Canopus 55 of Canopus 100

Kan iemand mij een goed advies geven, ik twijfel tussen de aanschaf van een canopus 55 zonder audio lock of de Canopus 100 met audio lock. Heb zelf ook de dac 100 geprobeerd maar die gaaf slecht beeld, bij he importeren van VHS videobanden.

Al vast bedankt voor jullie reactie.

Altijd gaan voor een versie met audio-lock, daarnaast kan (als mijn informatie klopt) de 55 alleen vertalen naar DV en niet terug naar Analoog (de 100 wel)

Dat de DAC 100 selcht beeld geeft lijkt me een beetje vreemd, dat ligt waarschijnlijk meer aan de kwaliteit van de VHS banden (effectief beeld van VHS is 384x 288) dan aan de DAC 100. Ik heb zelf een DAC 1Pro en nooit problemen.

Verwacht ook niet dat je een VHS in DVD kwaliteit kunt capturen, met welke DV converter dan ook.

Ik heb een DAC100 en kan toch niet zeggen dat deze slecht beeld geeft.

Integendeel! Bij de meest rotte vhs-banden maakt dit ding er nog een acceptabel beeld van.
Bij een normale, goede, vhs-band is de kwaliteit gewoon goed.

Bovendien is de DAC100 inderdaad geschikt om weer terug naar analoog video te sturen.

Ik denk dat je de dipswitches o.i.d. niet geod had staan bij de DAC100.
In alle testen komt deze converter als één van de betere uit de bus.

ik heb ook een DAC 100 en vind de kwaliteit zeer goed (in sommige forums zoals DVDHelp vindt men zelf dat de DAC 100 meer natuurlijke kleuren geeft dan de Canopus) ik gebruik 'm om oude video banden over te zetten maar ook om TV programma's op te nemen (via de tuner van een VCR) bij oude video banden heb je nog al een zwakke of gestoorde sync - dan heb je een TBC nodig - of als je alles in één wil: de Canopus 300 - maar die is wel een pakje duurder ! voor het opnemen van oude, commerciele videobanden is dit apparaat niet zo geschikt (macrovision)

@macbos:

Ik heb totaal geen ervaring met omzetten, maar ik zoek zelf eigenlijk een DAC-100 (juist ook n.a.v. alle goede recensies). Wil je toch een andere converter kopen dan ben ik zeker geïnteresseerd om je DAC-100 over te nemen.

Had zelf een dac 100 gekocht via marktplaats, maar kreeg met slechte banden groenevlekken door het beeld heb alles geprobeerd de switchen van de dac 100/ verschillende video's/verschillende banden/ander mac's/imovie 2,3,4/andere firewire kabel maar ik bleef problemen houden. Ook heb ik gebeld mat dacvideo nederland, en die vertelde dat vhs banden inderdaad problemen kunnen geven, nu heb ik via mijn werk ooit een miglia geprobeerd en die gaaf geen problemen, canopus schijnt nog beter te zijn.

ps. kon de dac gelukkig weer terug brengen.

Ik heb zelf de ADVC-50 en ben daar uitermate tevreden over. Het kan inderdaad alleen maar analoog omzetten in digitaal en niet andersom, maar dat is voor mij voldoende. En ik vind een PCI-kaart handiger dan een extern kastje. Volgens mij is de ADVC-100 identiek aan de 50, maar kan de 100 wél digitaal omzetten in analoog (via firewire en 3xcinch). Ovierigens heb ik de kaart gekocht in Duitsland en dat scheelde meer dan 100 euro.

De ‘DAC-100’ ken ik niet.

[quote="Richard Kruizinga"]Ik heb zelf de ADVC-50 en ben daar uitermate tevreden over. Het kan inderdaad alleen maar analoog omzetten in digitaal en niet andersom, maar dat is voor mij voldoende. En ik vind een PCI-kaart handiger dan een extern kastje. Volgens mij is de ADVC-100 identiek aan de 50, maar kan de 100 wél digitaal omzetten in analoog (via firewire en 3xcinch). Ovierigens heb ik de kaart gekocht in Duitsland en dat scheelde meer dan 100 euro.

Even 2 vraagjes, heb je ooit slecht ervaringen gehad met ouder vhs video banden, bijvoorbeeld dat het geluid niet goed liep, en was dat deze site

ac-vision.de???