Camino hapt een stuk uit de website!?

Ik ben bezig met een website die een Flash navigatie bevat, die met javascript tevoorschijn kan worden gehaald. Zie ook [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67820]dit draadje[/url]. Dat werkt allemaal perfect in Safari en Opera, maar Camino (en daarmee misschien ook Firefox?) hapt een stuk uit de website door het terug inklappen van de navigatie. Firefox op de pc heeft er overigens helemaal geen last van. Internet explorer wil ik het niet eens over hebben, want die gooit weer van alles door elkaar.

Dit is het idee:

[code:1:56842a8a40]
ingeklapt menu:

|menu|
| |++logo++| |
|______________________ |
| | |t| |
| bgimg2 | bgimg + |a| |
| | oContent |b| |
|||s| |
|
___________________________|
uitgeklapt menu:

|menu|
| | | |
|| navigatie | |
| | | |
| bgimg|
| |
| | oContent |b| |
|||s| |
|
_________________|

bgimg2 en bgimg zijn 2 achtergrond afbeeldingen in de css, die op elkaar aansluiten. de content staat over bgimg heen en de tabs staan naast de content, ook over de bgimg heen.

[/code:1:56842a8a40]

Probleem 2 met camino: Als ik de doctype:

[code:1:56842a8a40]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:56842a8a40]
toevoeg wordt de complete stylesheet weg gelaten. Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Safari en Opera doen het wederom prima. Op de pc heb ik het niet getest.

Dit is de huidige (gegenereerde) code:

[code:1:56842a8a40]
<html>
<head>
<title></title>
<LINK rel="StyleSheet" href="css.php?ordner=rood&p=Bedrijfsinfo" type="text/css" media="screen">
<link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />";

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
<!–
var ns=(document.layers);
var ie=(document.all);
var w3=(document.getElementById && !ie);

function showNav() {
if(!ns && !ie && !w3) { return };
if (ie) {
navDiv=eval(‘document.all.nav.style’);
} else if(ns) {
navDiv=eval(‘document.layers[“nav”]’);
} else if(w3) {
navDiv=eval(‘document.getElementById(“nav”).style’);
}
if (document.getElementById(“showNavButton”).name == “showNav”) {
document.getElementById(“showNavButton”).name=“hideNav”;
document.getElementById(“showNavButton”).href="#showNav";

if &#40;ie||w3&#41; &#123;
        navDiv.visibility=&quot;visible&quot;;
        navDiv.display=&quot;inline&quot;;
    &#125; else &#123;
        navDiv.visibility =&quot;show&quot;;
        navDiv.display=&quot;inline&quot;;
    &#125;
&#125; else &#123;
    document.getElementById&#40;&quot;showNavButton&quot;&#41;.name=&quot;showNav&quot;;
    document.getElementById&#40;&quot;showNavButton&quot;&#41;.href=&quot;#hideNav&quot;;

if &#40;ie||w3&#41; &#123;
        navDiv.visibility=&quot;hidden&quot;;
        navDiv.display=&quot;none&quot;;
    &#125; else &#123;
        navDiv.visibility =&quot;hide&quot;;
        navDiv.display=&quot;none&quot;;
    &#125;
&#125;

}

//End–>
</script>

</head>
<body>

<a href="#showNav" name="showNav" id="showNavButton" onClick="showNav()">Menu</a>

<div id="nav" style="visibility: hidden">

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
width="710" height="304" id="test" align="">
<param name="movie" value="navigatie/nav.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="wmode" value="transparent">
<embed src="navigatie/nav.swf" quality="high" WIDTH="710" HEIGHT="304" NAME="test" ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</object>

</div>
<div class="content"><div class="logo"></div></div>

<div class="bgimageTwo"></div>

<div class="bgimage">

<div class="ordnerContent">

<p>tekst</p>

<p>tekst</p>
</div>

<div id="tabs">

&lt;a href=&quot;index.php?p=Bedrijfsinfo&amp;amp;t=tab&quot;&gt;&lt;img src=&quot;images/tabs/bedrijfsinfo-1.gif&quot;&gt;&lt;/a&gt;
&lt;a href=&quot;index.php?p=Bedrijfsinfo&amp;amp;t=tab&quot;&gt;&lt;img src=&quot;images/tabs/bedrijfsinfo-2.gif&quot;&gt;&lt;/a&gt;
&lt;a href=&quot;index.php?p=Bedrijfsinfo&amp;amp;t=tab&quot;&gt;&lt;img src=&quot;images/tabs/bedrijfsinfo-3.gif&quot;&gt;&lt;/a&gt;
&lt;a href=&quot;index.php?p=Bedrijfsinfo&amp;amp;t=tab&quot;&gt;&lt;img src=&quot;images/tabs/bedrijfsinfo-4.gif&quot;&gt;&lt;/a&gt;
&lt;a href=&quot;index.php?p=Bedrijfsinfo&amp;amp;t=tab&quot;&gt;&lt;img src=&quot;images/tabs/bedrijfsinfo-5.gif&quot;&gt;&lt;/a&gt;

</div>

</div>

</body>
</html>[/code:1:56842a8a40]

Sorry, maar hierop is echt geen zinnig antwoord op te geven zonder de volledige URL's van o.a. de afbeeldingen ;).

Wellicht handig om de CCS code bij te sluiten? (ook al wordt deze gegenereert dmv PHP)

[quote:25007e823c="Kyokushinkai"]Probleem 2 met camino: Als ik de doctype: [code:1:25007e823c]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:25007e823c] toevoeg wordt de complete stylesheet weg gelaten. Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Safari en Opera doen het wederom prima. Op de pc heb ik het niet getest. [/quote:25007e823c]

[code:1:25007e823c]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:25007e823c]

gebruik eens deze code… dus zonder de

[quote:b612657647="addyboy"][quote:b612657647="Kyokushinkai"]Probleem 2 met camino: Als ik de doctype: [code:1:b612657647]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:b612657647] toevoeg wordt de complete stylesheet weg gelaten. Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Safari en Opera doen het wederom prima. Op de pc heb ik het niet getest. [/quote:b612657647]

[code:1:b612657647]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:b612657647]

gebruik eens deze code… dus zonder de [/quote:b612657647]

Oh stom van me, de doctype wordt ge-echo’t door de PHP, vandaar die backslashes. Uiteindelijk komt het er inderdaad zo uit te zien als het 2e voorbeeld.

De css werkt met php om verschillende kleuren achtergrond te laten zien.
CSS code:

[code:1:b612657647]
body {
margin: 0px;
padding: 0px;
color: #FFFFFF;
}

p:first-letter {
font-weight: 800;
}

h1 {
font: bold 2em Arial;
text-align: center;
}

img {
border: none;
}

#showNavButton {
position: absolute;
top: 0px;
margin-top: 0px;
width: 100%;
display: block;
height: 20px;
background-color: #000000;
text-align: center;
color: #FFFFFF;
font: normal 13pt ‘Bank Gothic’, Helvetica, Arial;
text-decoration: none;
}

#showNavButton:hover {
color: #CCCCDD;
}

#nav {
background-color: transparent;
height: 304px;
width: 710px;
left: 50%;
margin: 20px 0px 0px -355px ;
z-index: 20;
border: 1px solid black;
}

div.content {
z-index: 15;
margin: 10px 0px 0px -450px;
width: 900px;
color: white;
}

div.logo {
background-image: url(‘images/logo.jpg’);
background-repeat: no-repeat;
width: 300px;
height: 56px;
margin-left: 300px;
top: 30px;
}

div.bgimage {
z-index: 10;
top: 100px;
margin-left: -226px;
width: 453px;
height: 500px;
padding: 12px;
}
div.bgimageTwo {
z-index: 9;
top: 100px;
margin-left: -797px;
width: 571px;
height: 500px;
}
<?php if ($ordner == ‘grijs’) { ?>
div.bgimage {
background-image: url(‘images/ordner-grijs-rechts.jpg’);
}
div.bgimageTwo {
background-image: url(‘images/ordner-grijs-links.jpg’);
}
<?php } elseif ($ordner == ‘groen’) { ?>
div.bgimage {
background-image: url(‘images/ordner-groen-rechts.jpg’);
}
div.bgimageTwo {
background-image: url(‘images/ordner-groen-links.jpg’);
}
<?php } elseif ($ordner == ‘rood’) { ?>
div.bgimage {
background-image: url(‘images/ordner-rood-rechts.jpg’);
}
div.bgimageTwo {
background-image: url(‘images/ordner-rood-links.jpg’);
}
<?php } elseif ($ordner == ‘blauw’) { ?>
div.bgimage { background-image: url(‘images/ordner-blauw.jpg’); }

<?php } else { ?>
div.bgimage { background-image: url(‘images/ordner-geel.jpg’); }
<?php } ?>

#tabs {

z-index&#58; 12;
margin-left&#58; 395px;
width&#58; 22px;
height&#58; 500px;

}

#tabs a {
width: 22px;
height: 96px;
color: red;
margin: 0px 0px 0px -50px;
margin-top: -2px;
float: right;
clear: right;
}
div {
//border: 1px solid blue;
}

div.ordnerContent {
z-index: 11;
width: 280px;
margin: 5em 0px 0px 8.5em;
font: normal 12px helvetica, arial, verdana;
color: #222222;
}
[/code:1:b612657647]

niemand? :cry:

laad eens zonder de css, kijk eens of alles in de pagina dan wordt geladen..

[quote:45d0b1287e="addyboy"]laad eens zonder de css, kijk eens of alles in de pagina dan wordt geladen..[/quote:45d0b1287e]

Alle onderdelen die niet in de css staan kun je zien. Dat zijn dus de menu link, het menu zelf, de content en de tabs. Wat ik wel ineens opmerk is dat er in Camino voor de menu link een punt-komma en een quoteje staan. ("; Menu) Daar zal het dan wel mee te maken hebben misschien.

[quote:cc8c9d713c="Kyokushinkai"][code:1:cc8c9d713c] <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />"; [/code:1:cc8c9d713c][/quote:cc8c9d713c]

probeer eens die "; weg te halen, ik zie even verder niet zo een twee drie, wat een fout kan zijn…

[quote:a53c492012="addyboy"][quote:a53c492012="Kyokushinkai"][code:1:a53c492012] <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />"; [/code:1:a53c492012][/quote:a53c492012]

probeer eens die "; weg te halen, ik zie even verder niet zo een twee drie, wat een fout kan zijn…[/quote:a53c492012]

Ah, daar zat ie ja. Ik was ook even met iets anders bezig, maar dat is nu klaar. Helaas lost het niks op als ik het weg haal. Camino pakt nog steeds de stylesheet niet.

misschien als je even de site ergens online zet.. dan is het wat handiger om te bekijken..?

[quote:2c428c42a7="addyboy"]misschien als je even de site ergens online zet.. dan is het wat handiger om te bekijken..?[/quote:2c428c42a7]

Ja daar dacht ik ook al aan. Even zien of dat lukt…

Ok, ik heb [url=http://kj.rfdgra.nl/site/]hier[/url] een voorbeeld neergezet. Alleen deze ene pagina werkt.

probeer de css eens op deze manier te laden [code:1:fdbceaf66f]<style type="text/css"> @import url(style.css); </style>[/code:1:fdbceaf66f]

owja, en voeg nog deze code toe aan de css, dan verdwijnen de blauwe omlijningen om de plaatjes

[code:1:fdbceaf66f]a img {
border: 0;
}[/code:1:fdbceaf66f]

border:0; werkt niet in IE maar voeg dan border-width:none; toe

[quote:f69fccd512="addyboy"]probeer de css eens op deze manier te laden [code:1:f69fccd512]<style type="text/css"> @import url(style.css); </style>[/code:1:f69fccd512][/quote:f69fccd512]

Ga ik proberen
[update]
Helaas, dat helpt niks. Ik ben er inmiddels ook al achter dat Firefox op de pc ook niks doet, dus ik haal de doctype er eerst wel uit.
[/update]

[quote:f69fccd512=“addyboy”]
owja, en voeg nog deze code toe aan de css, dan verdwijnen de blauwe omlijningen om de plaatjes

[code:1:f69fccd512]a img {
border: 0;
}[/code:1:f69fccd512][/quote:f69fccd512]

Ok, daarom had ik dit in m’n css staan, maar dat is dus niet afdoende:

[code:1:f69fccd512]
img {
border: none;
}
[/code:1:f69fccd512]

[quote:f69fccd512=“konijn”]border:0; werkt niet in IE maar voeg dan border-width:none; toe[/quote:f69fccd512]

Ok, zet ik er ook bij

Ok, ik heb nu dus de doctype er uit gehaald. Open de [url=http://kj.rfdgra.nl/site/]voorbeeld site[/url] nu nog maar eens in Camino, klik het menu tevoorschijn en klik het weer weg. Dan zie je dat er onderaan ineens een hap uit mist...

Ik heb nu Firefox voor de Mac ook even gedownload, en daarmee werkt het prima. Het is dus een specifiek probleem van Camino.

Dus dit openen met Camino en daarna 2 keer op menu klikken levert op:
[img:bb27e47313]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11578[/img:bb27e47313]

het vreemde is dus dat ik dat probleem niet heb? 2 keer op menu klikken in camino.. levert bij mij niks verkeerd

Welke versie van Camino gebruik je? Ik kan me wel herinneren dat ik dergelijke 'happen' had in vroegere versies (bv 0.8x), sinds Camino stilletjes aan naar v1.0 gaat is dat wel verdwenen. Met de [url=http://www.caminobrowser.org/]laatste stabiele versie[/url] (1.0b2) is er in ieder geval geen probleem bij mij.