Bureaublad

[color=red:1cf2e8f590][/color:1cf2e8f590]Hallo allemaal

Mensen die een pc hebben, kunnen een plaatje wat ze op internet zien als achtergrond gebruiken op hun bureaublad. Kan dat met apple ook?? Of zijn we afhankelijk van de site van appledesktops??

Kan iemand mij helpen??

Groetjes en liefs Janneke

Dit kan met een Mac uiteraard ook! :o Dan moet het plaatje natuurlijk wel de juiste resolutie hebben.

Gewoon die tekening op je desktop slepen en dan in system prefs naar desktop en dan choose folder en jouw tekening selecteren voila hij staat op je desktop (als je hem dan verplaatst en opnieuw inlogd moet je hem opnieuw selectyeren)

Klik met je muis op het plaatje met ctrl knop en bewaar het plaatje naar je bureaublad. Importeer het naar iphoto en kies daar om het als bureaublad te gebruiken.

[quote:080e307ca5="Mac-Eddy"]Klik met je muis op het plaatje met ctrl knop en bewaar het plaatje naar je bureaublad. Importeer het naar iphoto en kies daar om het als bureaublad te gebruiken.[/quote:080e307ca5] Control klik?

gewoon slepen naar de map of bureablad, van vanaf daar verplaatsen!

Remember: een Mac kan alles wat een Windoos kan, maar dan beter!

Is het niet zo dat je onder Windows in IE niet gewoon rechts kunt klikken op een afbeelding en dat er in het submenu dan een optie staat om de afbeelding als bureaublad in te stellen? Ik meen mij zoiets te herinneren vanuit de windows-tijd. Sorry dat ik het zeg, maar ik vond dat toch wel een handige functie. Niets meer afbeelding naar bureaublad slepen en vervolgens weer naar de systeemvoorkeuren.

Hoewel het slepen van venster naar venster wel veel eleganter is op de Mac.

Dat klop maar als je daarna weer een andere plaatje van internet als bureaublad insteld ben je de andere kwijt. nu niet.

Ik heb alles mooi in iPhoto geimporteerd staan. En kan gewoon kiezen welke ik als bureaublad heb staan :)

Gewoon via iPhoto.

Dames en heren

Ik ben idd een tijdje weggeweest. I’m back in applebuisness :lol: :lol:

Harstikke bedankt voor jullie antwoorden

Groetjes en liefs Janneke