Capture Now- Instant Strandbal

Net een maand ellende met RAM achter de rug, kan ik nu opeens niet meer capturen met capture Now. VTR okay, bandje loopt, druk Capture Now, freeze frame and al snel strandbal. Druk Escape en na een minuutje of zo de boodscap dat er 'Dropped frames were detected during capture'.

Capture now was limited tot 60 minuten, daarna ook een keertje 30 min. Heb m’n prefs getrashed, vers projectje geopend maar niks… Naar een andere harddisk geprobeerd te capturen maar niks… Capturen naar m’n oude G4 gaat gewoon goed…

Toen ik die %$%%$%%machine net had heb ik 16 uur DV gecaptured- geen probleem. Waarom nu niet meer?

Hoop dat iemand me verder kan helpen,

Wolf

Dropped frames kan ook betekenen dat er helemaal geen frames binnenkwamen. Staat de VTR nog op de goede lijnuitgang?

Sorry, het gaat op de G4 wel goed zei je al. Volgende schakel in de keten is de FireWire verbinding. Zie je in Over deze Mac/ meer info/firewire iets staan als 'firewire device'? Dat zou de VTR moeten zijn. Laatst waren er maccers die (op oudere Macs) plotseling inactieve firewirepoorten hadden. Na het herstellen van de volumebevoegdheden werkte het weer.

Wellicht kun je hier een oplossing vinden.

http://discussions.info.apple.com/webx?14@172.Ox0Za6xam4M.0@.688f6d9a

Bedankt voor de tips, jongens. Ik heb permissies gerepareerd. Firewirepoorten zijn actief. Niets helpt. Dit wordt een clean install, denk ik. Heeft een van jullie ooit gehoord dat Norton Utilities uit den boze is? De reden waarom ik ging capturen was trouwens omdat een van m'n videobestanden plotseling beschadigd was. Na een half uur verticale blokstrepen... Iemand een idee hoe zoiets kan gebeuren?

Bedankt,

Wolf

Jaaaaaa.... en de boosdoener was.....Norton!!

Norton verwijderd en hij capturet als een tierelier. Een aantal mensen bij 2-pop begonnen erover. Ik voel me zo stom want ik heb er nooit iets over gehoord. Jullie wel?

Wat gebruiken jullie als alternatief om te defraggen? Diskwarrior, Tech Tools?

Nogmaals bedankt voor de reacties. Hebben we allemaal weer wat geleerd. (Met name hoe belachelijk fragiel deze systemen eigenlijk nog zijn…)

Wolf

Daar had ik inderdaad nooit over gehoord. Ik volg nog een DV-editors list en ook daar is er niet over gesproken. Sinds 10.3 heb ik Norton niet meer kunnen gebruiken. Na jouw bericht weet ik het zeker, ik gooi het eraf, het wordt toch niet meer verder ontwikkeld. Misschien probeer ik het wel een tijdje zonder defragmenteerprogramma; de videoschijf heeft sowieso niet zo erg veel last van fragmentatie omdat ik meestal m'n oude projecten verwijder voordat ik een nieuwe begin, en ik ga eens kijken of de CCC bootable back-up van de systeemschijf al gedefragmenteerd is als gevolg van dit back-up-proces. Als je zo'n back-up terugplaatst ben je misschien net zo veel tijd kwijt als met Speed Disk.

Diskwarrior wordt wel aangeraden om directory structures te optimaliseren en inderdaad, zolang je de schijf niet volgooit is defragmentatie niet nodig. Panther schijnt zelf een vorm van defragmentatie in zich te hebben, dus de opstartschijf zorgt voor zichzelf in dat opzicht.

sorry jongens maar ik ben een nieuwe gebruiker en ben dit reeds verscheidene malen tegengekomen zowel in dit forum als in het A discussions forum . misschien omdat ik nieuw ben in FCE bekijk ik de forums een beetje meer .

[quote:ec7e8bb200="guru"]sorry jongens maar ik ben een nieuwe gebruiker en ben dit reeds verscheidene malen tegengekomen zowel in dit forum als in het A discussions forum . misschien omdat ik nieuw ben in FCE bekijk ik de forums een beetje meer .[/quote:ec7e8bb200]

Als het zo algemeen bekend was, is het wel merkwaardig dat niemand hier ons er dan attent op maakte…

Overigens heb ik redelijk wat achter de kiezen aan leeswerk mbt FCP maar dit ben ik nergens zo letterlijk tegengekomen. Maar goed, er is zo godvergeten veel informatie op het net- je komt niet alles tegen, er zijn duizenden variabelen en… hoe pik je eruit wat goed is? Ook daar moet je een neus voor ontwikkelen.

http://discussions.info.apple.com/WebX?13@@.3bbdbd29

hier even “norton” intypen

Een mooie collectie. Maar toch ben ik het ook eens met Wolf als hij zegt dat hij niet alles kan lezen. Editing is namelijk ook nogal een tijdsrovende bezigheid.

Als ik over mijzelf spreek: ik bezoek de laatste tijd regelmatig deze club, de MacFreak gemeenschap en een DVeditors forum. In de Apple fora zoek ik heel af en toe als ikzelf iets niet begrijp of een probleempje heb. Het gaat me te ver om ook daar nog actief te zijn.

Het is overigens wel opmerkelijk dat ik niet eerder iets tegenkwam in deze of die andere twee fora over een conflict tussen Norton anti-virus en Final Cut, als iemand zoiets tegenkomt maakt ie er vaak wel melding van op andere door hem/haar gefrequenteerde lijsten. Op deze lijst was voor zover ik weet Wolf de eerste die er zelf achter moest komen en het hier ook meldde. Ik dank hem daarvoor, maar schaam me er niet voor dat ik er tot vanavond niets van wist.

Er is veel melding over op de Apple forums inderdaad. Maar wie schiet er wat mee op om te melden dat een probleem bekend was nadat het probleem opgelost is? Zo ken ik er nog wel een paar. Het hele net staat vol met oplossingen- vind ze maar. Achteraf praten...

Het gaat erom dat iemand het inzicht heeft om bij m’n eerste post al Norton met Capture Now problemen te associeren.

OK. Over en uit.

[quote:a5c59b022c="Liam"]OK. Over en uit.[/quote:a5c59b022c]

Niks ervan. Uit en over. :wink: