Camera wordt niet meer herkend

houdie, Wat is er aan het handje: Ik heb een dig. camera (Samsung)met een SF-card erin. Deze werd altijd keurig herkend waarbij iPhoto geopend werd. Tenminste tot en met systeem 10.2.6 Toen ik geupdate had naar 10.2.8 was het voorbij, er verschijnt zelf niets op het bureaublad. Ik heb inmiddels 10.3.4 maar nog steeds gebeurd er helemaal niets. Zelfs als ik schijfhulpprogramma opstart kom ik 'm nergens tegen.

Nou heb ik inmiddels een andere camera die wel werkt maar die samsung heb ik weggegeven aan een ander, alleen die wil ook graag 10.3, maar als ik dat installeer werkt bij hem dus de camera niet meer.

Ik heb zelf 2 Mac’s en een iBook, allen met 10.3.4 en bij allen werkt het niet.
en we kunnen natuurlijk wel zo’n cardreader kopen maar het moet toch ook op de oude manier mogelijk zijn?

Wie weet raad?

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag ... Maar heb hetzelfde probleem met een NIKON COOLPIX 885 ... Ook deze wordt niet meer herkend ... en iPhoto wordt ook niet meer automatisch geopend. Dus ben erg nieuwsgierig naar de oplossing.

[quote:eb011f6ff0="PoBoG4"]Ik heb helaas geen antwoord op je vraag ... Maar heb hetzelfde probleem met een NIKON COOLPIX 885 ... Ook deze wordt niet meer herkend ... en iPhoto wordt ook niet meer automatisch geopend. Dus ben erg nieuwsgierig naar de oplossing.[/quote:eb011f6ff0]

Ook vanaf de update van 10.2.6 naar 10.2.8?

Met fotolader zou het wel moeten lukken

[quote:d338aa72ab="PoBoG4"] en iPhoto wordt ook niet meer automatisch geopend. Dus ben erg nieuwsgierig naar de oplossing.[/quote:d338aa72ab]

Heb je dit wel ingesteld?

Je hoeft nl. niet iPhoto op te starten, kan ook naar iView Media of ander programma!

[quote:fbe9d86013]

Heb je dit wel ingesteld?

Je hoeft nl. niet iPhoto op te starten, kan ook naar iView Media of ander programma![/quote:fbe9d86013]
Je hebt het nu over non apple programma’s?
Het MOET toch zeker via de bestaande apple programma’s kunnen.
Ga toch geen progjes installeren voor wat eerst wel werkte.

KOM OSxers, voetbal is allang afgelopen, is er nou niemand die een oplossing heeft? :( :(

[quote="Zodiack"][quote:f5068ff2ba]

Ga toch geen progjes installeren voor wat eerst wel werkte.[/quote:f5068ff2ba]

Fotolader zit staat gewoon op je Mac, en als iPhoto de camera NIET of nog niet ziet
zou het een (tijdelijke) oplossing kunnen bieden!

met de upgrade van 10.2.6 naar 10.2.8 herkende iPhoto mijn canon A70 niet meer. hij zei dat er geen camera aangesloten was. nu wel weer. Ik ben even kwijt hoe ik dat gedaan heb. het is een combinatie van eerst iphoto opstarten en dan de camara aansluiten en een tijd wachten, of eerst de camara en dan iPhoto en wachten of eerst met fotolader (en wachten) en die herkent 'm wel maar niet meer als canon en daarna ook weer in iPhoto. Nou ja, het zal duidelijk zijn, ik heb allerlei combinaties geprobeerd en nu doet 'ie het weer. Kan met iPhoto en fotolader de foto's van mijn camera krijgen.

Maar automatisch iPhoto opstarten als je een camera aansluit, deed 'ie dat dan? En de camera op het bureaublad? Nooit gezien…

edit: hebben jullie ook zo’n last met dat Apple toetsenbord en hoofdletters? Op PC toetsenborden heb ik er nooit last van maar met mijn Apple toetsenborden blijven het vaak gewoon kleine letters, of soms is zelf de tweede letter een hoofdletter. Balen. Overigens alleen als ik lekker vlot aan het door typen ben. …

@ Panthertje [quote="Panthertje"][quote:93d23a2087="Zodiack"][quote:93d23a2087]

Ga toch geen progjes installeren voor wat eerst wel werkte.[/quote:93d23a2087]

Fotolader zit staat gewoon op je Mac, en als iPhoto de camera NIET of nog niet ziet
zou het een (tijdelijke) oplossing kunnen bieden![/quote:93d23a2087]

Fotolader zit wel op de Mac ja maar iview media o.i.d. niet.
Maar fotolader herkent ook niets.
Normaal gesproken zou de camera ook terug te vinden moeten zijn via het schijfhulpprogramma.
In de camera zit nl een compactflashcard die dan zichtbaar moet worden.
Elke cdrom DVd, externe schijf wordt daar nl wel altijd aangegeven.

@Waterman

[quote:93d23a2087]Maar automatisch iPhoto opstarten als je een camera aansluit, deed 'ie dat dan? En de camera op het bureaublad? Nooit gezien…
[/quote:93d23a2087]
Automatisch opstarten van iphoto stel je in bij de voorkeuren van fotolader.

Normaal gesproken werd mijn camera, net als de huidige(een andere Samsung) zichtbaar op het buroblad middels een icoontje, geen camera maar een soort van externe schijf ofzo, zo’n wit plat pakketje.
Wat je ook ziet als je een usbstick aansluit etc.

Euh... effe tussendoor, wat zegt systeemprofiel over de camera? Moet wel melding geven dat er iets aan de usb-poort hangt...

[quote:eeae549e1c="passenger"]Euh... effe tussendoor, wat zegt systeemprofiel over de camera? Moet wel melding geven dat er iets aan de usb-poort hangt...[/quote:eeae549e1c]

Heb intussen even een andere camera geleend (Canon A60) en precies het zelfde probleem:
-Wordt dus niet herkend-
Ook niet in systeemprofiel zichtbaar, m.a.w. net alsof er niets is aangesloten op de bewuste USB-poort…
Krijg de indruk dat het systeem geen camera’s herkend met [i:eeae549e1c]compactflash[/i:eeae549e1c] kaarten.
Zowel de bewuste Samsung als de Canon werken met deze kaarten en worden niet herkend.
Echter 2 andere camera’s met SD-cards worden wel gewoon herkend.

Iemand nog andere ervaringen en/of liever nog: een oplossing?

Kaart opnieuw formatteren? Anders ben ik hem ook effe kwijt, vrees ik... :cry:

Het was een andere camera en dus ook een andere kaart. Dus het lijkt me niet dat het aan de kaart ligt. En nog wat: hoe kun je zo'n ding formatteren als ie niet eens door het systeem herkend wordt, zeker eerst aan windoos-bak hangen?

Mijn probleem daar moeten toch meerderen last van geahd hebben?

Had het over formatteren van de kaart in de camera zelf, niet via de computer. ik weet dat het een enkele keer gebeurt dat er 'iets' mis gaat, en formatteren in de camera wel kan werken. Wis je alleen wel de foto's mee....

Ik snap nu hoe je bedoeld maar als ik die zelfde 2 camera's aan de Mac met systeem10.2.6 hang dan is er niets aan het handje. Hij doet gewoon wat er verwacht wordt: - Verschijnt op buroblad - Opent iPhoto - Wordt herkent in schijfhulpprogramma

Dus formatteren lijkt me niet de bedoeling.
Ik weet het wordt steeds onbegrijpelijker en raadselachtiger.
maar hoe meer opties er afvallen hoe dichter we bij de oplossing komen of niet soms?
:roll:

Ja maar... Met het afvallen van de opties ben ik door de goede ideetjes heen.... :x

Kan wel JeePee citeren: Diskwarrior draaien, maar dat is het ook niet… Hoewel, misschien wel. Zat net effe door te filosoferen. Heb je steeds update op update gedaan met die systemen? Het is maar een gok, maar ik kan me herinneren dat er enorm veel gezeur is geweest rond de 10.2.4, 5 en 6 updates. Zou het kunnen dat er een klein bugje ingeslopen is? Heb mijn systeem schoon geinstalleerd op 10.3, maar dat kwam door mijn nieuwe harde schijf. Heb ook geen enkele moeite met camera’s…

Waar zijn de technici als je ze nodig hebt? :x

Daar istie weer: Bij mij thuis 3 Macs, alle drie een schone install. gedaan van 10.3 Bij alle 3 doet zich hetzelfde probleem voor. Probleem begon bij update van 10.2.6 naar 10.2.8 Ik dacht dus dat het bij een frisse install. van 10.3 wel verholpen zou zijn. Bij de Mac van mijn ma( ja waar jij die geheugenkaart ingeprikt hebt) zit intussen ook 10.3 op, ook daar geen herkenning. Alleen bij de Mac van mijn zus waar nog 10.2.6 op zit worden ze herkend, omdat zij mijn camera heeft kan ik haar dus niet updaten naar 10.3

[quote:28ea8ef87a]
Waar zijn de technici als je ze nodig hebt?
[/quote:28ea8ef87a]
JAAAAAA, WAAR ZIJN JULLIE ???

[quote:b4df11134b="Zodiack"][quote:b4df11134b] Waar zijn de technici als je ze nodig hebt? [/quote:b4df11134b] JAAAAAA, WAAR ZIJN JULLIE ???????????[/quote:b4df11134b]

Jaaaa!!! Heeeeellllpppp :x

:?

[quote:5088434f5b="passenger"][quote:5088434f5b="Zodiack"][quote:5088434f5b] Waar zijn de technici als je ze nodig hebt? [/quote:5088434f5b] JAAAAAA, WAAR ZIJN JULLIE ???????????[/quote:5088434f5b]

Jaaaa!!! Heeeeellllpppp :x

:?[/quote:5088434f5b]

Duurt wel lang zeg, is er nou niemand met een fatsoenlijke oplossing??