capturen clip nt langer dan een paar sec

Ik heb een tijdje gewerkt met Imovie waar ik in het begin hetzelfde probleem had telkens ik mijn dv-tape wou importeren hield hij op na 3 of 4 seconden... Nu ben ik beginnen werken in FCP en doe hij het ook. Ik heb het imovie probleem toevallig opgelost doordat ik eigenlijk geheel 10.3 heb herinstalleerd. Ik heb de capture now en de capture clip al geprobeerd en dus zelf bij caputere clip waar ik het begin en einde opgegeven hebt zegt hij dit CAPTURE ENCOUNTERED A PROBLEM READING THE DATA ON YOUR SOURCE TAPE. THS COULD BE DUE TO A PROBLEM WITH THE TAPE. CAPTURE HAS BEEN ABORTED AND YOUR CLIP HAS BEEN SAVED ook bij de capture now trouwens.Na 3 a 4 seconden..

Nu het video beeld is nogal al schokkerig maar in IMOVIE importeert hij vlekkeloos…

Iemand een idee ??? zou me echt verlossen… :cry:

Gebruik je Firewire Basic of Firewire Apple?

Oink :?

Geen idee waar kan ik dat vinden??

Ik vergat nog te vermelden dat het dus FCP met alle updates en 10.3.3

welk merk camera heb je? het kan een probleem zijn met dropped frames, en dat fcp dan automatisch stopt. kijk bij je instellingen hoe die zijn. en als je een canon camera hebt dan moet je voor firewire basic kiezen.

Heb je de 'scratchdisk' aangegeven?

Misschien moet je wat meer vertellen over je configuratie: Machine, geheugen, schijven enz.

Kijk eens bij usersettings in FCP daar: abort capture on; alles uit zetten kijk dan eens of ie het wel doet. Nu overwrite hij het hele dropframes en je timecodebreaks issue.

Je kan als uiterste nood ook proberen om je Camera bij capture : non controllable device te zetten. als je dan gaat captureen moet je de camera met de hand bediening op play zetten.

Misschien is het iets.

Succes

Het is een sony dcr pc 105. Ik heb tot nu toe al de suggesties uitgeprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem..... :cry:

Het is een Titanium G4 786mb ram

Nog ideen?? Versta echt niet.

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Zeer frustrerend, ik kom er maar niet uit. Het zijn [b:98da932487]geen[/b:98da932487] dropped frames.. Ook helpt de optie "Non-controllable Device" niets.. :(

Hoe 't komt; ik snap er nix van.
FCP hoort zich helemaal niet te bemoeien met mijn tapes, dat kreng moet gewoon capturen en z’n kop houden, maar helaas… Aan 't ‘kop-houwe’-gedeelte schort 't nog behoorlijk. :frowning:

Ik ben bang dat ik op zoek moet naar een andere -lees: betere- manier om simpelweg filmpjes naar mijn computer over te zetten. :expressionless: