canon 350d software werkt niet

Beste mensen,

Onlangs heb ik een prachtige Canon 350d gekocht. Alleen, de software werkt niet! Wat ik ook probeer Canon Camera window ziet mijn camera niet.

iPhoto e.d. zien mijn camera wel. Wat moet ik doen? Ik heb de laatste versies van de Canon site gehaald.

Alvast dank!

Bas

zet het communicatie protocol eens op 'normaal' in de camera zelf. dan zou de canon software hem moeten herkennen. alleen ziet iphoto hem dan nier meer. maak een keus welk software pakket je gebruikt en stel de camera daar op in.

Hmmm daar heb ik ook last van... :(

de 350d heeft geen communicatie protocol " normaal". Alleen PC verbinding en print/ptp.

Andere tips?

Bas

Waar staat ie nou op? Probeer de andere instelling eens. Bij mijn 20D was dit ook de oplossing, alleen daar heet het 'Normaal' of 'PTP'

Nope, niks nada en nu herkend fotolader mijn camera ook niet meer.

Bas

Er zijn meer mensen met het zelfde probleem.

zie ook http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=90392

Gebruik sinds ik men camera heb iPhoto, vind het een heel handig programma en wil je je foto's ergens anders (programma - map) dan sleep je ze er gewoon naar toe! Handiger kan toch niet?

Ik gebruik image capture (staat in je app. folder) Iphoto vertrouw ik niet helemaal omdat ik een vermoede heb dat iPhoto een ingebouwde "corrector' heeft. Ik zoek de foto's uit en de selects gooi ik in iphoto.

maar werken de canon apps wel bij jou???? Dat is mijn vraag.

Bas

[quote:ceaa4f0a7d="Meneer Guggenheimer"]...omdat ik een vermoede heb dat iPhoto een ingebouwde "corrector' heeft....[/quote:ceaa4f0a7d]

wat bedoel je hier juist mee, met die “corrector”? (ter informatie) :smiley:

leuk off topic gaan.........maar ik heb nog geen antwoord :D

Betse bas-macfan: Ik ben eigenlijk benieuwd welke programma's je nu precies meegeleverd hebt gekregen met de 350D en welke je hebt geïnstalleerd. In je eerste post heb je het over 'Canon Camera window'. Bij de 350D wordt echter als het goed is 'Digital Photo Professional' geleverd. Daar hoort het mee te lukken. Heb met de 20D nooit problemen gehad en een kennis van me heeft de 350D, ook niets mee aan het handje.

[quote:3e03b09f5d="bas-macfan"]maar werken de canon apps wel bij jou???? Dat is mijn vraag.

Bas[/quote:3e03b09f5d]

Nee, werkt hier ook niet.
Had er laatst wat over gevonden dat het probleem bekend was bij Canon (ben de URL alleen ff kwijt).
Ik neem aan dat ze er mee bezig zijn.

Ik gebruik nu Image Capture (aka Fotolader) om de foto’s uit te lezen.
Dat scheelt zo’n 5 seconden per foto met iPhoto (wat is dat ding traag met inlezen!).

Maja, wil de Canon Util een keer gebruiken om de EOS een naam te geven…