Bureausysteem?

Wanneer het idee van ikea je wel aanstaat, maar de kwaliteit is je te min: http://www.lundia.nl/ Hop anders eens over de grens naar België: schrijnwerkers zijn daar een stuk goedkoper met maatwerk.

[quote:c1449d9966="trabant"]Hop anders eens over de grens naar België: schrijnwerkers zijn daar een stuk goedkoper met maatwerk.[/quote:c1449d9966]

Doe grens is mij 300 kilometer te ver. Maar wat een mooi woord: ‘schrijnwerkers’! :slight_smile:

[quote:bd444c5342]schrijnwerker[/quote:bd444c5342]En je weet meteen wat voor soort timmerman het is.

[i:bd444c5342]Was machen Sie so, tagsüber?
Ich bin Tischler.
Bautischler oder Möbeltischler?
Nee, Stammtischler![/i:bd444c5342]

[quote:cb9696805c="trabant"][i:cb9696805c]Was machen Sie so, tagsüber? Ich bin Tischler. Bautischler oder Möbeltischler? Nee, Stammtischler![/i:cb9696805c][/quote:cb9696805c] Leuk Teutoons woordgrapje. In het Nederlands lukt dat niet. :D

[quote:cff47f6fdf="Esquare"]...ik heb wel iets tegen Ikea. Het meeste spul dat ik daar gekocht heb, haalt de 3 jaar nauwelijks, laat staan 15...[/quote:cff47f6fdf]

Misschien omdat veel mensen die naar Ikea gaan dan ook meteen het goedkoopste van het goedkoopste willen? Ik heb ook al aardig wat goedkope troep van Ikea binnen een jaartje of twee om zeep geholpen, maar mijn huidige bureau was voor Ikea begrippen tamelijk prijzig, maar heb ik nu al zo’n 5 jaar, gebruik ik dagelijks intensief, heeft al 3 verhuizingen meegemaakt en staat nog steeds als een huis met geen millimeter speling op de toch wel vele losse onderdelen.

Ikea heeft dus soms best wel goede dingen… :stuck_out_tongue:

kies voor degelijkheid en koop een ijzeren bureau net als ik...

Vroeger werkte ik aan een tafel die je in hoogte kon verstellen. Kon je af en toe ook gaan staan, erg prettig.

Met de komst van de computer op het bureau is dat verdwenen.
Maar laatst was ik bij iemand die een electrisch verstelbaar werkblad had.
Het is reuze handig, en doordat je niet gedwongen bent de hele tijd in één houding te zitten, en ook staand kan werken is het ook beter voor je lijf.

Je vindt ze hier (klik op zit-sta tafels)
Lelijke site, maar de tafels zijn heel ok.
Kan je 90 kilo opzetten gaan ze nog net zo makkelijk omhoog en omlaag.

[quote:64bc1a1a4a]Het bureau is nu U-vormig met twee diepe hoeken voor monitoren. Maar die eis is er tegenwoordig niet echt meer, want alles heeft tegenwoordig een LCD scherm.[/quote:64bc1a1a4a]

behalve een emac

Kwam net dit burootje tegen. Niet goedkoop, wel praktisch en héél veel alu.

[quote:e9e89c9ef1=“Lian Li”][img:e9e89c9ef1]http://lian-li.com/images/products/f1_high_800.jpg[/img:e9e89c9ef1][/quote:e9e89c9ef1]

Tegenstrijdig naar mijn mening. De apple's zijn allemaal zeer klein. En dan zou je zo'n rojaal bureau gaan aanschaffen...

best lelijk. Ik zou er niet aan willen.

[quote:a5fb930e19="Macinspire"]Tegenstrijdig naar mijn mening. De apple's zijn allemaal zeer klein. En dan zou je zo'n rojaal bureau gaan aanschaffen...[/quote:a5fb930e19]Het oppervlak van een werkblad kan imho niet groot genoeg zijn.

2 ouwe deuren, werkt prima...... :)

[quote:70ed439348="sigterm"]2 ouwe deuren, werkt prima...... :)[/quote:70ed439348]Kun je zo lekker tegen mekaar slaan. :wink:

[quote:9fcb79c92c="Macinspire"]Tegenstrijdig naar mijn mening. De apple's zijn allemaal zeer klein. En dan zou je zo'n rojaal bureau gaan aanschaffen...[/quote:9fcb79c92c]

PM G5 zeer klein? Ben benieuwd wat je dan onder groot verstaat. En er gaat voor mij niets boven een royaal bureau. 100x200cm is heerlijk en dan het liefst een hoek erbij! Op het werk staat een 22" LaCie CRT met een A4 Wacom ervoor op zo’n formaat tafel. Werkt heel prettig.
BTW: Ik vind dat alu-bureau ook geen schoonheid maar wel de moeite van het bekijken waard. Let ff op alle ingebouwde handigheidjes…

[quote:3f3579be73="FreekMac"]Kwam net dit burootje tegen. Niet goedkoop, wel praktisch en héél veel alu. [/quote:3f3579be73]

Wat een eerste klas troep, kijk hier maar eens als je aluminium bureau’s wil hebben:

http://www.mdfitalia.it/mdf/index.html

[quote:3853b5d3b5="Macinspire"]Tegenstrijdig naar mijn mening. De apple's zijn allemaal zeer klein. En dan zou je zo'n rojaal bureau gaan aanschaffen...[/quote:3853b5d3b5] Ja, heb je zo'n kleine iBook, loop je nog met dat hele bureau te slepen....

[quote:b47db7ca51="sigterm"]2 ouwe deuren, werkt prima...... :)[/quote:b47db7ca51] Nee, niet zeggen....

Laat me raden…

De ene heet sigterm, de andere remco vermeer?

[quote:452e58bf50="johnny_cash"][quote:452e58bf50="FreekMac"]Kwam net dit burootje tegen. Niet goedkoop, wel praktisch en héél veel alu. [/quote:452e58bf50]

Wat een eerste klas troep, kijk hier maar eens als je aluminium bureau’s wil hebben:

http://www.mdfitalia.it/mdf/index.html[/quote:452e58bf50]
klinkt anders als MDF, hoor. Je weet wel, Medium Density Fiberboard, een soort dik hardboard. Da’s geen metaal.

[quote:66a4398e7c="Waterman"][quote:66a4398e7c="johnny_cash"][quote:66a4398e7c="FreekMac"]Kwam net dit burootje tegen. Niet goedkoop, wel praktisch en héél veel alu. [/quote:66a4398e7c]

http://www.mdfitalia.it/mdf/index.html[/quote:66a4398e7c]
klinkt anders als MDF, hoor. Je weet wel, Medium Density Fiberboard, een soort dik hardboard. Da’s geen metaal.[/quote:66a4398e7c]

ja dat weet ik, maar toch maken ze hele fraai aluminium bureau’s we hebben hier namelijk een paar van die bureau’s staan :wink: