canoscan 8000F en Vuescan

:( Ik heb bij de omschakeling van een pc op de nieuwe Imac mijn fotoscanner willen installeren. Ik zou graag gebruik willen maken van Vuescan. Nu moest ik alleen een deel van de canon-software downloaden voor de mac. heb ik gedaan, alleen scant de scanner (via Vuescan) alleen de hele filmstroken met filmhouder! Wat ik ook instel, hij blijft het volhouden! Mijn vraag: hoe scan ik gewoon beeld voor beeld? (eigenlijk zoals ik het op mijn Pc gewend was via de Canoscan-software).

Dank u!

Ik scan altijd via photoshop. Je kan dat misschien eens proberen.

:sealed: Domme vraag?: waar vindt ik de scanmodule in Photoshop?

8) Ok, heb het al gevonden! Zal het eens proberen. Toch blijft het mij vreemd waarom het met vuescan niet lukt, hoewel de 8000F wel in de lijst met scanners staat. Zou er nog steeds antwoord op willen hebben als het mogelijk is.

Danke

Heb je wat aan deze pagina? http://www.hamrick.com/sup.html

Supported scanners:
The following Canon scanners are supported on Windows and Mac OS X, but first need the Canon ScanGear software to be installed:
• …
• 8000F
• …
Canon ScanGear: dat is wat je installeerde?

Hoewel ik een trouw gebruiker van VueScan ben vraag ik me af waarom je dan niet gewoon de canon-software gebruikt als je dat op je PC ook al deed.

:mrgreen: dat zou ik ook graag willen, alleen heb ik de Mac-software niet meer, is foetsie.... Toen gedownloaded via canon, werkt alleen niet om onbegrijpelijke redenen. Misschien toch even doorbijten en proberen.