Call of Duty op een Widescreen monitor

Als je een Widescreen 20 inch Apple display hebt, wil je natuurlijk volop genieten van Call of Duty op je hele scherm. Hier is de tip om dat te doen:

Je moet een textbestandje aanmaken met TextEdit en dat noem je “widescreen.cfg”. Daarin zet je:

[code:1:174d0d171b]seta r_customwidth 1680
seta r_customheight 1050
seta r_mode -1
vid_restart[/code:1:174d0d171b]

De 1680 en 1050 kan je vervangen door andere leuke maten, zolang je scherm het maar ondersteunt. Voor een 20" widescreen is 1680x1050 het maximale. Voor een 15" PoBo, 17" iMac, 30" Apple Display :stuck_out_tongue: moet je zelf even de juiste maat invullen.

Opslaan als /Call of Duty/main/widescreen.cfg en dan het spel opstarten. Dan roep je de console naam voren (met de ` toets, links van de Z) en tiep je in:

[code:1:174d0d171b]exec widescreen.cfg[/code:1:174d0d171b]

Dan gaat ie je bestandje uitvoeren en vanaf dat moment is je video instelling goed. Je moet dit 2 keer doen, 1x in de single player en 1x in de MP. Hij onthoudt verder deze instelling dus eventueel kan je “widescreen.cfg” weer weggooien.

Succes!

p.s. werkt ook op Windows versie.

klopt net getest! bedankt!

Waarom ondersteunt het spel het zelf eigenlijk niet? Ze mogen er toch wel steeds meer vanuit gaan dat de beeldschermen gemiddeld steeds groter worden...

Het spel ondersteunt het wel, zie boven hoe je het aan moet zetten.

In het video menu staan alleen standaard maten voor displays en dus geen widescreen maten. Het mooie is dus dat je met bovenstaande commando’s ook vreemde maten kan draaien.

Raar dat ze alleen maar standaard maten toevoegen in zo een spel. Als je een oud spel hebt zoals Unreal 1, ondersteund dit spel al breedband 8)

[quote:364e9e7807="Zorcky"]Raar dat ze alleen maar standaard maten toevoegen in zo een spel. Als je een oud spel hebt zoals Unreal 1, ondersteund dit spel al breedband 8)[/quote:364e9e7807] Alleen toen zal het misschien een beetje overbodig geweest zijn, waardoor het in nieuwere versies niet standaard erbij zit.

Lukt ditzelfde trucje ook met een 23"? allicht zal je graka dat moeten kunnen trekken

uiteraard, dat staat ook in de tekst. Je kan zelf een resolutie kiezen ook al heb je 30 inch.

woeps, dat had ik niet gelezen, sorry

thx

[quote:8d451f8dd2="colpolyp"]Als je een Widescreen 20 inch Apple display hebt, wil je natuurlijk volop genieten van Call of Duty op je hele scherm. Hier is de tip om dat te doen:

Je moet een textbestandje aanmaken met TextEdit en dat noem je “widescreen.cfg”. Daarin zet je:

[code:1:8d451f8dd2]seta r_customwidth 1680
seta r_customheight 1050
seta r_mode -1
vid_restart[/code:1:8d451f8dd2]

De 1680 en 1050 kan je vervangen door andere leuke maten, zolang je scherm het maar ondersteunt. Voor een 20" widescreen is 1680x1050 het maximale. Voor een 15" PoBo, 17" iMac, 30" Apple Display :stuck_out_tongue: moet je zelf even de juiste maat invullen.

Opslaan als /Call of Duty/main/widescreen.cfg en dan het spel opstarten. Dan roep je de console naam voren (met de ` toets, links van de Z) en tiep je in:

[code:1:8d451f8dd2]exec widescreen.cfg[/code:1:8d451f8dd2]

Dan gaat ie je bestandje uitvoeren en vanaf dat moment is je video instelling goed. Je moet dit 2 keer doen, 1x in de single player en 1x in de MP. Hij onthoudt verder deze instelling dus eventueel kan je “widescreen.cfg” weer weggooien.

Succes!

p.s. werkt ook op Windows versie.[/quote:8d451f8dd2]

Ik krijg een melding: Coul not execute…
Wat nu?
Ik heb de orginele versie. Ik heb de laatste 1.4 update (bij de 1.0 deed hij het overigens ook niet)
raar…

Dan doe je iets fout.

Wat is de precieze foutmelding?

[quote:35f1723402="colpolyp"]Dan doe je iets fout.

Wat is de precieze foutmelding?[/quote:35f1723402]

En ik deed ook iets fout:-)

Ik had het bestand niet als plain txt gesaved!

Nu wel en het werkt! Mooi op mu PB 1,5 Mhz.

Ik heb net de demo uitgspeeld, zeer vet spel. Maar klopt het dat je in de demo dit trucje niet kan toepassen? Die console wil maar niet komen bij mij.

het lukt me niet om dat scherm er voor te krijgen in de singleplayer mode. Is dit wel mogelijk? De multiplayer ziet er nu wel goed uit zeg!!! Hoop dat het ook voor singleplayer mogelijk is!

Als je de console niet in beeld krijgt moet je ff naar de single player gaan en dan naar "options". Vervolgens "Save/Interact" en daar zit een optie om het console aan en uit te zetten.

(Ik weet niet of dit in de demo werkt.)

ok, maar ik heb zitten prutsen en nu heb ik de single player mode in een soort van popup en nu kan ik mijn muis niet in het menu gebruiken.... grrrr ik ben ook zo'n held met installeren.... uh eerst dit even proberen, bedankt voor de snell reactie.

klaar, alles werkt nu goed!

kan je die widescreen.cfg ook doorvoeren bij mohaa? zo ja, hoe dan ? greets

ff toevoege, ik speel het op een iMac G5 17 inch :)

[quote:623a46ad34="colpolyp"]Als je de console niet in beeld krijgt moet je ff naar de single player gaan en dan naar "options". Vervolgens "Save/Interact" en daar zit een optie om het console aan en uit te zetten.

(Ik weet niet of dit in de demo werkt.)[/quote:623a46ad34]
Heb ik juist even gedaan (in de demo), maar de optie om de console aan te zetten zit er niet tussen. Jammer. Maar toch bedankt