Canon Powershot A60

Hallo mensen Ik had een vraag, ik heb een Canon Powershot A60 camera. Ik kan de foto's allemaal perfect downloaden via iPhoto. Het probleem is, die camera heeft een functie voor video-opnames, als ik die maak kan ik ze echter niet meteen op mijn Mac zetten, maar moet ik dat via de PC van mijn vader van de camera halen (daar heeft ie een driver voor die bij de Camera geleverd werd) en dan op de memory stick zetten en dan pas op mijn Mac, ik word hier een beetje moe van en vraag me af of ik de filmpjes niet meteen op mijn mac kan zetten. Kan iemand helpen? Is er misschien een driver voor het afhalen van die filmpjes die wel op de Mac werkt??

Wouter

Er zijn twee mogelijkheden. Je gebruikt een cardreader en dan kan je de filmpjes eraf halen. Of je gebruikt de software die bij je camera zit. Ik meen dat dat Arcsoft-software-cd is. Het lijkt alsof er geen mac-spul op de software-cd staat, maar het is er wel. I Ik heb zelf een A70, die gebruikt dezelfde software en het werkt!

Eens proberen

Gewoon met Image Capture onder OS X... Werkt perfect hoor!

Image Capture? Filmpjes... ?? Hoe kom ik aan dat Image Capture

fotolader in de nederlandse versie... Staat in je programma map.

Groet Roel

Nou ik heb de ENGelse versie, maar wist niet dat Image Capture standaard erop zat :)

Is gelukt

Wordt je camera via een usb kabel aan je computer gekoppeld? Zo ja, dan verschijnt je camera toch als een disk op je computer, dan kan je toch je filmpje gewoon copieeren. 8)

[quote:d6cca9145a="chm"]Wordt je camera via een usb kabel aan je computer gekoppeld? Zo ja, dan verschijnt je camera toch als een disk op je computer, dan kan je toch je filmpje gewoon copieeren. 8)[/quote:d6cca9145a]

Nee bij een Canon niet. Die slaat alles in RAW-formaat op.

Filmpjes in raw formaat denk het niet hé :wink:

Nee raw en filmpjes kan ik niet rijmen.

Geen idee hoe ze dat bij Canon doen, maar ik heb enkele Canon PowerShots in gebruik gehad en bij geen enkele Canon camera kreeg je een drive icoontje te zien. Wellicht slaat ie het dus op de kaart in RAW formaat op, maar is het gewoon AVI.

Weet jij het?