Canvaskleur in Photoshop

Vraagje ivm Photoshop 7

Ik heb (weet zelf niet hoe) per vergissing de achtergrondkleur van de canvas op blauw gezet. :mrgreen:
Hoe krijg ik dit weer terug normaal?

:innocent: :innocent:

of je dubbelklikt op de achtergrondkleur en kiest in de kleurkiezer weer voor wit, of klik op de zwart/witte blokjes die linksonder je voorgrond/achtergrondkleur staan en je voorgrond staat weer op zwart en je achtergrond op wit

even de 'd' tiepen werkt ook (als je 'x' intikt wisselen de voor- en achtergrondkleur)

Bedankt, maar dat is het niet...

Mijn voorgrondkleur en achtergrondkleur wisselen zo wel als ik dit op jullie manier doe, maar het is de kleur van de canvas zelf die ik wil wijzigen.

Ik krijg nu een standaard een lichtblauwe canvas met daarin in het midden mijn werkvlak… :stuck_out_tongue:

Groetjes

Paar keer op F drukken? Misschien bedoel je dat.

wat bedoel je precies? je 'werkvlak' is nl. je canvas (toch?) 8)

screenshotje? :wink:

[quote:aa0f954dc1]wat bedoel je precies? je 'werkvlak' is nl. je canvas (toch?) [/quote:aa0f954dc1]

You’re right… En misschien heb ik het verkeerd gezegd. :wink:
Een screenshotje is trouwens nu moeilijk, ben niet op mijn werk :wink:

Maar als je in Photoshop kiest voor nieuw bestand start je met een blanco wit plaatje, uiteraard afhankelijk hoe je het hebt ingesteld (wit / background color / transparant).
Stel dat dit plaatje op 100% staat en je “trekt” hem wat groter (rechts onder) dan staat het plaatje, of in dit geval het nieuw wit werkvlak, in het midden van een grijze zone. Of verklein de foto door uit te zoomen dan krijg je het zelfde effect.

Bij mij (op het werk) is deze grijze zone lichtblauw. En dat zou ik graag terug willen krijgen op neutraal grijs.

Thanks alvast :wink:

Ik wist niet eens dat je dit kon beinvloeden? In de voorkeuren kon ik niets vinden, en dat is toch de eerste plek waar je dit zou moeten instellen... In de help-file van Photoshop kan ik niets vinden.

Ik wist ook niet dat het kon maar ik ben er achter:

Kies een voorgrondkleur die je wilt hebben (50% zwart o.i.d. ik ben nu dus ook mijn neutrale grijs kwijt).
Kies het emmertje en houdt de shift ingedrukt en vul je canvas. Deze krijgt nu de kleur van je gekozen voorgrondkleur.

P.s. kan iemand mij vertellen wat de standaard kleur is van het canvas? Ik zit nu met een rode canvas kleur en wil graag mijn neutrale grijs weer terug maar weet de waarde niet.

Je kunt deze kleur gewoon met het pipetje selecteren dus als iemand mij dit even kan vertellen?

Ik heb al een antwoord op mijn eigen vraag:

Volgens Illustrator is de neutrale canvas kleur gewoon 50 procent zwart.

Misschien dat MDF hier nog iets aan heeft.

Ik ben weer back to normal. :lol:

hahaha, dit is leuk 8)

A good way to piss people off!

Thanks boys !!!

Ik ga het morgenvroeg direct proberen op mijn werk.
Sta nu al te popelen om te gaan werken… :stuck_out_tongue:

De standaardkleur van het canvas is: 192 R, 192 G en 192 B. En inderdaad de truuk met de shifttoets was je probleem/oplossing.

H