Camera wordt ineens niet meer herkend

Mijn dig. camera wordt ineens niet meer door mijn Mac herkend. M.a.w. IPhoto wordt zoals gebruikelijk niet meer geopend en ook verschijnt er geen icoon meer op het buroblad. Ook in schijfhulpprogramma komt ie niet voor. Alleen als ik ga kijken in: Apple Systeemprofiel bij apparaten en volumes. Daar wordt ie wel herkend dat ie is aangesloten aan een USb-poort. Nou kan ik wel zeggen het ligt niet aan de camera of het snoer want als ik 'm op mijn iBook aansluit werkt alles naar verwachting. Wie o wie kan me meer vertellen, wat kan er mis zijn???

Misschien heb je ongemerkt iets veranderd in de instellingen bij het programma Fotolader (ik weet de engelse benaming niet). In Fotolader kun je aangeven welk programma geopend moet worden na aansluiten van een camera.

[quote:ec8dbdfac9="haka"]Misschien heb je ongemerkt iets veranderd in de instellingen bij het programma Fotolader (ik weet de engelse benaming niet). In Fotolader kun je aangeven welk programma geopend moet worden na aansluiten van een camera.[/quote:ec8dbdfac9] Daar kom ik eigenlijk nooit maar ik heb even gekeken: Hij geeft aan dat er geen camera is aangesloten hoewel die er toch echt aanhangt. En in de voorkeuren staat nog steeds trouw dat iPhoto geopend moet worden bij het aansluiten van een camera. M.a.w. hier lijkt alles normaal :|

Wat je kunt proberen is de voorkeuren (Preferences) van Fotolader en/of Iphoto te wissen deze vind je onder Bibiotheek of Preferences deze bestanden beginnen met plist. en dan Iphoto.apple.com de precieze benaming weet ik zo niet.

Start je computer is opnieuw op met de camera eraan vast hangend.

Hoe simpel kan het leven wezen, gewoon even herstarten en alles in weer in orde. :D

Alleen rest uit nieuwsgierigheid nog steeds de vraag:
“Wat is er nou eigenlijk gebeurd?”