, maar is een folder:

ctrl+click (rechts-click) op CoreTypes.bundle en kies “Show Package Contents” (nederlands weet ik niet) om te openen

[img:996b97fd51]http://pulsecode.org/~arri/dump/Desktop.png[/img:996b97fd51]

Pas Timemachine even op je thuismap toe...

De mappen in je thuismap moet je nooit verwijderen of van naam veranderen, net zo min als de thuismap zelf. Alle systemen en programma’s rekenen er op dat die mappen daar staan en het kan ernstig fout gaan als die misgrijpen.