Bye Bye Half Life 2, hier is Unreal Engine 3.0

Op Tweakers is een stukje te lezen over de nieuwe engine van Unreal.

[quote:277ccbca49]
Op Unreal Technology lezen we een stuk met de specificaties van de Unreal Engine 3.0. De nieuwe engine is voornamelijk bedoeld voor spelontwikkeling voor de nieuwe generatie consoles en DirectX9-computers. Op de site vinden we specificaties van de visuele kunststukjes, de fysica, de artificial intelligence, het geluid en de mogelijkheid tot samenspelen via een LAN of het internet. Er wordt gezegd dat de nieuwe engine een 64-bit color High Dynamic rendering pipeline bevat, waardoor naast een vlekkeloze precisie van kleur ook een groot aantal post-processingeffecten mogelijk zijn zoals halo’s en een gloed van licht. De engine ondersteunt alle moderne per-pixel licht- en rendertechnieken, evenals advanced dynamic shadowing.[/quote:277ccbca49]

Lees het hele artikel op http://pda.tweakers.net/?nieuws/32461

Filmpje hier te bezien ( is een quicktime bestand) 165MB:
http://www.beyondunreal.com/dl.php/demos/unreal3engine_e3.zip

Half Life 2 kan inpakken, Dit ziet er stukken mooier uit.

P.S.: Ook voor de mensen die niet van games houden is dit een prachtig filmpje om te bezien wat allemaal mogelijk is met real-time video.

Okay leuk stukje uitleg, maar het verteld niets over gameplay alleen maar over de manier waarop het gerenderd is. Zelf vind ik Half Life 2 vele malen beter dan welke versie unreal dan ook zal komen want het concept van UT blijft hetzelfde, maar dat is mijn mening. Al was het alleen al om het feit dat je met HL2 alles, maar dan ook echt alles neer kan schieten. Unreal vind ik onecht omdat je, nadat je eenmaal bent beschoten, opnieuw kunt beginnen.

Ik spreek me hier niet uit over de gameplay. :) Enkel de engine en deze worden voor groot geld aan andere spelletjesmakers verkocht.

Daarom vind ik het toch zeer leuk te weten dat deze technieken nu mogelijk zijn.
Het filmpje is gewoon machtig en de UT engine zal voor een revolutie zorgen in game-land. :smiley:

Ik zal eerlijk zijn en bekennen dat ik het filmpje niet heb bekeken ;)

Zeker doen.

Ik vind het persoonlijk veel knapper als de demo van HL2

over HL2 gesproken....

Komt dit ooit uit voor osx? en zo ja, wanneer? toch nog geen jaar wachten hoop ik?!
Heeft valve serieuse plannen om dit ook naar osx te brengen?

Groeten, BoeSBoeS, jaren lang super fan geweest van HL1

ps: inderdaad, HL moet het hebben van z’n gameplay!

[quote:a139c2e8e0="LoveBug356"]Op Tweakers is een stukje te lezen over de nieuwe engine van Unreal.

[quote:a139c2e8e0]
Op Unreal Technology lezen we een stuk met de specificaties van de Unreal Engine 3.0. De nieuwe engine is voornamelijk bedoeld voor spelontwikkeling voor de nieuwe generatie consoles en DirectX9-computers. Op de site vinden we specificaties van de visuele kunststukjes, de fysica, de artificial intelligence, het geluid en de mogelijkheid tot samenspelen via een LAN of het internet. Er wordt gezegd dat de nieuwe engine een 64-bit color High Dynamic rendering pipeline bevat, waardoor naast een vlekkeloze precisie van kleur ook een groot aantal post-processingeffecten mogelijk zijn zoals halo’s en een gloed van licht. De engine ondersteunt alle moderne per-pixel licht- en rendertechnieken, evenals advanced dynamic shadowing.[/quote:a139c2e8e0]

Lees het hele artikel op http://pda.tweakers.net/?nieuws/32461

Filmpje hier te bezien ( is een quicktime bestand) 165MB:
http://www.beyondunreal.com/dl.php/demos/unreal3engine_e3.zip

Half Life 2 kan inpakken, Dit ziet er stukken mooier uit.

P.S.: Ook voor de mensen die niet van games houden is dit een prachtig filmpje om te bezien wat allemaal mogelijk is met real-time video.[/quote:a139c2e8e0]

Dit lijkt op waar ze bij Doom 3 al tijden aan het tweaken en ontwikkelen zijn, precies dezelfde features, alleen lijkt het erop dat ze bij Unreal er al mee klaar zijn, terwijl ze al hoelang? bij Doom3 ermee bezig zijn en nog niet klaar??

Damn,

Indd dit is errug vet 8) .

ja unreal engine is erg geweldig maar hij komt uit in 2006 ;) dus ja. Hier nog wat plaatjes er van

[img:aedd1036a3]http://web.macosx.nl/~amsterdam/unreal3_screen015.jpg[/img:aedd1036a3]
en hier nog meer:)

http://www.gamespot.com/news/2004/05/13/screenindex_6098240.html?page=1

:mrgreen: :mrgreen: het game toerkomst ziet er erg goed uit:)

hmm warom is mijn plaatje uitgerekt? :?

[size=9:aedd1036a3]Heb je plaatje aangepast, je plaatje was te breed. [Amsterdam][/size:aedd1036a3]

het gaat echt de goede kant op met de games, dit ziet er echt goed uit, ik kan niet wachten dat hij uit komt, en nu maar hopen dat hij niet pas in 2010 voor de mac uit komt.

Niet dat het er niet geweldig uitziet hoor maar als graphics de enige innovatie is die spelmakers ons kunnen brengen vind ik dat het helemaal niet de goede kant op gaat met de games. Na een weekje met een nieuwe engine spelen is de wow er van af en blijft er een zoveelste shooter over. Ze mogen wel eens iets nieuws bedenken.

Wat voor een systeem zal dit weer nodig hebben? een grafische kaart met 1024 Mb aan boord :wink:

Kdenk da da goed ga meevallen door de manier dat ze hun mapping doen. ( uitleg in filmpje) De (zware) systemen van nu zullen dit kunnen trekken. Relatief weinig intensief rekenen voor een beeld met deze Engine tegenover die van HL2. Dat maakt het zo knap vind ik.

Nieuwe unreal engine = Nieuwe Deus Ex games. Jepla :D

Maar Deus Ex voor Mac? de tweede versie zullen we ook niet te zien krijgen :cry:

Je weet het nooit Zorcky, ik hoop altijd nog eens op RCT2. Maar doordat die een of ander vreemd systeem gebruikt moet, als ze het spel RCT(2) willen maken voor de mac, allees weer vanaf voorafaan opgebouwd worden ( :evil: :x ). Maargoed, genoeg andere leuke spellen!

Ik snap de helft niet waar jullie het gametechnisch over hebben. Wel weet ik dat ik een enorme fan ben van Unreal en intens verslaafd ben (geweest, weer zal worden). Dat filmpje ziet er zo fokking mooi uit dat ik het er lang en breed voor over zal hebben om m'n Mac daarvoor te tunen. Shit wat heftig zeg....