Canon HV30 kopen via amazon.com

nu de dollar zo llaag is is het erg aantrekkelijk om de Canon HV30 in amerika te kopen. scheelt rond de €400,- ! nu vroeg ik me alleen 1 ding af. het voltage is natuurlijk anders, dus gaat dit problemen opleveren en hoe los ik dat op?

normaal gesproken kan de adaptor dit zelf regelen. heb je echter een europees 220v adaptor dan heb je alleen de pech dat je in america 2x zolang moet laden.

goofy

Ik neem aan dat je het eerst op een Amerikaans adres laat bezorgen want Amazon verstuurt geen electronica naar het buitenland.

Ik denk dat het voltage je minste probleem is in deze: veel adapters kunnen zowel 110 als 220 volt aan. Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken over: - shipping (zie post hierboven) - douane die bij aankomst in Nederland zorgt dat je je voordeel in 1 klap kwijt bent met een BTW heffing - het feit dat je in Amerika een NTSC camcorder koopt terwijl je in Europa PAL nodig hebt als je zeker wil zijn dat je camcorder ook op je tv en, dvd speler etc. aangesloten kan worden.

ik weet niet precies waarom je aangeeft dat amazon niet bezorgt in nl

http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=596194&#country

dat werkt namelijk prima.

Wat betreft douna: electronica heeft een heffing van 0%

toch nog een vraag:
als je je materiaal alleen maar gebruikt voor aan de mac is er toch niets aan de hand wat betreft NTSC?

NTSC? PAL? Het is toch een HD camera? Wat heeft PAL en NTSC er dan mee te maken?

Moderne TV’s kunnen sowieso PAL en NTSC aan en mocht je de video’s toch naar PAL om willen zetten, dan kan dat altijd op de Mac. Dit zou echter wel zonde zijn van de HD kwaliteit ;).

Op Amazon.co.uk is het trouwens niet veel duurder en een beetje dichter bij huis.

Als je het materiaal alleen op en voor je Mac gebruikt is er niets aan de hand idd, buiten het feit dat NTSC een slechtere codec is met meer frames per seconde (voor video pro's bestond altijd het grapje dat NTSC stond voor Never Twice (the) Same Color). Onthou ook dat je een Amerikaanse camcoorder aan de straatstenen niet kwijt raakt in europa, mocht je m ooit nog eens doorverkopen. De meeste mensen willen hun films nou eenmaal ook op hun tv kunnen afspelen.

Wat betreft je zekerheid qua electronica: van een 0% heffing op electronica heb ik nog nooit gehoord. Sterker nog, ik bestel regelmatig apparatur in de VS en ben nog nooit onder betaling van heffing uitgekomen. Volgens mij gelden er vanaf 1-1-09 weliswaar soepelere regels voor aankopen tot een bepaald bedrag maar ik kan me niet voorstellen dat de prijs van die Canon daar onder valt.

Blijft nog het verhaal van electronica shipping door Amazon over. Ik weet dat ze dat in het verleden nooit deden. Nu staat op hun site dat ze een beperkt assortiment aan electronicaproducten shippen naar NL. Even checken dus of je camera er onder valt. Wel word je al meteen gewaarschuwd voor de kans dat je garantie vervalt.

Al met al lijkt het me een flinke bonk onzekerheid en incompatibiliteit voor dat beetje voordeel, maar goed… tis een vrij land :slight_smile:

thx, bedankt voor het antwoord. ik snapte al weinig van het commentaar

[quote:59caf9a620="Barabas2005"]NTSC? PAL? Het is toch een HD camera? Wat heeft PAL en NTSC er dan mee te maken?

Moderne TV’s kunnen sowieso PAL en NTSC aan en mocht je de video’s toch naar PAL om willen zetten, dan kan dat altijd op de Mac. Dit zou echter wel zonde zijn van de HD kwaliteit ;).[/quote:59caf9a620]

Nou nou, wacht even: sowieso heeft HD alles te maken met PAL/NTSC. Net als SD film je bij HD op één van beide. Een gemiddelde tv kan inderdaad tegenwoorden beiden laten zien, maar een gemiddelde dvd speler toch echt niet. Daarbij zou je me dan ook nog even uit moeten leggen hoe je eenvoudig een 30 frames per sec. NTSC filmpje om wil zetten naar een 25 fps PAL formaat zonder dat je enorme schokken per seconde krijgt. ‘Zonde van het HD formaat’ is het dus niet (want dat heeft er nix mee te maken) maar een mooi resultaat krijg je allerminst.

[quote:592a6308eb="rotrax"]ik weet niet precies waarom je aangeeft dat amazon niet bezorgt in nl

http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=596194&#country

dat werkt namelijk prima.
[/quote:592a6308eb]
Je spreekt uit ervaring?

Ik heb het net nog even geprobeerd en ik krijg bij verschillende electronica produkten zoals video- en fotocamera’s nog steeds de melding:

“We’re sorry. This item can’t be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.)”

[quote:15f51588a4="Koen van Tongeren"]Nou nou, wacht even: sowieso heeft HD alles te maken met PAL/NTSC. Net als SD film je bij HD op één van beide.[/quote:15f51588a4]

Nou moe, als ik het goed begrepen heb zijn de volgende video formaten voorhanden (kopieer ik ook maar van een Wiki):

SDTV: 480i (NTSC, 720×480 split into two 240-line fields)
SDTV: 576i (PAL, 720×576 split into two 288-line fields)
EDTV: 480p (NTSC, 720×480)
HDTV: 720p (1280×720)
HDTV: 1080i (1280×1080, 1440×1080, or 1920×1080 split into two 540-line fields)
HDTV: 1080p (1920*1080 progressive scan)

Volgens mij heeft HD dus helemaal niks te maken met NTSC of PAL. De Canon HV30 is dus op alle moderne TV’s over de gehele wereld te bekijken. Als je een enkel PAL of enkel NTSC tv bezit kun je de HD film altijd nog converteren. En dit gaat juist heel makkelijk: ik heb zowel NTSC en PAL DVD’s in mijn bezit, en die kan ik zonder enig probleem naar een formaat brengen die op mijn oude PAL TV te bekijken zijn.

Je zult dus weinig problemen ondervinden als je de camera in de States koopt.

Tja, ik wil echt niet overkomen als een betweterig mannetje maar je verhaal klopt gewoon niet. NTSC HD is 60i, 30 fps of 24 fps (in het geval van de HV30), PAL HD is 50i of 25 fps. Je kan de gegevens nakijken op de [url=http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=269&modelid=16206#ModelTechSpecsAct]Amerikaanse[/url] en [url=http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/HV30/index.asp]Nederlandse[/url] site van Canon.

Ik verdien nu al bijna 3 jaar m’n geld met het maken van videoproducties op HD en neem van mij aan: mijn Canon HDV camera’s zijn hartstikke HD en hartstikke PAL en kunnen dus helemaal niks met HD materiaal dat op een Amerikaanse versie van de zelfde camera is geschoten. Enige uitzondering is mijn XL-H1 die voor een kleine €1000 door Canon kan worden omgebouwd waardoor ie zowel NTSC als PAL kan draaien. Dergelijke opties zijn echter hoogst uitzonderlijk.

Wat betreft het overzetten van NTSC dvd’s naar PAL: da’s een complete andere tak van sport waar ik geen verstand van heb. Ik kan alleen maar zeggen dat HD videomateriaal niet 1,2,3 om te zetten is van het ene naar het andere formaat. Je krijgt nou eenmaal geen 30 beeldjes per seconde in een formaat dat maar kan omgaan met 25 beeldjes per seconde zonder dat je er een aantal laat vallen.

Overigens denk ik dat we nu veel te veel in detail gaan: de vraag van de topicstarter ging over de adapter en die vraag is min of meer beantwoord. Verder denk ik dat hij sowieso moet afzien van z’n plan. Ik heb voor de aardigheid even geprobeerd om de bewuste camera te bestellen en kom op de zelfde melding als Yosemite… helaas pindakaas.

[url=http://hometheater.about.com/od/televisionbasics/qt/ntscpalframes.htm]I stand corrected![/url] Bedankt voor de uitleg Koen.

Het converteren van de films is mij echter geen probleem gebleken. Het hoe en wat daarover gaat mijn pet ook te boven, maar b.v. Handbrake lukt het prima.

No worries en inderdaad: hoe DVD's dat nou doen is voor mij ook een raadsel, helemaal als je weet dat speelfilms wereldwijd op 24 fps worden opgenomen.... afijn, da's misschien een leuk onderwerp voor een ander topic. :-)

Hoe het zit met 30/60 of 25/50 fps snap ik nog wel, maar waar de waardes als 23,976 en 29,8 nou vandaan komen is mij nog steeds een raadsel, net zoals wat nou het verschil is tussen dat NTSC video en NTSC film?

ik ben blij met de reacties en vindt het niet erg dat het even in detail ging. ik ben overtuigd, het heeft niet erg veel zin om deze camcorder in Amerika te kopen, gezien alle randverschijnselen.

nu ga ik binnenkort naar engeland, loop je dan tegen hetzelfde probleem aan?

De UK is een PAL land, dus dat moet geen probleem zijn.

Wat betreft de vraag van 24 FPS films die op DVD’s worden gezet:
In NTSC landen verspreiden ze de 24 Frames per seconden over 60 fields met een zogenaamde 2:3 of 2:3:3:2 pulldown methode.
[img:4be54ea97f]http://www.kenstone3.net/fcp_homepage/images_24p_in_FCP_nattress/32_pulldown.jpg[/img:4be54ea97f]
In PAL landen versnellen ze de film van 24 naar 25 frames per seconde en verlagen ze de toonhoogte van het geluid. Blu-Rays duren nu dus ook langer, omdat je daar dus in het originele 24 FPS zit te kijken, terwijl de DVD 25 FPS is.