Capture files importeren in FCpro 4.5

Het volgende probleem:

Ik heb van een vriend een map gekregen met ingeladen dvcam materiaal. Nu is het opgenomen met twee kanalen: zender een richtmic. Als ik de Fcpro file wil openen is deze te nieuw, namelijk 5.0. Maar het openen van de capture files vanuit FCP (4.5) lukt wel. Door te importeren in de browser (rechtermuisklik), standard files.

Alleen krijg ik maar een audio kanaal waar alleen de zender op staat in de timeline. Waar is het fout gegaan? Bij het bekijken vanaf de camera naar een tv was een kanaal op links en de ander op rechts.

In de browser staat ook 1video en 1 audio. Is het mis gegaan bij het inladen door daar niet voor ch 1, ch 2 te kiezen (bij de clip setting, audio format in het capture scherm)? Je moet daar toch niet voor stereo kiezen? Of is er een andere reden te bedenken (bv bij het importeren van de reeds ingeladen files)?

Alvast bedankt,

Marven

Dus om het duidelijker te vragen:

Kan dit probleem aan iets anders liggen dan aan het inladen? En hoe dit op te lossen?

Wat zit er precies in je map? Als dit QT-files zijn kun je het daarin zien of er 2 verschillende sporen zitten. Deze files gooi je in je project, check daar ook eerst de settings. Hierna sleep je ze in de tijdlijn en als het goed is heb je je video en audio sporen.

Succes, als het niet lukt geef dan even meer info over wat je precies hebt.

Milan