Canon Xl2s

Heb een canon xl2s cam, maar de mic is niet echt goed, kan ik gewoon naar een wildekeurige video/audio zaak rennen en een mic kopen van bijv 39eur (kijkshop bijv) het is namelijk de bedoeling dat de mic goed genoeg moet zijn om op de cam aangesloten te worden en mensen ermee te kunnen intervieuwen

heeft iemand hier ervaring in…
help me met een goede advies

Ik denk dat een micro van €39 niet veel beter zal zijn dan degene die standaard bij de Canon XL geleverd wordt. Trouwens de XL2s bestaat niet. Het is ofwel de voorganger XL1s ofwel het meest recente model XL2. ;)

De Canon XL2 heeft standaard XLR ingangen met fantoomvoeding (48V) dus daar kan je ongeveer elke profi micro aan koppelen. Ik gebruik meestal een Sennheiser MKH-60 (goeie standaard). Het lijkt me sterk dat er een combinatie interview- shotgun microfoon bestaat. Ze hebben een volstrekt verschillend doel, karakteristiek, respons. Een shotgun moet je al met een goed statief of perche gebruiken om contactgeluid te vermijden. Een interview micro heeft een handgrip die de stoorgeluiden onderdrukt.

Mijn tip is doorsparen en een echt goede microfoon kopen. Dan pas ga je een verschil merken. Verdiep je ook in opname technieken. Hoe neem ik een stem het beste op als de micro niet/wel in beeld mag zijn. enz.

Shotgun:
[img:0f08a03613]http://www.proaudiokit.co.uk/eShop/images/Sennheiser/MKH60.jpg[/img:0f08a03613]

Interview:
[img:0f08a03613]http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/md425.jpg[/img:0f08a03613]

jah het is inderdaad een xl1s (blindtypefout) maar ik ben dus aan het denken om toch die kijkshop mic te nemen bvd

Hmm... Dan krijg je dus zometeen wel een kromme kwaliteitsverhouding tussen beeld en geluid. Als je een simpele handycam zou hebben zou ik je veel geluk wensen met je Kijkshop-mic, maar als je dan toch een camera hebt van een paar duizend euro, waarom leg je dan niet honderd euro bij om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen?

jah eigenlijk wel , maar ben student en spaar beetje bij beetje voor mij spullen maar ik heb een leuke mic gezien voor 150 eur hoop dat die wel iets heeft

Ja, ik ben vooralsnog ook student :D. Ben wel jaloers op je camera, hoor! Da's eentje waar ik al een tijdje van droom om die te hebben. Wat studeer je dat je zo'n camera hebt?