Canon IP4000 + Speedtouch 716, draadloos printen mogelijk?

nu heb ik al aardig wat afgezocht, maar ik kan helaas geen vergelijkbare vraag vinden... voor ik zomaar wat kabels ga kopen zou ik wel eens willen weten of het überhaupt mogelijk is wat ik wil :mrgreen: vandaar dus een vraag aan jullie...

ik heb een powerbook g4 12" (10.4.4) met een airport extreme-card, een speedtouch 716 (software release 5.3.2.6.0) en een canon pixma ip4000. als het kan zou ik graag de printer aan de speedtouch hangen zodat ik overal vandaan - en in elk geval zónder iedere keer het usb-kabeltje te hoeven aansluiten - kan printen.

op de achterzijde van de speedtouch zie ik nl. wel een usb-poort zitten, maar dat is volgens mij niet de juiste; het is dezelfde als op deze afbeelding:

[img:3966abf1dc]http://www.dinside.no/km_bilde/0/158830.jpg[/img:3966abf1dc]

op de printer zit ook zo’n poort… [b:3966abf1dc]nu is mijn vraag of het fysiek mogelijk is om deze twee poorten met elkaar te verbinden en of het dan zou kunnen werken ook…[/b:3966abf1dc]

ik had er zelf al aan gedacht om een airport express te kopen zodat ik ook m’n itunes naar de stereo kan streamen, maar als ik met de aanschaf van een kabeltje voorlopig draadloos kan printen ben ik ook erg blij :smiley:

Airport Express dus, of een wireless print servertje. Router gaat niet lukken.

fijn zo'n snel antwoord, alleen jammer dat het niet is wat ik hoopte :oops:

dat is dus een software ‘probleem’; je hebt een printerserver nodig (die dan wel in een express zit ingebouwd?) om de info door te sturen?

iig bedankt voor je snelle antwoord :wink:

Helaas is dat dus niet mogelijk omdat die usb poort is bedoeld om het modem aan de computer aan te sluiten en niet als printerserver te gebruiken. Als je een Canon 4000R of 5200R zou hebben zit er een netwerkkaart in de printer en dan lukt dat dus wel omdat je dan de printer direct op een netwerkpoort zet. Helaas is de netwerkkaart niet optioneel. Een printerserver, airport express (die heeft als eerder gezegd hierboven een ingebouwde printerserver) of een nieuwe printer met netwerkoptie behoort tot de lijn der mogelijkheden.

(nu heeft deze jongen zelf de 5200R en ik moet zeggen dat ik dit een uitmuntend presterende printer vind! Hij is snel, print mooi zelfs op dvd’s is de kwaliteit uitstekend)

Veel succes ermee

helaas... moet ik toch een airport express kopen, hahaha! in elk geval bedankt, ben weer wat wijzer geworden :wink:

had stiekem gehoopt dat osx ergens wel iets zou herkennen als het maar aangesloten zat op het netwerk… een printer oid aansluiten gaat tegenwoordig zo makkelijk dat ik er een klein beetje vanuit was gegaan dat er misschien wel een mouw aan te passen was :mrgreen:

nogmaals bedankt eerdepeer & passenger :slight_smile:

Ikzelf had met de IP4000 geen succes met draadloos printen.( De printer in verbinding (usb) met de Airport Express.) Kijk voor de zekerheid eens bij:http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Zelf heb ik maar een WiFi printer (Canon Pixma IP5200R) gekocht. Na eerst een HP allinone en de genoemde IP4000 zonder succes gehangen te hebben aan een Airport Express. (iMac G5 en notebook XP beiden draadloos)

hmmm, dat is jammer... er is dus geen garantie dat je printertje zomaar werkt met airport? :?

op de apple site zie ik geen compatibilitylijst staan, en die ifelixpagina geeft aan dat er ná een firmware upgrade van apple bepaalde printers niet meer compatible zouden zijn :frowning:

best een risico, even 130 euro uitgeven om draadloos te printen en er misschien achter te komen dat-ie niet werkt met je spulletjes. dan maar even geen risico en blijven printen met een kabeltje vrees ik (tenzij er mensen zijn die het wel werkend hebben?! :mrgreen: )

dank voor de link boosje 8)