cam en foto's nemen.

Hoi, Heb een tuco webcam van philips, and zou daar graag photo's mee nemen, heb dan ook een driver van ioexpert gedownload, voor I vist, maar bestaan er programma's waar je foto's met je webcam kan nemen?

graag hulp, :apple:

Toen ik die cam nog had gebruikte ik macam. Dat wordt even googlen.. ;)

lukt niet, andere sugesties????

EvoCam

en anders wordt het toch een good-old screenshot maken, zijn ook Widgets voor waarmee je heel makkelijk een deel van het scherm (waar je webcampreview zit in jouw geval) direct kan opslaan als JPEG

Evocam is een zeer goed programma. Je kan zelf instellen hoe groot de foto moet zijn. Je kan zelfs opgeven of de beelden moeten opgelsagen wordenop je harde schijf en nadien in quicktime afspelen, het wordt dan een soort film.

Je kan zelfs kaders trekken in het venster dat wanneer iemand of iets in dit kader gebeid komt er een foto genomen wordt. De gevoeligheid ervan is ook in te stellen.

Uiteraard is de kwaliteit van een webcam niet zo goed. Indien je een oude videocamera hebt kan je deze beter gebruiken, kwaliteit van de beelden is heeeel wat beter.
Je hebt dan wel een convertor nodig (analoog naar digitaal) van bv. canopus.

Sterker nog...die functie zit ingebouwd in de programmatuur van mijn webcam. Ik weet niet wat voor cam je gebruikt, ikzelf heb een Logitech en daar kan ik via de standaard bijgeleverde programmatuur gewoon plaatjes schieten..