Canopus ADVC-110 en Macrovision

In mijn vorige G4 had ik een Canopus ADVC-50 PCI-kaart. Die had geen enkele belemmering. Nu heb ik voor mijn G5 een ADVC-110 en die reageert op Macrovision-beveiliging! Lekker als je je VHS-verzameling op DVD wil zetten. Niet alles is immers meer te koop.

Is het mogelijk de Marovision-beveiliging te kraken?

Er zijn een aantal copieer versterkers op de amrkt die ook de macrovision uitschakelen. de zenig die ik ken is de DataVideo DV-260 ik weet alleen nniet even zo waar die te koop is, maar google kan je in dat geval vast verder helpen

Ik heb een canopus 100. Bij dit kastje zou je met de keuzeschakelaar (video in/uit) die bovenop zit de macrovision beveiliging uit kunnen schakelen. Drie seconden ingedrukt houden zodat beide ledjes, die eronder zitten, oplichten en de de beveiliging zou gekraakt zijn. Wel is het geloof ik zo dat je dat bij iedere nieuwe capture zou moeten doen. De Canopus 110 is de opvolger van de 100 dus die zal dat ook nog wel hebben.

Ik heb een canopus 100. Bij dit kastje zou je met de keuzeschakelaar (video in/uit) die bovenop zit de macrovision beveiliging uit kunnen schakelen. Drie seconden ingedrukt houden zodat beide ledjes, die eronder zitten, oplichten en de de beveiliging zou gekraakt zijn. Wel is het geloof ik zo dat je dat bij iedere nieuwe capture zou moeten doen. De Canopus 110 is de opvolger van de 100 dus die zal dat ook nog wel hebben.

Ik had die mogelijkheid inderdaad ergens gelezen over de 100, maar dat lukt helaas bij mijn 110 niet. Misschien omdat ik geen video in/uit-schakelaar heb, maar alleen een keuzeschakelaar digital-in/analoog-in?

Ik ga vanavond een schakelkastje proberen, die nog ergens in de schuur ligt. Destijds werkte dat bij videorecorders prima.