Cache van mail verwijderen.

Moi,

Weet iemand wat de functie is van de cache van mail? en kan ik deze dan verwijderen en of ergens uitschakelen (zoals bij safari) zonder dat dit kwaad kan?

Groeten Gewe.

dit geeft de hulp viewer [quote:ef8b899335] E-mailberichten lezen zonder dat er een verbinding met het internet tot stand is gebracht Als u een IMAP-account gebruikt, kunt in het programma Mail instellen dat een kopie van uw berichten op de computer wordt bewaard. Als de nieuwe e-mailberichten van de mailserver zijn opgehaald, kunt u de berichten lezen, ook als er geen verbinding met het internet tot stand is gebracht. Kies 'Voorkeuren' uit het Mail-menu en klik op 'Accounts'. Selecteer uw account en klik op 'Geavanceerd'. Schakel het aankruisvak 'Synchroniseer gewijzigde postbussen automatisch' in. Kies een downloadoptie uit het venstermenu 'Bewaar kopieën van berichten om ze off line te kunnen bekijken'. De wijzigingen die u aanbrengt, worden doorgevoerd zodra u een verbinding met de mailserver tot stand hebt gebracht. Deze opties zijn van toepassing op berichten die in de postbus 'Inkomend' worden bewaard. Als u een regel hebt aangemaakt waarmee berichten naar andere IMAP-postbussen worden verplaatst, zijn deze berichten niet beschikbaar wanneer u geen verbinding met het internet hebt. Breng een verbinding met het internet tot stand, open het programma Mail en wacht totdat alle nieuwe e-mailberichten zijn opgehaald. Verbreek vervolgens de verbinding met het internet en lees de berichten op de gebruikelijke manier. U kunt in het programma Mail controleren of alle e-mailberichten zijn opgehaald door 'Activiteitenoverzicht' uit het Venster-menu te kiezen. Tip: Als 'Synchroniseer gewijzigde postbussen automatisch' niet is ingeschakeld in het paneel 'Accounts' in het voorkeurenpaneel van Mail, kunt u postbussen handmatig synchroniseren door 'Synchroniseer' uit het Postbus-menu en vervolgens 'Alle accounts' uit het submenu te kiezen. U kunt ook één account kiezen om te synchroniseren.[/quote:ef8b899335]

mail heeft geen cache waar zou dat goed voor zijn?

[quote:9cd329a911="colpolyp"]mail heeft geen cache waar zou dat goed voor zijn?[/quote:9cd329a911]

Er is wel degelijk een cache van Mail kijk maar in ~/Library/caches/ daarin staat bij mij ook mail met behoorlijk wat mappen en bestanden net als in safari.

groeten Gewe

Zou "Bouw de postbussen opnieuw op" niet helpen wat je in de menubalk kan vinden?

oh ja er zijn wel caches maar die zijn bij mij een maand niet geupdate.

en “bouw postbussen opnieuw op” kan ik niet vinden?

'Bouw postbus opnieuw op' is niet altijd oproepbaar. Mij lukt het alleen op lokale mappen. Staat in menu 'postbus' helemaal onderaan.

oh ja het heet "Rebuild" bij mij.

Maar goed om weer on-topic te komen. Je kan natuurlijk het volgende doen:

1. sluit Mail af.
  2. sleep de hele inhoud van die Mail folder uit ~/Library/Caches naar je desktop (of gooi het in de prullenbak, maar ik zou het nog wel even bewaren)
  3. start Mail weer op en kijk of het nog werkt. Kijk ook of je attachments nog in oude mails zitten enzo.
  4. als alles nog werkt kan je die cache zooi dus gewoon weggooien, maar je zal merken dat Mail dan langzamer is.

zoiets? De functie van cache ruimte is altijd snelheids winst, bijv. bij het zoeken / openen etc.

Moi,

Dank jullie voor je reacties, ik zal het bovenstaande eens proberen en jullie horen daar nog van.

nogmaals dank

Gewe

[quote:72d6071cee="awesomemac"]Zou "Bouw de postbussen opnieuw op" niet helpen wat je in de menubalk kan vinden?[/quote:72d6071cee]

dan cachet hij ze opnieuw