Capture sync (audio/video) probleem met FCP3

Als ik mn beeld en geluid van mini dv capture, dan gaat naar mate de tijd verstrijkt het beeld en geluid steeds meer uit sync. Met een capture van een uur is het verschil aan het eind ruim een seconde. Het gekke is dat als ik die clip in quicktime opstart dan is het lipsync. Bij preferences zit ik gewoon op DV pal. Ik werk al meer dan een jaar met dit programma en dit is echt nieuw voor mij....Alvast bedankt voor het verlossende antwoord....

Vraag is met welke versie quicktime je werkt : je moet eerst kijken met welke versie van final cut je werkt (3.0.1 of 3.0.2 ......) en dan moet je nakijken met welke quicktime je werkt: die combinaatie kan je een probleem qua sync opleveren

Hola!

Aantal oorzaken:

1. Het kan ook zijn dat je schijven vol beginnen te raken. Ik heb dat vroeger op een Media 100 met een RAID-setup ook wel gehad, naar mate de data de ‘rand’ van de disk begon te bereiken draaide ie langzamer en begon de media te stotteren en uit sync te lopen, door te tijdlijn scrollen was al helemaal not done, een gegarandeerde ‘hanger’. (‘Draaien ZE’ in geval van RAID :P) Nou was het ook wel een ***-systeem hoor…

Mag verder aannemen dat je schijven snel en groot genoeg zijn…toch?

1. Je processor trekt de filegrootte niet. Ik raad je aan de clips niet langer te loggen dan een minuut of 5 zodat je niet boven de 2 Gig per clip uitkomt (fyi: 1 seconde DV is 3.6 Meg) Final Cut Express en de lagere versies van Pro hebben problemen met grote files. Heeft te maken met bovengenoemd verhaal. Ben het euvel in FCP 4.0 nog niet tegengekomen. Vanwege de nieuwe engine die de prestaties van FCP aanpast aan de process-speed van je Mac?

Succes!

Het is mij ook eens overkomen, en dat is toen verholpen, door firewire playback uit te zetten (ik gebruik firewire ook voor videopreview via mijn camera). Sinds ik dat in de gaten hou, geen probleem meer. En verder ben ik het helemaal eens met het principe van de korte clips. Inventariseer je materiaal voor je het binnenhaalt.

"door firewire playback uit te zetten "

Waar zit die functie dan?
Alvast bedankt!!!

FCP 4: In het menu uiterst links onder final cut pro : audio/vidosettings; devices FCP3: in het editmenu Overigens was het me helemaal ontgaan dat het in deze thread over FCP 3 gaat. Sorry,

bedankt!!!

Capture je de audio en video in aparte files of gewoon gecombineerd? Capturen naar verschillende files voor audio en video wil wel eens helpen...

Kijk ook even naar de properties van je audio, klopt de frequentie? Er zijn wel eens problemen geweest dat FCP de audiotracks/files zeer vreemde frequenties meegaf (48.94 KHz ipv 48 etc). Wat de oplossing ook al weer was weet ik nu even niet, maar kijk er even naar…

Of heb je toevallig een Sony VX1000? Die nemen audio op met 32KHz, dat wil ook wel eens problemen veroorzaken.

Veel hulp kan je verder vinden op Apple’s FCP forum en the Creative Cow forums.