Canon eos350D

binnenkort zou ik me een Canon eos350D willen aankopen. Men vader is van opleiding lithograaf/fotograaf en hij gaat me alles bij brengen over hoe ik goede foto's kan maken (ben echter een leek op dit gebied, op dit moment). Maar omdat men pa de ontwikkeling van camera's al een tijdje niet echt meer volgt (wegens teveel ander werk) gaf hij me de raad om eerst eens te informeren bij mensen die de ontwikkelingen wel volgen.

dit is de prijs die ik gekregen heb (bij Grobet te Antwerpen):

Canon EOS 350D
18-55 lens
1GB compactFlash geheugen

prijs: €999,00

Deze prijs ligt perfect binnen men budget (wou max €1000,00 uitgeven). Wat denken julie van dit toestel. Graag opmerkingen en suggesties. :smiley:

alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Heb deze camera nu een maand. Ben amateur en tevreden. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven is dat-ie klein en licht is voor een spiegelreflex. Dit is precies een reden waarom anderen hem niet fijn vinden. Dus... ga hem vooraf even "voelen". Is minder geschikt voor mensen met kolenschoppen.

In de handmatige instelling moet je heel zorgvuldig scherpstellen, maar dat geld volgens mij voor alle camera’s die je handmatig bediend.

Als je van veel zoomen houdt is de lens misschien minder geschikt. Is wel geschikt voor dichtbijopnames. De luizen op mijn roos staan er scherp op. :smiley:

Als je met photoshop CS werkt moet je de RAW II foto’s eerst omzetten naar RAW Imet het programmaatje “Adobe DNG Converter”. RAW II wordt wel ondersteund door photoshop CS2.

Reviews:
http://www.digitalkamera.de/Info/News/26/34.htm
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/

Ik ga deze binnen afzienbare tijd ook kopen..

Ik hoop deze maand, maar dat is nog even afwachten.
Mijn keuze staat vast, het wordt ZEKER de EOS350D!!

Aan de Canon 350D zul je je zeker geen buil vallen. Hij is idd iets minder zwaar en zeker minder degelijk dan z'n grote broer (20D) maar kwa prestaties heel erg goed. Verbazingwekkend zijn met name de kwaliteit bij hogere lichtgevoeligheid (1600 ASA) indien goed belicht. Autofocus is supersnel en geruisloos, belichting is zeer goed. Mocht je ooit nog wat extra geld uit kunnen geven: koop een Canon EX-flitser. De goedkoopste uit de serie is al prima. Het is een waar feest om daarmee binnen te flitsten. Indirect flitsen tegen een muur op de M-stand (handmatige instelling); 400 ASA, diafragma 5.6, sluitertijd 1/60 en dan de flitser de rest van het werk laten doen... Beetje proberen en dan smullen. Over het meegeleverde 'MickeyMouse'-lensje ben ik minder te spreken. Het is wel redelijk scherp maar bij een beetje contrast (harde scheidingen in beeld van licht naar donker) zie je van die gekleurde contourranden. Voorlopig zul je met deze lens uit de voeten kunnen maar zodra je wat kritischer wordt is het meer een lens voor erbij.

iedereen alvast bedankt voor de tips. Heb em daarnet even vast gehad en ik ga volgende week in een andere winkel eens vragen of ik em eens mag proberen. :lol:

[quote:39acdbc76e=“FreekMac”]Mocht je ooit nog wat extra geld uit kunnen geven: koop een Canon EX-flitser. De goedkoopste uit de serie is al prima. [/quote:39acdbc76e]

bedankt voor de tip FreekMac, als ik eens wat geld over heb, ga ik dat zeker doen, men pa zei ook al dat een “interne flits” meestal wat minder kwalitatief is al en externe, nu weet ik wat ik moet kopen :smiley:

Een vriend van mij heeft hem ook net, vorige week even langs geweest en vastgehouden...maar hij is mij echt te klein. De sluiter maakt trouwens een heel vaag "digitaal" geluidje, beetje speelgoedachtig. Maarja kwaliteit van de fotos was wel top. Als jij hem lekker vast vind houden zou ik hem gewoon kopen, vast en zeker een goede aankoop :D

Ik heb de 350D geprobeerd op een show vlak voordat hij uitwas (of mischien net een paar dagen) en ik vond hem echt te klein, de reden waarom ik een Nikon D70 heb. Verder een uitstekende camera, goede foto's en zeker op de hogere ISO waardes goede prestaties. Kitlens is ok, maar stel je er niet te veel van voor, zoom is geen optie met deze lens (weet niet of je al een compact cam hebt met mega zoom of zo, zo ja, zal je dit ff tegenvallen en zul je snel naar een 70-200 gaan kijken of zo).

Je zult zeker een hoop plezier hebben van deze camera, maakt schitterende plaatjes.

idd Klein,plastic.... maar wel beeldkwaliteit. Dus als je een camera wil met kwaliteit, maar niet duizenden foto,s per maand maakt en grote vingers/handen hebt is het ok.

[quote:eb773d4080="Soepie"]Ik heb de 350D geprobeerd op een show vlak voordat hij uitwas (of mischien net een paar dagen) en ik vond hem echt te klein, de reden waarom ik een Nikon D70 heb. Verder een uitstekende camera, goede foto's en zeker op de hogere ISO waardes goede prestaties. Kitlens is ok, maar stel je er niet te veel van voor, zoom is geen optie met deze lens (weet niet of je al een compact cam hebt met mega zoom of zo, zo ja, zal je dit ff tegenvallen en zul je snel naar een 70-200 gaan kijken of zo).

Je zult zeker een hoop plezier hebben van deze camera, maakt schitterende plaatjes.[/quote:eb773d4080]

ik heb zelf een D70 na getwijfeld te hebben tussen deze en een 300D,… vond de 300D te plastiekerig en voelde niet goed. De D70 is sneller en stiller… en ik vind hem een stuk mooier.
de 350D ivm de 300D is nog meer plastic en voelt veel minder proffesioneel.

ik zou zelf of naar nikon kijken of naar de duurdere canons. en als je een digitale SLR wil uitproberen kan je ook nog naar de D50 kijken van nikon… die komt binnenkort uit en is een trapje lager dan de D70.

succes!

Nikon or Canon , that is the question........

[quote:8530e3ccaf="Torz"]Nikon or Canon , that is the question........[/quote:8530e3ccaf]

gezien men beperkte budget ben ik vrijwel zeker dat het de canon gaat worden. Ik kan uit de post afleiden dat, aangezien ik maar een amateur ben en aangezien ik niet echt super veel geld wil uitgeven aan een camera (omdat ik toch niet iedere dag/week foto’s trek) dat deze wel zal volstaan.

Ben vandaag in de fotowinkel geweest en heb het toestelletje getest, het gewicht en de grote spreken me wel aan omdat ik vooral gebruik zal maken van deze camera tijdens wandelingen (o.a. in de Oostenrijkse bergen) en dan is het niet aangenaam dat je een zware camera moet meeslepen. De foto’s die ik in de winkel gemaakt heb waren ook zeer goed (allicht beter als het cameraatje dat ik nu bezit: specificaties (in het frans))

[img:8530e3ccaf]http://www.medion.fr/Lifetec/images/lt5995.jpeg[/img:8530e3ccaf]

Nu nog het geld bijeen zoeken en dan ga ik bijna 99% zeker voor de Canon.

En zeker eens de resultaten posten! Ben van plan om deze ook aan te schaffen in de komende maanden.

[quote:8cbd6ccb1f="konijn"]En zeker eens de resultaten posten! Ben van plan om deze ook aan te schaffen in de komende maanden.[/quote:8cbd6ccb1f]

ok, maar zal waarschijnlijk pas volgende week of de week daarna zijn dat ik hem ga kopen hoor :smiley: en de grote test komt pas op 1 juli want dan vertrekken we naar Oostenrijk (op vakantie) en daar gaat men pa me een cursus “hoe trek ik foto’s met een reflex camera” geven :stuck_out_tongue:

mss even dit:

[b:8cbd6ccb1f]oproep aan iedereen die een Canon EOS 350D heeft:[/b:8cbd6ccb1f] zouden jullie een paar foto’s kunnen posten die met dit toestel getrokken zijn, dan heb ik (en anderen die dit toestel willen kopen) al een klein beetje een idee van hoe de foto’s eruit zien. :lol:

Vandaag heb ik mijn Canon EOS350D body met CF 1gb ultra 2 card binnen 1 week thuis gestuurd gekregen voor een heeeeel schappelijke prijs. Wat schetst mijn verbazing tijdens het uitpakken: tis ook nog eens met nederlandse handleiding. Totaal prijs voor dit alles incl. versturen en BTW: €799,- Niet gek, ben er erg blij mee.

Nu nog wachten op mijn EF-S17-85 objectief, waarop ik nu alweer sinds 28-04-2005 wacht.

Mooi cameraatje. :slight_smile:

Hey,

Waar heb je de camera gekocht?
Dat is indd een zeer mooie prijs.

Konijn

Topvision Luxemburg.

Het is daar wel een stuk goedkoper, maar als er dan iets aan is ...

Schijnt geen probleem te zijn, wordt gewoon met Europese garantie bij Canon service gemaakt. Heb ik van iemand op Tweakers, die had hem daar ook besteld.

[quote:68aeea6bae="konijn"]Het is daar wel een stuk goedkoper, maar als er dan iets aan is ...[/quote:68aeea6bae]

Je moet eens gaan kijken bij Grobet in Antwerpen (is gelegen aan de melkmarkt, zijstraat van de Groenplaats). Ik heb de mijne daar besteld en ga hem morgen halen.

Je krijgt er:

Standaard kit Canon EOS 350D + 18-55 lens en 1GB RAM geheugen voor €999

Heb em vandaag gaan kopen (Canon EOS350D), wat een heerlijk toestelletje en wat een perfecte foto's! En dan, als je em aan je Mac hangt... wordt ie direct herkent, geen drivers, geen extra software, gewoon, lekker importeren in iPhoto. Wat kan het leven toch simpel zijn!