Bureaublad-probleem

Goeienavond,

Een poosje geleden zat een vriend bij mij mijn mooie nieuwe Mac uit te proberen. Hij haalt een plaatje van internet en stelt die vervolgens in als bureaubladachtegrond. Mij een zorg, en heb hem de volgende dag netjes teruggezet naar de standaard Aqua Blue.

Het probleem is alleen dat als ik van een andere gebruiker wissel naar het account waar normaliter mee werk ik tijdens de kubus-draai dat behangetje van die vriend zie. Na ±1 sec. verspringt het bureaublad weer naar de door mij ingestelde bureaublad.
Ik heb voor de test even een nieuw account aangemaakt, maar als ik daarnaartoe draai gebeurt dit niet. Met andere woorden: alleen als ik naar het account ga van het ‘nieuwe’ bureaublad krijg ik die ‘nieuwe’ nog even te zien, alvorens hij verspringt naar het oude.

Hoe krijg ik dat weg? Ik wil namelijk gewoon een soepele draai, zoals bij het switchen naar het testaccount. Heel veel dank!

Reposte

Nieuwe account maken? Of het background plaatje opzoeken van die vriend en die gewoon dumpen. Weet zo snel niet waar je dan moet kijken, maar dat kunnen genoeg mensen je hier vertellen.

Ik denk dat dat iets met de cache te maken heeft. Er staat in de map Caches een map Desktop. Die zou je eens tijdelijk op je bureaublad moeten zetten. Misschien is dan het probleem verholpen, dan kun je die map trashen. Verder staat in de algemene Library in de map Caches een map Desktop Pictures. Bij nader inzien is dat waarschijnlijk de boosdoener.

Zal er waarschijnlijk niks mee te maken hebben :?, ...maar voor alle zekerheid "Wijzig afbeelding" uitgevinkt?

Dank voor jullie supersnelle reactie's!

Ik heb alles wat jullie gepost hebben geprobeerd, en niks helpt :cry:

Dan maar een nieuw account aanmaken, de hele bliksemse bende naar die account slepen en deze wegpleuren, dan is het probleem verholpen denk ik.

Verdere tips zijn altijd welkom!

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060103162354164

Misschien dat dit wil helpen!

Hm, die omschrijving komt niet overeen met mijn probleem. Bij mij is het louter en alleen het bureaublad...

HD/Bibliotheek/Caches/[b:58f75a3e3a]Desktop Pictures[/b:58f75a3e3a] in de Prullenmand schuiven en herstarten.

Ook geprobeerd. Maar ik heb inmiddels een nieuw user-account aangemaakt en alles gedraagt zich weer normaal.