CALCULATOR: "bijwerken wisselkoersen" doet het niet meer ...

Nog iemand die na "bijwerken wisselkoersen" in de "Calculator" ziet dat zijn "Calculator" crasht? Iemand een oplossing? :?

Nee, hier hetzelfde. Ik had afgelopen vrijdag dezelfde melding al maar de calculator crasht niet. Heeft iemand bij Apple het abonnement niet betaald? :D

welke calculator bedoelen jullie: gewoon die in Dashboard?

Het betreft de "rekenmachine" in de map programma's. Hiermee kan je o.a. diverse conversies mee maken, waaronder valuta. Heel handig bij het online shoppen in de UK, VS en Australie. Maar sinds een paar dagen kan je de wisselkoersen niet meer bijwerken.

Kan al enkele weken niet meer... ik weet niet waarom dat is...

Btw: in 10.1, 10.2 en 10.3 heet het ding ‘Calculator’.
In 10.4 Tiger is het ineens ‘Rekenmachine’…

Zoals in een andere topic hierover gemeld. Het probleem is verdwenen. Bijwerken van de wisselkoersen gaat weer prima! Dank Apple !

Zouden die standaard foutberichtmogelijkheden in het Mac OS dan toch hun nut hebben? Het lijkt van wel. 8)

[quote:d65b936767="Oppie"]Kan al enkele weken niet meer... ik weet niet waarom dat is...

In 10.4 Tiger is het ineens ‘Rekenmachine’…[/quote:d65b936767]

Zeker dat je vroeger geen engelstalige systemen had geinstalleerd? :slight_smile:

[quote:ade534987b="klaus"][quote:ade534987b="Oppie"]Kan al enkele weken niet meer... ik weet niet waarom dat is...

In 10.4 Tiger is het ineens ‘Rekenmachine’…[/quote:ade534987b]

Zeker dat je vroeger geen engelstalige systemen had geinstalleerd? :)[/quote:ade534987b]

In het Nederlandstalige systeem heette de rekenmachine altijd Calculator. Vergetelheid bij het vertalen?

De topic dateert al van 2 jaar terug maar het probleem is bij mij opnieuw opgedoken. Nog iemand die bij wie de wisselkoersen niet worden aangepast (op een intel mac)?

Werkt ie ze alleen niet bij, of crasht het programma ook helemaal ?

Heb je een programma als Little snitch dat draaien toevallig de internet verbinding blokkeert ?

Hier geen probleem. Maar ik zie wel dat er door het klikken op "werk wisselkoersen bij", een connectie wordt gemaakt met mail.lamediatheque.be !!! Wat is hier de reden van? :?

Die nieuwe wisselkoersen moeten toch ergens vandaan komen, of niet soms ?

Uiteraard :) , maar toch niet van een Franstalige Belgische community website? Een link naar financiële website of ... tot daar dan nog aan toe. Maar als ze het bij Apple over die boeg gooien zoals het nu (zou?) zijn dan is het niet te verwonderen dat de wisselkoersen in "calculator" of "rekenmachine" regelmatig niet kunnen bijgewerkt worden. Een URL aanpassing is al voldoende om je updatelink in het rekenmachientje kwijt te zijn. Foei Apple! :(

Even vreemd als het was gekomen, is het nu weer verdwenen: de wiselkoersen zijn weer up to date.