Canon ZR600 MiniDV Camcorder - Apple Store Amerika

Ik ben van plan om de [url=http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=6B82D1A&nplm=TH648LL%2FA]Canon ZR600 MiniDV Camcorder[/url] te kopen in Amerika. Mijn vraag is: Wekt deze dan ook op mijn NL Mac Mini?

Hij zal prima werken, maar het is wel ntsc. Dus je kan jhet alleen maar gebruiken samen met je computer. en niet even aansluiten op de tv.

Voor europa lijkt me een pal toch een betere optie.

Als ik hem maar op de Comp[uter kan zien/aanpassen in iMovie. Ik kan hem dan altijd streamen naar de TV.

Je computer kan beide zien dus dat is geen probleem, ook voor het branden op dvd is het geen probleem. Maar het blijft af en toe lastig. Ik zou als ik in europa woonde echt voor pal gaan.

Ik woon in NL. Maar ik ga een weekje naar NY. Heb van me familie dollars gekregen. Heb geen zin/tijd om ze weer omgewisselde voor Euros

De camera van m’n moeder kan niet op de computer aangesloten worden. Dus heb er nog niet echt veel ervaring mee. Op me Fotocamera kan ik ook kleine filmpjes opnemen. Als ik deze dan op me Mac wil afspelen heb ik geen geluid of beeld. Na wat dingen te hebben installeert had ik wel beeld maar nog steeds geen geluid. Met een camera kan je natuurlijk veel meer en ook meer opnemen. Maar wat voor bestand wordt het dan? Heb ik dan sowieso geluid en beeld. Ik denk het wel want aan de reviews te lezen werkt het geweldig in iMovie HD.

Het maakt voor de comp niet uit of het mtsc of pal is. Het maakt alleen uit als je eens even een filmpje wilt laten zien op een tv of als iemand je een bandje geeft om er iets moois van te maken op je mac. Verder geen verschil, je kan de uitvoer gewoon op pal zetten.

NTSC is wel lagere kwaliteit dan ons PAL. Misschien op op Schiphol even kijken, kun je met dollars betalen. Het is echt zonde om een Amerikaanse camera te kopen om in Nederland te gebruiken, nog afgezien van garantie.

[quote:5fbc351056="passenger"]NTSC is wel lagere kwaliteit dan ons PAL. Misschien op op Schiphol even kijken, kun je met dollars betalen. Het is echt zonde om een Amerikaanse camera te kopen om in Nederland te gebruiken, nog afgezien van garantie.[/quote:5fbc351056] Tja daar heb ej wel gelijk in. Werken de bandjes van hier in NL wel egwoon in die cam? Ik ga Schiphol zeker chekken. Want we gaan pas de 2/3de dag naar de Apple store en dan kan ik dus niet de eerste twee dagen opnemen. En als ik hem bij schiphol koop dus wel :)