Canopus ADVC 100

Voor het bewerken (in iMovie) en opslaan van mijn analoge video 8 bandjes overweeg ik de aanschaf van een Canopus ADVC 100. Heeft iemand hier ervaring mee en kan zij of hij me antwoorden op volgende vragen: - Is bij deze Canopus alles geleverd of heb ik nood aan bijkomende hard- of software? - Hoeveel geheugen van mijn HD neemt een bandje van 90 minuten als ik dit converteer naar mijn HD? (ik las reeds elders in dit forum over 36 giga, als dit omgezet werd met behulp van een dv-recorder. Is dit ook zo met een "echte" convertor)

Ik beschik over een iMac G4 800Mhz, 512Mb intern.[/list]

Ik heb er een. Je hebt geen bijkomende software nodig. Alleen heb je voor achter op je video een verloopplug nodig van scart naar 3 x tulp. 90 minuten is ong. 12 a 14 gig.

En als je je kabelaansluiting op je videorecorder aansluit kun je ook nog tv programma's opnemen.

Alle info die ik nodig had! Bedankt! 8)

Je was me net voor met de extra info. Blijkbaar hoef ik niet meer te twijfelen over de aanschaf.

Nogmaals bedankt

[quote:3104e87cf8="jackgr"]Ik heb er een. Je hebt geen bijkomende software nodig. Alleen heb je voor achter op je video een verloopplug nodig van scart naar 3 x tulp. 90 minuten is ong. 12 a 14 gig.[/quote:3104e87cf8]

Zoals Jackgr al aan geeft een prima kastje, ik gebruik hem al ruim 1 jaar zonder problemen.
Cyberwolf

Ook ik ben zeer tevreden over dit apparaat, heb al heel was vhs banden en video 8 omgezet naar dvd, alles in imovie, helemaal te gek. Ik heb hem destijds (ergens in februari) aangeschaft via mailamac.nl

zeker doen, deze recensie kun je ook nog lezen.
http://www.simplydv.co.uk/advc100.html

Kijk ook eens naar de DataVideo DAC-100, die is een stuk goedkoper (bijv. bij Mail-a-Mac).

Ik heb de indruk dat het een identiek apparaat is (afgezien van 't kastje/vormgeving), al heb ik ergens iets gelezen over dat die DataVideo wat meer moeite heeft om beeld/geluid synchroon te laten lopen bij lange opnamen.

Maar als je via iMovie opneemt, is dat sowieso geen probleem - iMovie hakt alles automatisch in stukjes van 9 minuten of zo. (daar heb je overigens geen last van, je merkt er niks van).

Zie ook de uitgebreide uitleg op de Apple Club Eindhoven-site: http://ace.dse.nl/ace_canopus_1.html

Ik hen de DataVideo DAC100. Dit apparaatje is inderdaad goedkoper, en heeft dezelfde mogelijkheden.

Ik heb nu zo’n 15 dvd’s staan die ik via de DAC100 vanaf video heb gedigitaliseerd.

Ik wil hem voorlopig niet meer kwijt.

(Totdat al mijn oude videobanden op zijn misschien)

ik gebruik de advc 100 al een tijdje en voor mij geld 1 uur video in dv vanuit bv imovie is iets minder dan15 gig ik heb ook een test gedaan door een stukje dvd op te nemen deze via idvd weer op dvd te zetten en weer binnen halen via de advc 100 daarbij kon ik geen verschil zien op mijn monitor tussen de beide stukjes kwa kleur contrast en ruis de zwake schakel is hier de svhs aansluiting

Nu vraag ik me ook af hoe het komt dat bij de diverse Apple stores on line nergens melding gemaakt wordt van de Canopus. Op de .com-website en bij Macline (authorised reseller:.be) bieden ze blijkbaar enkel Dazzle DV Bridge aan, Op Apple store . nl én .be bieden ze Directors Cut aan, en op ITPro (authorised reseller:.be) is dan sprake van ene "Pyro Convertor". Heeft iemand een idee of er hier meer verschil in is dan enkel maar de prijs, en waarom deze Canopus blijkbaar niet aangehaald wordt??

Ik heb begrepen dat de ADVC-100 ook leverbaar is als interne PCI-kaart als type ADVC-50. Maar wat liggen de prijzen in Nederland hoog!!!

Om TV te kijken op m'm iMac gebruik ik ook de Canopus en iMovie. Echter met iMovie geen full-screen. Zijn er ander programma's die dit wel weergeven ?

Ik met zowel de DAC als met de Canopus gewerkt en de Canopus is bij mij veruit de favoriet. Bij snelle beeldwisselingen laat de DAC behoorlijk wat steken vallen. De randen van objecten worden dan volledig "gepixeleerd" m.a.w. de decorder houdt de snelheid niet meer bij. Dat heb ik bij de Canopus niet een keer waargenomen

De DAC is echter meer competible met Imovie (3) en FCP onder OSX
De Canopus werkt wel maar kan wat problemen geven wat soms opnieuw opstarten tot gevolg heeft.