Ter herinnering aan afspraken die ik in Calendar heb staan, stel ik altijd in dat Calendar een dag tevoren een e-mail notificatie naar mij verstuurt. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een paar weken ontvang ik niets meer. Hoe kan dit? Weet iemand een oplossing? Ik deel overigens niets wat ik op mijn iMac heb staan met iCloud.
Het hangt er vanaf hoe lang je mails bij je provider bewaard worden, inclusief de prullenmand. Mijn ervaring is, dat je die TM gerust terug kunt zetten. De boxen vullen zich weer, inclusief alles wat nog bij je provider (eenmalig) staat.
Shakey!
Mijn antwoord staat inderdaad op de verkeerde plek. Kon niet anders: mijn is x systeem maakt het onmogelijk om te reageren. Ik doe het noodgedwongen met m’n iPhone…
Edit: ik kan op mijn OS X 10.9 sowieso niet meer reageren(dank OMT!!). Kan wel mail via OMT ontvangen. Niet beantwoorden. Doe dit nu via iPhone. Als je hulp nodige hebt, stuur me dan maar weer een mail via OMT, met een eigen mailadres.
“Make a new contact card for yourself, mark it as ‘My Card’ then delete the old one. The order is important.”
In “My Card” stond mijn e-mailadres correct weergegeven. Toch verstuurde Calendar geen e-mail notificaties. Ik had eerst deze verwijderd en daarna een nieuwe 'My Card" aangemaakt. Dit loste het probleem niet op. Het lukte pas toen ik het in omgekeerde volgorde deed: eerst een nieuwe contact card aangemaakt, deze als “My Card” aangemerkt, de oude “My Card” verwijderd.