Ik heb af en toe een foto uit een van mijn iPhoto albums als bureaubladachtergrond. Nu heb ik sinds het updaten van iPhoto '06 naar iPhoto '08 een probleempje. Sommige foto's laat hij wel zien als bureaublad, maar de meerderheid niet. :roll: Ik krijg dan i.p.v. de foto een blauwe achtergrond te zien. Iemand een oplossing? :oops:
toevallig originele afbeelding weggegooid? dat iPhoto alleen een thumbnail overheeft?
Nee, dat dacht ik ook al. Maar alle afbeeldingen staan netjes in de mapjes gesorteerd in iPhoto. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij sommige wel accepteerd en sommige gewoon als blauwe achtergrond laat zien. :oops:
Zitten er soms rare bestandsformaten tussen, of CYMK afbeeldingen?
nope...gewoon foto's met de naam als bijv. IMG_1090.JPG
Wat gebeurt er als het het bestand com.apple.iPhoto.plist even naar je bureaublad verplaatst (dit staat in je [home]/library/preferences folder). Wel EERST iPhoto afsluiten.
Haha...dat bestand staat er niet eens tussen. :o Mijn Finder vindt het ook niet
com.apple.iPhoto.plist toch?
com.apple.iPhoto.plist staat gewoon in ~/Library/Preferences/
misschien is dat het probleem dan bij mij, want die staat er echt niet in... :(
Dat kan haast niet. Je kijkt wel in ~/Library/ en niet in /Library/?
Ik heb 'em gevonden! Maar ik had hem op mijn Bureaublad gezet en dan iPhoto overnieuw gestart, maar heeft gen nut. iPhoto startte wel overnieuw op met instucties etc. maar mijn Bureaublad krijg ik nog steeds blauw te zien bij sommige foto's. De foto's zijn overig allemaal hetzelfde bestand van dezelfde camera.
geen idee wat er mis is.