Canon Powershot G3 Camera Software

Een nette camera geleend van familie om eens te gaan experimenteren. Nu heb ik netjes wat foto's gemaakt in JPEG formaat (grootste formaat) haal ik ze binnen in iPhoto, allemaal prima, netjes bewerkbaar etc. Maar nu wil ik in RAW schieten om meer beheersing over de kleuren te krijgen, maar nu zie ik wel een voorvertoning in iPhoto, maar kan ik het niet bewaren. :(

Nu las ik op de canon site en in de handleiding dat dit alleen kan met een RAW-converter. Maar de CD-ROM die bijgesloten is bevat alleen WINDOWS software :frowning: Dus ik kan nu die RAW files niet binnen halen en editen. Via de Canon site ondersteunen ze alleen PC volledig en Apple gaan ze tot OS 9. Geen volledige OS X ondersteuning, erg slecht.

Heeft iemand een oplossing? Of zijn er fotografen hier die mij goede software kunnen adviseren voor de omzetting en kleurbewerking van RAW-files? Ik werk zelf met OS X (Panther) op een G4.

Op mijn werk hebben we een PowerShot G2. Deze heeft ook het RAW formaat. Ik kan de foto's prima in iPhoto importeren. Eventueel kan je Fotolader gebruiken onder OS X. Deze toont wel thumbnails van de foto's op de camera.

Zelfde geldt overigens voor mijn PowerShot A400.

het vreemde is chantal dat ik in iphoto niet de bestanden gesaved krijg. Ik heb mij laten vertellen dat een RAW converter toch preciezer werkt qua aanpassing en omzetting, maargoed, dat is nu dus voor mij gissen.... Importeer jij de gehele memory stick in iPhoto?

Er is een updater voor OSX:

File Viewer Utility Updater for Mac OS X R2 (EN) (1.3.2)
It is required to update to version 1.32 that an older version of File Viewer Utility or Raw Image converter is installed on your Mac.
Operating system(s):
MacOS X 10.1/10.2

Ik kan alleen het ‘echte’ programma niet vinden.

[quote:8ef92ac42f="reaction"]het vreemde is chantal dat ik in iphoto niet de bestanden gesaved krijg. Ik heb mij laten vertellen dat een RAW converter toch preciezer werkt qua aanpassing en omzetting, maargoed, dat is nu dus voor mij gissen.... Importeer jij de gehele memory stick in iPhoto?[/quote:8ef92ac42f]

Ik sluit de camera aan via een USB-kabel.

nee dat doe ik ook, maar ik vroeg mij af of je de gehele inhoud van het camera geheugen importeert...