Burn Baby Burn....een nieuwe brander installeren?!?

ik heb een LaCie Interne DVD RW gekocht om mijn standaard DVDROM CDROM speler te vervangen....laat me raden..die staat standaard ook op master...hier komen de vragen: 1. Kan ik de ruimte onder de huidige speler (volgens mij bestemd voor ZIP) gebruiken voor de DVD brander? Zo ja dan moettie zeker ook op slave gezet worden? 2. Zo nee dan moet de oude erdus uit en kan de nieuwe op master blijven staan..toch??

Many many many thanx,

PS I am from Barcelona, I know nothieeeng

Als ge van Barcelona zijt waarom staat in je profiel dat je in Nederland woont??

En welke comp heb je denk PowerMac maar G5, G4??

Je slaat de spijker op de kop met "2" :D Ik neem aan dat je een oude Sawtooth hebt?

De ruimte waar nu de Zip zit is 3.5" (inch), en de ruimte
van een brander is 5.25". Dat gaat alleen passen als je handig
bent met de dremmel of iets dergelijks.
Maar je HD staat op master, en de brander normaliter op Cable Select (geloof ik).
De Master is namelijk de standaard opstart-eenheid.
Bij mij staat de vaste HD op Master, de 2 andere HD’s op CS,
en de beide branders staan ook op CS.

Mvg,
Joram

G4 AGP...:innocent:I'm from Bracelona is een beroemde zin uit een oude televisieserie... :innocent:

Ah ha…Cable Select dus…gaan we proberen ennuh ben wel handig met gereedschap (kettingzaag, voorhamer) maar daar zal mun baas niet blij mee zijn 8) :stuck_out_tongue:

Ik heb tot 2x toe ernstige problemen gehad met een 2e HD (maxtor) op cable select, hopla, van het ene moment op het andere: This disk is unreadable etc. etc. Sinds ie op slave staat geen problemen meer.

Da's ook vreemd :? Zou 't kunnen dat ze verkeerd geïnitialiseerd waren dan misschien? Ik heb buiten m'n main-HD, 2HD's en 2 branders op CS staan, en nog nooit problemen gehad... misschien is 't wel meer een pechgevalletje?

Ik heb een Seagate, Maxtor en Western Digital HD, dus aan 't merk zal
't denk ik niet liggen dan :stuck_out_tongue:

:wink: Gister mede dankzij TonE extra harde schijf geplaatst...nu nog (ff) die brander switchen..vandaar...maar die ga ik dus op CS zetten (CS=Creative Suite? :D )

Als je een Powermac hebt is een HD of brander plaatsen echt een eitje 8)

Toen ik mijn MDD/windtunnel kreeg, heb ik er gelijk 2 HD’s en een
Superdrive extra ingeknalt… met een beetje vlot schroevedraaien zet
je die dingen er in enkele minuten in je Mac.

Maar wat voor Mac had je nou eigenlijk?

Mvg,
Joram

[quote:7dd5597639="joram"]Da's ook vreemd :? [/quote:7dd5597639]

Ja zeg dat wel, de eerste keer dat het gebeurde was ie nog wel te zien in diskutility, maar opnieuw formatteren ging niet meer, bleef eindeloos hangen. Deze was toen 2 weken oud en is teruggegaan naar de dealer. Met de nieuw geleverde schijf gebeurde hetzelfde na een week of 3, deze kon ik echter wel opnieuw formatteren en heb 'm toen op slave gezet met het bekende resultaat.

Op de Apple-site het knutselhoekje: [url=http://www.info.apple.com/nlnl/cip/]'Door gebruikers te installeren onderdelen'[/url]. Selecteer je harware en laat de handleidingen tot je komen :) 8)

:P :P :P :apple: :apple: WOW da's pas handig!!! Nu nog met de ondersteuning van het eigen huis en tuin deuntje...hehehehe :evil: THANX!!