[calculator] Valutaconversie automatisch bijwerken?

Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. In calculator worden de laatst uitgevoerde conversies vastgehouden in het menu "Recente conversies". Ik heb al ontdekt dat deze info bewaard wordt in: [code:1:189cb2cf9a]~/Library/Preferences/com.apple.calculator.plist[/code:1:189cb2cf9a] in een sibbling genaamd "RecentConversionsDefaultsKey".

Ook heb ik ontdekt dat wanneer je “werk wisselkoersen bij” kiest, deze wisselkoersen worden bewaard in: [code:1:189cb2cf9a]~/Library/Application Support/Calculator/FinancialRates.plist[/code:1:189cb2cf9a]

Nu echter het volgende:
Wanneer je “werk wisselkoersen bij” kiest, verdwijnt mijn laatste koersconversie uit mijn “recente conversies”. Ik begrijp de logica wel, omdat in de eerst genoemde propery list een getal (de laatste conversiewaarde) wordt bewaard.

Maar aangezien ik meerdere malen per week een koersconversie moet uitvoeren aan de hand van de meest recente wisselkoersen, zou ik het prettig vinden wanneer er automatisch, bij het selecteren van mijn valutaconversie in het menu “recente conversies”, eerst de wisselkoersen werden bijgewerkt om daarna alsnog de conversie uit te voeren.

Andersom mag van mij ook: nl. dat in de eerst genoemde propertylist automatisch de waarde wordt aangepast aan de huidige koers, om daarna de conversie uit te voeren.

Iemand?

denk dat dat niet gaat lukken door wat je zelf al aangeeft. als je de laatste conversiekoers opvraagt wordt de laatse actie "gewist"

misschien geen direct antwoord op je vraag maar ik gebruik deze site erg veel.

http://www.xe.com/ucc/

Die site ken ik, maar het gaat mij er juist om dat je snel wat uitrekent en meteen omzet naar de juiste wisselkoers, zonder extra moeite (ik ben lui, geef het toe :wink: ).

Ik zat zelf te denken aan het tijdelijk kopieren van de plist, waarin de laatste conversie wordt bewaard, daarna automatisch de wisselkoersen laten bijwerken, deze op de recente conversies in mijn gekopieerde plist aan te passen om deze kopie daarna weer terug te plaatsen o.i.d.

Helaas zijn calculator en plist editor geen van beiden scriptable…