Capture naar firewire drive

Bij het capturen van DV in FCP naar mijn externe Lacie harde schijf, krijg ik nu al voor de 2e keer die eindeloze 'draaiende strandbal'. Het gaat om een uur materiaal via Capture Now. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is het wel verstandig om naar je externe schijf te capturen? Of moet ik intern capturen en dan het materiaal naar m'n externe schijf kopiëren?

Alvast bedankt,

Wolf

Ik heb die strandbal gewoon laten lopen en uiteindelijk komt ie wel tot rust... Duurt alleen veel en veel langer (10-15 minuten) dan bij een interne drive en het was de eerste keer dat ik de externe schijf voor deze toepassing gebruikte...

Wel, geen probleem dus…

Wolf

Ik heb het zelfde alleen bij mij duren de strandballen oneindig. Ik kan er alleen uit met hard uitzetten en dat heeft tot een a-typische mac fout geleid (blue screen bij opstarten) maar dat is voor een ander forum. In ieder geval gebruik je 2x je fire wire. 1x voor capturen en 1x voor wegschrijven op je externe harde schijf. Dat kan wel eens teveel zijn?! Ik ga morgen weer grote stukken capturen maar dat doe ik wel eerst naar de interne harde schijf en dan pas naar de externe copieeren.

Groet,
Jankees

capturen loopt het vlotst naar een 2de interne schijf - los van de schijf waar je OS op staat -

Hoe is je schijf geformateerd? Ikzelf kon ook niet direct naar mijn ext drive capturen toen deze nog FAT32 was. FCP was dan eindeloos aan het zoeken hoe groot mijn harddisc was. Nu ik hem op HFS+ heb geformateerd doet deze het perfect.

Ik heb helaas geen tweede harde schijf, maar naar de 'eerste' interne drive capturen gaat weer perfect. Misschien dat HFS+ helpt voor de externe. Hoe kan ik zien hoe nu mijn externe LaCie drive geformatteerd is?

Jake

Ctrl + klik op je harddisc -> Toon info -> en dan bij 'structuur' kijken.

Bij mij staat "Mac OS uitgebreid (journaled)" dat is dus niet Mac OS uitgebreid (HFS+). Kan ik via Disk Utilities het opnieuw formatteren in HFS+?

Groet,
jankees