Camino ervaringen

Hello,

Ik kwam een paar dagen geleden langs een engelstalige MAC site, waar over Camino gesproken werd, als zijnde de enige specifieke OS X browser. Heeft iemand recente ervaringen hiermee, en zijn er concrete voordelen ten opzichte van Firefox?

http://www.caminobrowser.org/

Camino is gemaakt door dezelfde mensen die ook Firefox maken. Het is dus een soort geoptimaliseerde Firefox voor de Mac, en met een andere interface. Ik heb er een tijdje mee gewerkt, maar ik miste toch Safari.

Ik heb vanaf het begin meteen Firefox geïnstalleerd, zonder de tijd te nemen kennis te maken met Safari. Is de voorkeur alleen een kwestie van smaak, zoals tussen Apples en peren, of zijn er concrete voordelen die ik zou moeten ontdekken?

Ik heb Firefox alleen maar gezien/gebruikt op windows pc's en dat ziet er niet zo fijn uit. Zoals gezegd heb ik Camino gebruikt, maar ik vond Safari toch handiger werken op een of andere manier. De beste manier om erachter te komen is simpelweg een week lang een browser uit te proberen, zonder bij een of andere tegenslag direct weer terug te vallen op je vertrouwde browser. Daardoor kwam ik er achter dat Safari mij beter bevalt dan Camino.

Ik ga je advies opvolgen. Bedankt :)

Ik vind Camino erg fijn. De betere rendering van W3C-standaards dan Safari, en een hele cleane en slikke interface.

hij voelt ook wat sneller

Camino is mijn vaste browser (ik beschik niet over de nieuwste versie van safari).

Er zijn een paar pluspunten:

• Sneller dan Firefox omdat het geheel speciaal voor Mac is gemaakt.
  • Werkt als ieder ander Mac programma
  • Opslag van wachtwoorden e.d. in keychain
  • Adblock en pop-up block (met de CamiTools extensions zelfs beter te regelen)
  • Zelfde layout-engine als Firefox
  • Stabiel
  • Mooi bookmark beheer
  • weloverwogen ontwikkeling: de ontwikkelaars denken goed na voodat ze iets wijzigen of toevoegen, dat merk je aan alles

Een paar nadelen

• Geen RSS feeds, ook geen herkenning van feeds
  • Werkt niet goed met java-applets, wanneer java gestart wordt crasht de browser vaak
  • Kan niet verschillende wachtwoorden onder 1 domein opslaan.

[quote:3dec22115f="tennapel"]- Geen RSS feeds, ook geen herkenning van feeds.[/quote:3dec22115f]

Dat komt eraan, staat gepland voor v1.0.

Ik gebruik al lange tijd Camino als vaste browser. Zie de puntjes die tennapel opsomt.

Ik ben ook erg blij met Camino... totdat je op forums gaat klooien. Van die gekke 'tweakers' en 'fok' -smilies die bewegen wordt bij mij Camino traag als str*nt in een trechter. Ook bij rare java(script)dingen gaat het soms mis (probeer maar eens lycos.nl.... en ga koffie zetten :) )

Edoch, hij is voor mij vele malen beter dan firefox. Dat zit 'm vooral in de integratie met OSX: wachtwoorden komen in de sleutelhanger, de voorkeuren zien er ‘OSX’ uit, en op fatsoenlijk opgemaakte websites is hij stukken sneller (in elk geval op mijn systeempje).

Als je leuk wil doen: er zijn geoptimaliseerde versies van de nightlies. Die worden op de processor aangepast, waardoor hij nog wat efficienter en sneller wordt 8)

ik gebruik eigenlijk hoofdzakelijk Safari alleen voor internetbankieren firefox. Misschien moet ik ook eens naar Camino kijken.

Vandaag heb Safari ingesteld qua bookmarks ... miste eigenlijk de bediening van de RSS in Firefox ...

Firefox is echt goed maar de manier waarop je RSS-feeds bekijkt met Safari mis ik toch in Firefox … mss is er een plugin voor dit ??

Gebruik Camino en Safari als vaste browsers. Bij [url]http://homepage.mac.com/krmathis/[/url] staan geoptimaliseerde versies voor de G4.