Capturen met 'HDV-apple intermediate Codec' lukt niet

Het lukt me niet om HDV materiaal te capturen met de capture instelling: ‘HDV-apple intermediate Codec’. Wanneer ik deze codec als instelling kies om te capturen verschijnt niet het normale capture window, maar een klein armzalig schermpje waar ik niet mee kan loggen en capturen.

(met de gewone HDV codec lukt het allemaal wel.)

Technische gegevens: Sony HVR-Z1E, FCP5, PowerMac G5
[/img]

Heb geen antwoord maar wel een vraag(half topic), werk je met FCP 5? Of Imovie ben erg benieuuwd naar je ervaring met hdv.

gr Allard

Hallo vlamings, welkom aan boord de macosx-trein,

Zelf ben ik nog zover niet (cube, jaguar, imovie van éérste iLifepakket,…) maar iets meer info over intermediate codec kan je hierin vinden :
zeer vroege info

info waar ik bron niet meer van heb :
Apple Intermediate Codec 1.0.1. If you use iMovie HD or Final Cut Express HD, work with HDV-formatted footage, and are using QuickTime 7, this update is highy recommended. Both applications are unable to edit HDV footage directly; when you import it from an HDV camcorder, iMovie or Final Cut Express converts it to the Apple Intermediate Codec. (The forthcoming Final Cut Pro 5 requires no conversion and can edit HDV natively.) This update improves performance during playback and when exporting footage, and is a 740K download from the Web or via Software Update.
Deze interessante workflow

Succes ermee
Davedive

Hallo vlamings,

Lijkt mij dus uit bovenstaande dat als je FCP5 hebt dat je best die intermediate codec niet gebruikt. Heb je ook niet nodig. Is enkel voor FCE HD en iMovieHD en biedt voor FCP5 enkel maar nadelen.

Laat eens weten wat je ervan maakt (daarvoor dient een forum : je ontvangt tips, je laat iets weten of anders gezegd : je krijgt iets, je geeft iets)

Groeten
Davedive