Canon Ixus 430 of de Canon A80?

@ rbroen; kan daar nog een extra accu of MB-card in? wat is het merk / typenummer van je hoesje? :)

@ inod3; dat klopt, maar dat zou voor mij geen reden zijn de A80 te kpen i.p.v de ixus. want zeg nou zelf: het gaat immers toch om de kwaliteit?
Hmm, voor concerten zijn digitale camera’s toch sowieso niet geschikt?
Het lijkt mij op zich wel handig inderdaad :slight_smile:

[quote:246e58f5ee="Anne"]@ rbroen; kan daar nog een extra accu of MB-card in? wat is het merk / typenummer van je hoesje? :) [/quote:246e58f5ee]

Nee, 1 accu en 1 CF-card. Dat houdt het ook heerlijk licht (215 gram).
Merkloos :wink: Gewoon even shoppen bij de fotospeciaalzaken. Deze was rond de 50 gulden.

[quote:f617e6dac2="rbroen"][quote:f617e6dac2="Anne"]@ rbroen; kan daar nog een extra accu of MB-card in? wat is het merk / typenummer van je hoesje? :) [/quote:f617e6dac2]

Nee, 1 accu en 1 CF-card. Dat houdt het ook heerlijk licht (215 gram).
Merkloos :wink: Gewoon even shoppen bij de fotospeciaalzaken. Deze was rond de 50 gulden.[/quote:f617e6dac2]Ehhh ja dat bedoel ik, een CF kaart :wink:
Dus dat kan er ook nog in?

Dan zal ik eens gaan zoeken :slight_smile:

Thanks

zo'n foto zou overbelicht zijn denk ik, kleuren zouden weggeflitst zijn èn rode ogen gegarandeerd. daarom neem ik nooit zo'n fiti's met flits, dan heb je misschien wel een beetje meer beeldruis, maar de foto's zonder flits t.o.v. deze mèt flits winnen het, bij de ixus II, altijd qua 'mooier-mooist'

Reactie van cubeowner over de ixus500 lijkt mij wat dat betreft veelbelovend voor dat toestel.

Mijn batterij mèt lader vindt ik vele malen beter dan AA’s. Ik kan op 1 dag minimum 250 shots nemen zonder extra batterij. Ik heb zelfs geen reservebatterij.
Zo’n AA’tjes vindt ik altijd vreselijk ‘ongezellig’ in het behandelen. Je raakt altijd contacten aan en zo (brr). Bij de echte canon batterij is dit fantastisch 'weg’gewerkt ( toch bijna volledig).

Success
davedive

@ davedive; maar dan word de foto toch veel te donker en zie je geen persoon meer??

@ iedereen die een ixus 430 heeft (of een 400/500): wat vinden jullie van de kleuren die het cammetje produceerd? realistisch of te fel (zoals groen bijv.)

hangt af van hoè donker het wel is.

akkoord, met ‘filmrol’-camera’s is dit meestal zo, maar het is enorm verassend, vast te stellen met de ixus II, hoe weinig licht je soms nodig hebt om een meer dan aanvaardbare foto te bekomen (bv. in musea, met normale verlichting, heb je t.o.v. vroeger eigenlijk nooit een flits nodig). Hangt ook af of je een vaste hand hebt : bij twijfel, neem je een 2de of 3de foto, en hou je enkel de mooiste over.

Trouwens, een vriend zei mij dat er een op de 500?/430? een speciale ‘modus’ is die je toelaat om 3 ‘shots’ te nemen van een scène : 1 normaal, 1 naar boven gecompenceerd, 1 naar onder gecompenceerd. Kan niet mis gaan !

groetjes,
davedive

[quote:a62faac103="davedive"]hangt af van hoè donker het wel is.

akkoord, met ‘filmrol’-camera’s is dit meestal zo, maar het is enorm verassend, vast te stellen met de ixus II, hoe weinig licht je soms nodig hebt om een meer dan aanvaardbare foto te bekomen (bv. in musea, met normale verlichting, heb je t.o.v. vroeger eigenlijk nooit een flits nodig). Hangt ook af of je een vaste hand hebt : bij twijfel, neem je een 2de of 3de foto, en hou je enkel de mooiste over.

Trouwens, een vriend zei mij dat er een op de 500?/430? een speciale ‘modus’ is die je toelaat om 3 ‘shots’ te nemen van een scène : 1 normaal, 1 naar boven gecompenceerd, 1 naar onder gecompenceerd. Kan niet mis gaan !

groetjes,
davedive[/quote:a62faac103]

wow dat laatste wist ik niet. een geweldige modus denk ik :slight_smile:

Ik heb besloten de canon ixus 430 te halen. Wie weet er een perfect strak zittend tasje voor deze camera met een extra zakje/ruimte eraan voor een accu/CF?

En is een Hama accu 950 mAh net zo betrouwbaar i.v.m. het niet-lekken als een officiële canon-accu?

[quote:2009c820ec="Anne"]Ik heb besloten de canon ixus 430 te halen. Wie weet er een perfect strak zittend tasje voor deze camera met een extra zakje/ruimte eraan voor een accu/CF?

En is een Hama accu 950 mAh net zo betrouwbaar i.v.m. het niet-lekken als een officiële canon-accu?[/quote:2009c820ec]

Je koopt een supercompact omdat ie lekker klein is en dan ga je extra shit meeslepen in het hoeje/tasje?

extra CF: als je verwacht tekort te komen, koop dan meteen een grotere kaart

extra accu: probeer deze accu eerst, het is een hele goeie; zelfs als de baterij rood gaat knipperen kun je 20 tot 30 foto’s nemen - no panic dus.

[quote:d995533a15="rbroen"][quote:d995533a15="Anne"]Ik heb besloten de canon ixus 430 te halen. Wie weet er een perfect strak zittend tasje voor deze camera met een extra zakje/ruimte eraan voor een accu/CF?

En is een Hama accu 950 mAh net zo betrouwbaar i.v.m. het niet-lekken als een officiële canon-accu?[/quote:d995533a15]

Je koopt een supercompact omdat ie lekker klein is en dan ga je extra shit meeslepen in het hoeje/tasje?

extra CF: als je verwacht tekort te komen, koop dan meteen een grotere kaart

extra accu: probeer deze accu eerst, het is een hele goeie; zelfs als de baterij rood gaat knipperen kun je 20 tot 30 foto’s nemen - no panic dus.[/quote:d995533a15]

Ik haal een CF kaart van 256 MB erbij hoor :slight_smile: Dat had ik al lang besloten.

Bovendien vraag ik geen commentaar van jou op een tasje/ extra accu, ik vraag alleen ervaringen/raad. Beperk je dus daar ook mee.

Op papier is de A80 beter dan de ixus,

maar aangezien iedereen de Ixus koopt, zal dat ook hier wel zo lopen…

Het blijft een kwestie van marketing, je maakt hem 100 euro duurder,
denken de mensen vanzelf dat ie dan ook beter is dan zijn 100 euro
goedkopere tegenhanger…

[correctiemode voor lange tenen]Mijn ervaring is dat het grote voordeel van de Ixus het super kleine formaat en super lichte gewicht is, ik raad je dan ook aan om zo min mogelijk extra's mee te nemen om het voordeel niet te niet te doen.

Mijn ervaring met de bijgeleverde accu is dat die beter presteert dan ik ooit had verwacht, zelfs als de baterij rood gaat knipperen kan ik 20 tot 30 foto’s nemen. Ik raad je dan ook aan om eerst de accu te proberen en dan pas een beslissing te nemen over een extra accu.[/correctiemode voor lange tenen]

De hoofdvraag van de topicstarter was welke van de 2 de beste foto's maakte, dus daar reageer ik dan ook op.

Er zijn altijd mensen die bij de keuze van een camera op
andere redenen letten bij het kopen, maar dat is blijbaar
voor de topicstarter niet het geval. Vandaar even mijn korte
(en zeker niet aanvallend bedoelde) relaas.

Hoi,

Ik heb besloten de Ixus 430 te kopen.

Wie weet welk tasje hier geschikt voor is?

En heeft er iemand ervaring met de service van Vobis, Dixons of Mediamarkt?

Groetjes :slight_smile:

Op de support pagina van iPhoto staat de ixus 430 niet in het rijtje van iPhoto compatibele camera's ( http://www.apple.com/macosx/upgrade/cameras.html ) Ik neem aan dat deze lijst niet op orde is of werkt de 430 inderdaad niet samen met iPhoto? De A80 staat er overigens wel bij!

[quote:c74a22b682="Anne"]Hoi, En heeft er iemand ervaring met de service van Vobis, Dixons of Mediamarkt? [/quote:c74a22b682]

Ik zelf werk bij een prof. fotoboer en merk dat als mensen problemen hebben met hun camera bij dat soort zaken er altijd een beetje afgescheept vanaf komen. Als consument sta je altijd in je goed recht als je nog binnen je garantietermijn zit, en moet je je vooral niet laten afschepen door zulk soort zaken dat het allemaal niet mogelijk is, en dat je camera gewoon stuk is. Je hebt namelijk met hun een deal gemaakt toen je de camera kocht dus zij moeten jou die service verlenen. Hier lopen volgens mij ook al meerdere draadjes over. Wat ik dus wil zeggen, laat je met problemen niet zomaar afschepen bij dit soort zaken.

Wat betreft iPhoto, de Ixus430 is gelijk aan de Ixus400 dus hij moet volgens mij vlekkeloos werken onder iPhoto, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb.