Bureaubladiconen lichter gekleurd

Ik kan nergens een instelling ervoor vinden, maar alle iconen op mijn bureaublad van mn (Powerbook met Tiger) en alle iconen in Finder zijn heel transparant (ongeveer 50%) Dit is alleen niet het geval bij de harddisk het Macintosh HD icoontje op mn bureaublad. Waar kan ik alle iconen gewoon 100% zichtbaar maken?

Hallo,

ik heb hetzelfde voor.

Vroeger, in Panther that is, werden enkel de
normaal-gezien-onzichtbare bestanden lichter geplaatst.
Nu, in Tiger, wordt dit toegepast op alle bestanden.

Oplossing kan zijn om de verborgen bestanden niet meer te tonen,
via defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles NO (i/d terminal).

Opm. wanneer je de bestanden laat weergeven in een list view,
worden de iconen niet gedimd.

Succes ermee,
laat iets weten of je het verandert of niet, thx.

ff niet al te snel, hoe ms-dos werkt weet ik, ook het command in Windows, maar ben met Mac nog niet zo bekend met het terminal. Moet ik die hele regel in de terminal intikken? dus: defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles NO daarna enter? Dan krijg ik nl. geen foutmeldng, maar ooko geen andere melding. De iconen blijven vaag en bestanden als .DS_store zie ik nog steeds. :|

Met een programma zoals Cocktail en dergelijke kun je verborgen bestand zichtbaar, maar ook weer onzichtbaar maken...

Ik weet niet of het ligt aan wat ik in terminal had ingetikt of dat het ligt aan dat ik in cocktail wat heb zitten rommelen, maar de icoontjes zijn ineens weer goed. Knettervaag :? Maargoed, thnx voor de replies. :innocent:

Je hebt waarschijnlijk het commando ingetypt en vervolgens niet direct de Finder heropgestart? Later heb je misschien eens uitgelogd of heropgestart, waardoor de instellingen nu wel veranderd werden.

(vergeten te vermelden dat je ook nog eens moet Finder heropstarten :oops: )
Goed dat het nu toch in orde is.

Klopt het ongeveer?