Bureausysteem?

Mijn 15 jaar oude, plastic-fineerbureau is aan vervanging toe. Heeft iemand suggesties voor een praktisch bureausysteem? Het moet er enigszins toonbaar uitzien, en vooral handige oplossingen hebben voor computerkabels e.d. Ik heb al even gegoogled, maar ik ben vooral benieuwd naar praktijkervaringen.

:slight_smile:

Een of ander Zweeds bedrijf schijnt vaak leuk spul te hebben met homonamen :P

[size=9:812163c93c]edit: en NEE, ik heb niks tegen homo’s![/size:812163c93c]

[quote:0da46b86ed="maceddy"]en NEE, ik heb niks tegen homo's![/quote:0da46b86ed]

Ik ook niet, maar ik heb wel iets tegen Ikea. Het meeste spul dat ik daar gekocht heb, haalt de 3 jaar nauwelijks, laat staan 15…

:roll:

OK, 1st things 1st...

Budget?
Errug belangrijk…

Bij bijvoorbeeld Kwantum heb je al “redelijk” goed spul voor relatief weinig geld.
Je kan het zelf zo mooi en duur maken als je wil…

Ikzelf ben ook nog op zoek naar een nieuw buro, maar heb daar op dit moment even helemaal geen middelen voor.

Als jij reeds in de winkel al kromgetrokken redelijk wilt noemen... Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs.

Bij een niet nader te noemen Zweeds bedrijf dat vooral bekend is vanwege de Zweedse gehaktballetjes in het restaurant kun je ook kabelgoten krijgen. Het zijn een soort mandjes die je onder het bureau schroeft.

Zodra er weer eens wat budget is gaat mijn bureau naar de schroothoop en haal ik een paar tafelbladen bij die førmä. Nu heb ik een paar MDF platen op maat gezaagd en op poten gezet, met als gevolg één massief bureau dat je niet meer kunt verplaatsen.

[quote:23c4fe0ad4="Esquare"]Mijn 15 jaar oude, plastic-fineerbureau is aan vervanging toe. Heeft iemand suggesties voor een praktisch bureausysteem? Het moet er enigszins toonbaar uitzien, en vooral handige oplossingen hebben voor computerkabels e.d. Ik heb al even gegoogled, maar ik ben vooral benieuwd naar praktijkervaringen.

:)[/quote:23c4fe0ad4]

Ik was een aantal jaar geleden ook op zoek naar een praktisch bureau. Over het algemeen vind ik bijna alle bureaus te ondiep. Ben toen van het bureau-idee afgestapt en ben gewoon naar een mooie houten eettafel gaan kijken om dat als bureau te gebruiken, maar ook daar is het blad vaak niet breed genoeg.

Uiteindelijk heb ik een bureau laten maken. In een hoek, zodat het hoekpunt lekker diep is waar ik dus ook zit zeg maar. Zal binnenkort ff foto’s maken, nu een teringzooi hier, ben rotzooi van schilders aan het opruimen lol

[quote:17e58d440a="maceddy"]Budget? Errug belangrijk...[/quote:17e58d440a]

Nou, ik doe es een gooi: 1000 euro.

Waar moet ik gaan staan om die te vangen? :wink:

Voor 1000 euro krijg je redelijk wat mdf.....kun je zelfs nog op maat laten zagen. Kabelgootje der in....poter der onder. Lik verf en heeeej presto.....een bureau :D

[quote:85d04af631="macpro"]Waar moet ik gaan staan om die te vangen? :wink:[/quote:85d04af631]

In de kantoormeubelzaak… Als verkoper.

8)

[quote:5d318c8592="Kinkwitch"]Voor 1000 euro krijg je redelijk wat mdf.....kun je zelfs nog op maat laten zagen. Kabelgootje der in....poter der onder. Lik verf en heeeej presto.....een bureau :D[/quote:5d318c8592]

Nee, dat blijft een plaat mdf op pootjes. Eigenlijk zoiets als wat ik nu heb, eigenlijk.

Jato in Hoogeveen heeft heel veel desing meubels...

Bureau’s enzo, noem maar op…
Bedrijf waar mn pa werkt is ook door die lui ingericht…

Maar ja, Hoogeveen zal wel niet op de route liggen :stuck_out_tongue:

www.jato.nl

toch is de tip van Kink een goede. Ik herinner mij foto's van iemand die naar een Apple-center ging om daar eens goed te kijken naar de tafels die ze daar hadden. Hij heeft toen zelf met het nodige MDF dit systeem nagebouwd. Zag er heel goed uit.

Als ik het zelf zou moeten doen dan zou ik ook een bureau op maat maken. Of eigenlijk een zo lang mogelijk werkblad, liefs over de hele breedte van de ruimte. En als je in een hoek zit dan laat je het blad de hoek om lopen en zaag je op het punt waar de bladen tegen elkaar komen (in de hoek) een ronding zodat je daar ook kan zitten.

het zit 'm in de afwerking. Als je die goed doet dan is het niet zomaar een plaat MDF meer

edit:

De foto’s die ik zocht stonden op Spymac. Zeg nou zelf, dat ziet er toch goed uit?

Dat heb ik nu dus ook gedaan, maar het is te groot en ik vind het niet meer mooi. Er moet wat kastruimte bijkomen en minder bureaublad.

Zie hier de foto van Panorama Macdag

[img:2199f489be]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=1136[/img:2199f489be]

Het bureau is nu U-vormig met twee diepe hoeken voor monitoren.
Maar die eis is er tegenwoordig niet echt meer, want alles heeft tegenwoordig een LCD scherm.

[quote:28bd7c2500="maceddy"]Maar ja, Hoogeveen zal wel niet op de route liggen :P[/quote:28bd7c2500]

Dat heb je mis: dat is voor mij maar 50 kilometer. Alleen jammer dat je die site van Jato met Safari nauwelijks kan bekijken en dat de interessante pagina’s niet beschikbaar zijn.

Ik weet niet of je een Office Centre pasje hebt, of kan lenen, maar daar hebben ze vaak ook mooie bureaus staan en ze hebben vaak ook nog interessante aanbiedingen.

kijk eens op [url=http://www.daanveiling.nl] daan veiling[/url] daar kan je voor heel goed spul vandaan halen wat uit falitie bedrijven komt... goed spul voor een hele lage prijs... je moet het alleen zelf ophalen en let op komt nog BTW en veilingkosten bij.

je kan vast wel ergens sjieke poten kopen... leg daar een aantal mooi afgewerkte MDF platen op en dat werkt ook prima..

zodra ik wat meer woonoppervlak heb ga ik ook flink aan de timmer.
heb nu de kastjes van 2x een oud ikeabureau gebruikt om daar een plank op te leggen van een meter diep en 2 meter lang. daar heb ik ook nog een stuk aan de zijkant aangezet van 60cm diep en 80 cm lang die in een hoek van 90graden op de rest van het bureau staat. ik zou het liefst een ronde hoek hebben,… die zijn wel zo prettig. maarja… je kan niet alles hebben.

mijn broer heeft een hele dikke MDP plaat op hele hippe schragen liggen… dat is ook erg mooi… en nog makkelijk in hoogte verstelbaar.

[quote:6d3c3f0054="MacBjorn"]Als ik het zelf zou moeten doen dan zou ik ook een bureau op maat maken. Of eigenlijk een zo lang mogelijk werkblad, liefs over de hele breedte van de ruimte. En als je in een hoek zit dan laat je het blad de hoek om lopen en zaag je op het punt waar de bladen tegen elkaar komen (in de hoek) een ronding zodat je daar ook kan zitten.[/quote:6d3c3f0054]

En dat is wat ik precies heb. Ik zit in de ronding. En ik zal je zeggen: dat zit heel prettig, veel lengte bureau nog aan zowel linker- als rechterkant. Heb het bureau niet zelf gemaakt. Olav’s studiobouwer heeft op zijn verzoek een tafel voor mij gemaakt. Helaas heeft het me geen €1.000,= gekost, maar goed, ik heb wel overal afgeronde randen, dus er is bijna niets hoekig aan die tafel. Mooi afgelakt (inmiddels vol krassen, inkt en weet ik veel wat allemaal hehe), ben er echt heel blij mee en heb het bureau zelfs mee kunnen verhuizen.