Camera en Mac G4 Powerbook willen elkaar niet kennen (snik)

Hoi,

Dit heb ik al eerder geschreven, maar eigenlijk komt het probleem weer terug!
Ik word er echt gek van…!
De enige manier dat het wel werkt, is de hele tijd de Mac opnieuw op te starten als ik nieuwe footage in wil laden via FCP.

Heb sinds gisteren maar de updates van QT gedownload, maar ook dat werkt dat!
Is er al een soort van workarround bekend? Of wat kan ik nog proberen???
LIefs
Antje

Dit is de info waar ik dus mee zit:

[b:2d2a17f21f]
Zit toch wel met probleempje…Mijn Camera DCR-HC90E. (Sony) heeft echt problemen om aan mijn G4 powerboek te hangen. Als ik vanuit Final Cut Pro probeer om “Log and Capature” te doen, wil hij soms wel dat doen, maar meestal zegt hij: “waiting for timecode” en vervolgens doet hij niks.

En ik heb de camera inderdaad op “play and Edit” staan. Als ik de mac 1000 keer opnieuw opstart, wil hij wel van film van mijn bandje laden, maar hoogsten 10 minuten, en gooit de Camera DCR-HC90E er weer uit.

Ik gebruik Firewire.

Mijn audiosettings heb ik staan op:

DV-Pal 48 Khz Anamorphic
(heb het ook al geprobeerd met gewoon DV-Pal 48 khz) (werkt ook niet echt)

Bij het tabje "A/V"devices heb ik staan: “FireWire Pal” Is dat ook goed? (bij de oude Panasonic Cam noooooooit problemen gehad, maar misschien moet ik hem nu op “Non-controllable Device” doen? (ook al wat mee geprobeerd)

Terwijl bij het Log and Cap. schermpje onderin staat: “VCR ok” maar heeft vervolgens een “No Display” schermpje… Maar het gekke is dus dat hij het soms wel doet!!! [/b:2d2a17f21f]
Iemand een tip??? Alvast bedankt!
Liefs
Antje

Staat er netspanning op de camera of werk van de batterij?

Is je FireWire kabel wel goed? misschien zit er een knikje in. En als het capturen even als test in iMovie probeerd? Werkt het dan wel goed? Dan weet je tenminste of het aan de instellingen van Final Cut ligt.

Laatst ook soortgelijke problemen gehad,.. toen bleek het aan mijn usb poorten te liggen. Met gevolg dat ik een nieuw logic board moest laten plaatsen. Gelukkig zat mijn iBook nog in de garantie. Gaat alles wel goed als je er een iPod aan hangt? Dat wilde hij bij mij ook soms wel en soms niet doen.

[quote:ace1ba844d="antje"] En ik heb de camera inderdaad op "play and Edit" staan. Als ik de mac 1000 keer opnieuw opstart, wil hij wel van film van mijn bandje laden, maar hoogsten 10 minuten, en gooit de Camera DCR-HC90E er weer uit. [/quote:ace1ba844d] Ik las ergens dat films heel veel ruimte op je mac innemen, dus misschien is je opstartschijf vol? :|

Ik zou maar eens een andere Firewire kabel proberen.

ja, misschien wel een goed idee ja...... Ik zal es kijken naar andere Fire wire kabel! bedankt tot dus ver! A.

Kan je het controleren op een andere Mac, die van een collega, kennis, vage kennis, vriend, vriendin, opa, oma, je tante, je zus, je broer, vader, moeder.......[size=9:ccc869c629]eeeeh buurman [/size:ccc869c629]Sorrie ik sla door :? Kan imorteren met imovie wel?