[C&C Red alert] mogelijk op de mac?

Beste maccers,

Ik zag pas Red Alert in mijn kast liggen en ik vroeg me af of ik dit spel kon spelen op mijn mac. Weet iemand hier toevallig iets van of waar ik kan zoeken?
Het brengt me weer goede herrineringen aan de tijd dat ze nog wel gave games maakte.

alvast bedankt:)

Het kan wel, alleen moet je het dan met virtual pc emuleren. Echter heb je wel een flink beest nodig om het dan nog een beetje speelbaar te maken. Een g4 trekt het niet. En een instap g5 (dual 2.0) trekt het ook niet. Het kan wel, maar je moet veel geduld hebben. En zodra er echt aktie komt in het spel dan krijg je een slideshow.

Wat je misschien eens zou kunnen proberen is windows 95 te instaleren, dat is een stuk lichter dan 98 / 2000 /xp. Dat heb ik nog niet probeerd. Maar ga er maar vanuit dat het rampzalig is :wink:

Oftewel het kan eigenlijk niet. Ik heb het geprobeerd, maar dat is een aantal jaar geleden op een G4. Met een heel bescheiden PCtje kom je waarschijnlijk stukken verder. Hou je je mac voor belangrijke dingen want die zou ik weer niet aan een bescheiden PCtje overlaten.

Gamen in emulatie is gewoon een ramp, en als dat spel de grefische kaart nodig heeft dan mag je het zeker gaan vergeten want die worden met VPC niet eens ondersteund.

Er zijn ook C&C's op Macs verkrijgbaar en zelfs te downloaden :evil:

maar geen red alert, alleen de alleerste C&C en generals

C&C op je Mac met VPC lukt niet en is retetraag! Koop dan een 2dehands PC en flikker um daar op. speelt het gelijk goed.

[quote:2722f2ca7b="fokspy"]C&C op je Mac met VPC lukt niet en is retetraag! Koop dan een 2dehands PC en flikker um daar op. speelt het gelijk goed.[/quote:2722f2ca7b]

Jah en vervolgens word je PC vol met virusses en spyware als je em niet helemaal vol flikkerd met anti-virus software waar ie ontzettend traag van word…

Zou het niet draaien onder DOSbox?

[quote:ca43674de4="Benji07"][quote:ca43674de4="fokspy"]C&C op je Mac met VPC lukt niet en is retetraag! Koop dan een 2dehands PC en flikker um daar op. speelt het gelijk goed.[/quote:ca43674de4]

Jah en vervolgens word je PC vol met virusses en spyware als je em niet helemaal vol flikkerd met anti-virus software waar ie ontzettend traag van word…[/quote:ca43674de4]

Waarom internet je op een PC die alleen dient voor Red Alert (systeemeisen voor Red Alert 1 is een Pentium 166 met 16MB RAM ofzo?)? Sterker, waarom sluit je die überhaupt op internet aan?

[quote:aba6198322="lammmetak"]Beste maccers,

Ik zag pas Red Alert in mijn kast liggen en ik vroeg me af of ik dit spel kon spelen op mijn mac. Weet iemand hier toevallig iets van of waar ik kan zoeken?
Het brengt me weer goede herrineringen aan de tijd dat ze nog wel gave games maakte.

alvast bedankt:)[/quote:aba6198322]

Man ik zoek nu al maaaaaaaaaaanden achter mijn Red Alert cd’s. Heb dat spel echt vierkant gedraaid :lol:

Jammergenoeg ben ik mijn cd’s kwijt :frowning: En probeer dit spel maar te vinden op internet :?

Tip:

Ga naar de V&D, daar heb ik 'm laatst nog vandaag gehaald. :smiley:

[quote:cc151766da="Nick Nack"]Tip:

Ga naar de V&D, daar heb ik 'm laatst nog vandaag gehaald. :D[/quote:cc151766da]

Ik ben een Belg :slight_smile:
Dus ik weet totaal niet wat de ‘V&D’ is, laat staan waar er een is :smiley: